Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Estisk valuta før 2002
Fra : jimmi1311

Dato : 02-01-07 09:49

Hej Allesammen

I min samfundsøkonomiopgave, hvor jeg skal sammenligne to landes
økonomi gennem de sidste 10 år, skal jeg bruge valutakursen gennem de
sidste 10 år for Estland.

Men jeg kan kun finde kurserene på Estiske kroon fra 2002 og frem. Jeg
går ud fra at det skyldes at Estland havde en anden valuta før 2002,
men jeg kan ikke finde ud af hvilken valuta det var??

Nogen der ved det??

MVH
Jimmi W.

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 02-01-07 13:52

jimmi1311 skrev:
> [...]
> går ud fra at det skyldes at Estland havde en anden valuta før 2002,
> men jeg kan ikke finde ud af hvilken valuta det var??

Jeg vil tro du får gode oplysninger til opgaven ved at kontakte deres
ambassade.

Prøv at læse lidt her: http://www.estemb.dk/

God arbejdslyst med opgaven.

Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Fra : Søren

Dato : 02-01-07 20:39

> [...]
>går ud fra at det skyldes at Estland havde en anden valuta før 2002,
>men jeg kan ikke finde ud af hvilken valuta det var??

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Estonia

Søren

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-01-07 14:59

> [...]

> går ud fra at det skyldes at Estland havde en anden valuta før 2002,
> men jeg kan ikke finde ud af hvilken valuta det var??

Den estiske valuta har lige siden den blev dannet omkring 1991-93 haft en
kurs over for den tyske DM på 8,00 EEK = 1,00 DEM. Efter euroens indførelse
i 1999/2002 har kursen ligget på 15,65 EEK = 1,00 EUR.

Claus