max temp på bundkort
Fra : Dolph1

Dato : 02-01-07 20:45

Hej

Har et asus A8R32-MVP DELUXE motherboard
Nogen som kender max anbefalede MB temp på dette kort - eller hvad er helt
generelt den temp, som man bør holde sig under?

MB temp er ca 54 gr.
Cpu temp er 38 gr.

målt via asus pc probe ll

mvh. Jørn

Fra : JK

Dato : 03-01-07 16:00

On Tue, 2 Jan 2007 20:44:57 +0100, "Dolph1" <jhb-ch@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>Nogen som kender max anbefalede MB temp på dette kort - eller hvad er helt
>generelt den temp, som man bør holde sig under?

Kunne det tænkes at være omvendt ?

Fra : Hans

Dato : 03-01-07 16:15

Dolph1 wrote:
> [...]
> Nogen som kender max anbefalede MB temp på dette kort - eller hvad er
> helt generelt den temp, som man bør holde sig under?

Er målingerne ved 100% eller idle.

Hvis det er ved idle er de begge for høje. Hvordan er dit kabinet
ventileret?

Hans

Fra : Dolph1

Dato : 03-01-07 20:46

Hej

Temp. er ved idle og der er ikke monteret nogen kabinetskøling, dvs at det
kun er udluftningshullerne i kabinettet som gir mulighed for et frisk pust

Så du mener, at jeg bør montere en køler til kabinettet da der er for lidt
luft- cirkulation/udskiftning?

Når nu MB er passivt kølet gir det så ikke også en lidt højere driftstemp?

Mvh Jørn

Fra : Hans

Dato : 03-01-07 21:06

Dolph1 wrote:
> [...]
> lidt luft- cirkulation/udskiftning?
>
> Når nu MB er passivt kølet gir det så ikke også en lidt højere
Det er sådan set meget enkelt: Intet flow - Ingen køling.

Der kan være nok så store køleprofiler, men de hjælper ikke et hak hvis
varmen ikke bliver transporteret ud af kabinettet, så derfor skal der være
en luftstrøm igennem kabinettet, helst med luftindtag forneden og en blæser
som suger varmen ud af kabinettet lige under PSU'en.

En idealtemperatur for dit system ved idle skulle gerne ligge på omkring 30
grader for CPU'en og ca. 40 grader for bundkortet, så det må siges at du har
en opgave foran dig.

Hans

Fra : Dolph1

Dato : 05-01-07 09:00

Hej igen

Det lyder jo selvfølgelig helt logisk, så jeg tror jeg vil smutte ud og få
købt en god lydløs køler og så se om jeg kan få øget luftindtaget hvis
køleren i sig selv ikke gir nok

Mvh. Jørn

Fra : J. E.

Dato : 04-01-07 00:39

> [...]
> Nogen som kender max anbefalede MB temp på dette kort - eller hvad er helt generelt den temp, som man bør holde sig

Det ser jo lidt mærkeligt ud, at lige netop temperaturen omkring/ved
cpu skulle være koldere end i resten af kabinettet med mindre den
bliver forsynet med køleluft hentet uden for kabinettet.
Husk at de temperaturer du aflæser kun kommer frem ved hvad
systemet er programmeret til at de skal vise på givne betingelser.
Dvs. f.eks. en programmeringsfejl i BIOS kan bevirke en fejlvisning.

Fra : Dolph1

Dato : 05-01-07 09:10

Hej

Jeg skal ikke kunne sige hvorvidt det er en programmeringsfejl, men der blir
ikke hentet luft udefra til cpuèn - men er det noget man kan tjekke uden at
skulle ud i en evt. opdatering af bios?

Mvh Jørn