Pølser er IKKE nr 1
Fra : pwh

Dato : 02-01-07 19:54

Sjov oplevelse idag med råfodring.

Jeg havde for et stykke tid siden en diskussion med en vis Kim om
at hunde til enhver tid ville foretrække pølser frem for kød.
Det troede jeg faktisk også selv.

Idag fik de så et miks af udskårede rå hjerter og nogle fejlpølser
fra Maxøes (ingen salt i), med en grisehale som topping.
Først blev der self luret lidt, grisehalen røg dog hurtigt ned.
Angel gik så glad igang med resten, det var væk på 30 sek,
Tyson stod mere og sorterede i det, jeg gik så ud for at se
hvad han åd først, og det var sgu de rå hjerter der røg først
Så den med at hunde helst vil leve af pølser tror jeg ikke mere på,
de vil sgu da hellere have noget der smager af kød og blod

/Jens (hvis kat gik helt amok over hjerterne)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-01-07 20:31

> [...]
> Så den med at hunde helst vil leve af pølser tror jeg ikke mere på,
> de vil sgu da hellere have noget der smager af kød og blod

Det er faktisk meget sjovt at se, hvad de foretrækker at æde først, jeg har
tit lavet "forsøg", hvis jeg alligevel har haft flere ting optøede på en
gang.

Emma starter bare fra en ende af, tror sgi ikke at hun smager på det
overhovedet..det bliver bare kylet ned i kloakken.
Ebbe er en feinsmeckher, og er helt klart mest til lam(vom) meeen en god
pølse ell. frikadelle er heller ikke at foragte..(-;
Loui kan ikke stå for en hel kylling, eller fisk (sild/laks).

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 21:20

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> god pølse ell. frikadelle er heller ikke at foragte..(-;
> Loui kan ikke stå for en hel kylling, eller fisk (sild/laks).

Jeg skal da nok også bare til at eksperimenterer lidt mere målrettet,
rå kylling er de helt vilde med, og faktisk rigtigt flinke til at spise korrekt.
Specielt Tyson knuser omhyggeligt hver en stump inden det ryger i sækken.
Angel sluger gerne et ½ lår uden probs, bare en lille bøvs bagefter

Jeg prøvede så med rå svinelever idag, det rørte de ikke, men blendet
op med El Kama + 1 æg + fiskeolie stoppet i et marvben,
så var det pludselig spændende.
Jeg tror med mine at det har meget med vane at gører, når det bliver
læsset ned i deres madskål og det lugter forkert, jamen så er det nok giftigt.

Så enten skal jeg sulte dem til den nye kost (den sunde del), eller jeg skal
bare værer mere lusket end dem, heldigvis er hunde ikke særligt kloge,
så jeg satster på at "snyde" dem til at holde af den nye kost

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-01-07 00:42

pwh wrote:

> /Jens (hvis kat gik helt amok over hjerterne)

Hm Hm kattesnak ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 03-01-07 01:37

Tove Krieger, skrev:

> Hm Hm kattesnak ?

Du elsker det, hvornår fik din rådne kat sidst hjerter ???

/Jens (som pt æder pølsemad)

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-01-07 12:57

pwh wrote:

> Du elsker det, hvornår fik din rådne kat sidst hjerter ???

Min rådne kat fik hjerter i sidste uge, hun elsker det.

Jamen velbekomme, det har du rigtig godt af, det er da heller ikke det
værste du kan spise

Fra : pwh

Dato : 03-01-07 13:20

Tove Krieger, skrev:

> Min rådne kat fik hjerter i sidste uge, hun elsker det.

Min kat tænder af allerede når jeg begynder at skærer hjerterne ud,
så kan det bare ikke gå hurtigt nok.
Sjovt som en kat kan ligge tålmodigt og stirrer på et musehul i timevis,
men når vi andre skal tilberede dens mad har den ingen tålmodighed

/Jens

Fra : Mallen

Dato : 03-01-07 01:46

> [...]
> Så den med at hunde helst vil leve af pølser tror jeg ikke mere på,
> de vil sgu da hellere have noget der smager af kød og blod

Jeg læste med i den tråd, og hans påstand var vist noget anderledes, end du
fremlægger den her.

Citat: "at hunden så udemærket kan leve på det foder du laver, og måske kan
li' det bedre end
tørfoder, gør altså ikke BARFfoder sundere for hunden, min egen hund vil da
også hellere æde f.eks. røde pølser i stedet for tørfoder, men det gør altså
ikke røde pølser sundere for hunden end tørfoder. Jeg syntes da det er fint
nok, at i gider BARFe bla bla bla..."

Påstanden var var altså at hunden ville vælge pølser over tørfoder, og ikke
råt kød.

Mallen

Fra : pwh

Dato : 03-01-07 02:10

Mallen, skrev:
> [...]
> det gør altså ikke røde pølser sundere for hunden end tørfoder. Jeg
> syntes da det er fint nok, at i gider BARFe bla bla bla..."

Glæder mig usigeligt at nogen følger lidet med i debatten,
også selvom det ikke nødvendigvis er til min fordel,
tak skal du have Mallen

> Påstanden var var altså at hunden ville vælge pølser over tørfoder,
> og ikke råt kød.

Du har helt ret, min påstand var forkert, det indrømmer jeg blankt.
Jeg har stadig ca 10 kg Olivers tilbage, så vil jeg lave samme test
med tørkost når vuffferne ellers har fordøjet færdig.

Pt er de alt for forædte, jeg skulle jo lige se om de havde en grænse
for hvor meget mad de kunne fylde i sig, det har de ikke.

Så efter et måltid med hjerter, grøntsagsmix, lever,
et helt griseben, en sammenlagt med leverpostej, og et hårdkogt æg.
+ et par tyggepinde + en del tørfisk, så er de sgu stadig friske på mere mad

Der er dømt fastedag imorgen, det er helt sikkert.

Men hvem er frisk på et væddemål,
jeg holder på hjerter over Olivers

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 10:46

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:toDmh.92

> Men hvem er frisk på et væddemål,
> jeg holder på hjerter over Olivers

Det gør jeg nok også.
Hvad med gulerødder contra Olivers ? Her i huset vil gulerødderne vinde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 03-01-07 12:33

Buffy, skrev:

> Det gør jeg nok også.
> Hvad med gulerødder contra Olivers ? Her i huset vil gulerødderne
> vinde.

Der ville Olivers vinde her i huset
Det er nok heller ikke helt det Mallen mener, men husker
jeg ikke den ophedede debat fra dengang helt galt var
Kim's pointe faktisk også at hunde ville vælge pølser
frem for sund mad, det fik jeg da modbevist med mine egne

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-01-07 13:00

pwh wrote:

> Men hvem er frisk på et væddemål,
> jeg holder på hjerter over Olivers
>
> /Jens

Den er jeg med på (men det gælder jo nok ikke for katte ). Mini
guffer hjerterne først.