Stop log af courier pop3d ?
Fra : T

Dato : 02-01-07 12:55

Er det muligt på en måde at stoppe logs af courierpop3login ?

Jeg har flg setup som logger til "mail" service:

courier pop3 /imapd
greylisting
spamassassin

Det er interessant at vide hvad greylist og spamassassin laver, men ikke at
bruger x logger ind hver 5. minut via pop3. Altså en masse støj i logfilen.

Men.. jeg kan ikke finde nogle options til courier pop3, som kan ændre
logging til en anden service, eller bare slå den fra.

Flg options er sat:

/etc/courier/pop3d:

# Note that most information is sent to syslog at level 'debug', so
# you may need to modify your /etc/syslog.conf to be able to see it.
DEBUG_LOGIN=0

/etc/syslogd:
mail.info /var/log/maillog

Bemærk at selvom der står at courier logger til debug, kommer der
alligevel logging fra "info" (selvom debug er lavere).

Kan den bringes til tavshed ?

Og er der en mere intelligent log-daemon som kan sortere pr program ?
(så courier kan filtreres ud helt ?)

Mvh

Torben