PhpMyAdmin og importering af data
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 02-01-07 23:04

Hej,

På webadressen
http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=21
kan man se, hvordan man laver en tæller i PHP og MySQL.

Kan man på nogen måde få PhpMyAdmin til at oprette tabeller med videre udfra
de informationer der står i artiklen, hvis ja, hvordan gør man så dette?

Jeg håber det er den rigtige gruppe, ellers sig til!

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-07 23:14

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> Kan man på nogen måde få PhpMyAdmin til at oprette tabeller
> med videre udfra de informationer der står i artiklen, hvis
> ja, hvordan gør man så dette?

Du kan vel køre den CREATE-forespørgsel der er gengivet øverst i
artiklen:

CREATE TABLE `online` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`time` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
`ip` varchar(20) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

- det skulle være nok.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 03-01-07 10:53

> Du kan vel køre den CREATE-forespørgsel der er gengivet øverst i
> artiklen:

Det vil jeg gætte på.

Men det er her jeg er i tvivl om hvordan man skal gøre!

Nogle bud?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-01-07 12:34

Hej Anders

> [...]
> de informationer der står i artiklen, hvis ja, hvordan gør man så dette?

Som Jens GC skriver - kør den CREATE, det gør du i phpmyadmin ved at
bruge "SQL" knappen i den øverste menu.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 03-01-07 14:14

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> Som Jens GC skriver - kør den CREATE, det gør du i phpmyadmin ved at bruge
> "SQL" knappen i den øverste menu.

Tak for hjælpen - nu virker det!!!