engelsk tusind-seperator
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 02-01-07 22:40

Jeg ved at der er en sproggruppe, men den er om det danske sprog, så jeg
tillader mig at prøve her.

På dansk skriver vi tusind som 1.000 og en en halv som 1,5 mens det på
engelsk er 1,000 og 1.5. Eller er det nu korrekt? Faktisk alle de steder jeg
har fundet frem lige nu, der skriver man generelt slet ikke
tusindtal-seperatoren på engelsk. Er den noget man har, men aldrig bruger?
Er det kun UK engelsk eller US engelsk der bruger den?
Jeg mener jo nok den er praktisk, da man ellers skal sidde og tælle nuller
for at se at dette er en billion (en dansk en) 1000000000000.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 02-01-07 22:51

Jakob Nielsen skrev:
> [...]
> Jeg mener jo nok den er praktisk, da man ellers skal sidde og tælle nuller
> for at se at dette er en billion (en dansk en) 1000000000000.

http://en.wikipedia.org/wiki/Decimal_separator
Det er nok ikke hele sandheden, men det giver et fingerpeg/hint .

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Max

Dato : 02-01-07 22:53

Hej Jakob

> engelsk er 1,000 og 1.5. Eller er det nu korrekt? Faktisk alle de

Komma bruger de vidst i engelsk som skilletegn.

Men læs lidt her

http://en.wikipedia.org/wiki/Decimal_separator

--
Mvh Max

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-01-07 23:31

"Jakob Nielsen" <spam@no.no> skrev i en meddelelse news:459ad13a$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> Jeg mener jo nok den er praktisk, da man ellers skal sidde og tælle nuller for at se at dette er en billion (en dansk en)

I kontrol panelet i windows xp findes, Internationale og sproglige indstillinger,
den burde vel kunne bruges som en slaks guide,,,

Engelsk ser ud til at være standardiseret, imens andre er noget rodet,,,

Finsk har feks. ikke nogen separator
Fransk(Canada) heller ikke,
men Fransk (Belgien ) har
imens Fransk (Schweiz) bruger 123'456'789.00
osv.

Jan Rasmussen

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 03-01-07 09:55

Taker til jer ale. Jeg går med SI-metoden for at holde stilen. Kendte den
faktisk ikke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-07 20:02

Jakob Nielsen skrev:

> Jeg ved at der er en sproggruppe, men den er om det danske sprog, så jeg
> tillader mig at prøve her.

Bare lige til en anden gang:

Sproggruppen er slet ikke begrænset til kun at handle om dansk,
men det er af naturlige årsager det der snakkes mest om. Men der
er skam folk der ved en masse om de mest underlige sprog, så
spørg du trygt om alt muligt der har med sprog at gøre.

--
Bertel