Massemedier og børn.
Fra : Patruljen

Dato : 01-01-07 16:54

Hvordan håndterer du børns tilgang til og oplevelser fra massemedier
?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article256681.ece

Best regards Bruun

Fra : Bænni

Dato : 01-01-07 21:27

Patruljen wrote:

> Hvordan håndterer du børns tilgang til og oplevelser fra massemedier
> ?
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article256681.ece
>
> Best regards Bruun

gu ve om ungen så er en helt og skal ha fisse af 40 jomfruer?

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Rune

Dato : 03-01-07 21:11

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>Hvordan håndterer du børns tilgang til og oplevelser fra massemedier?

Børn skal skærmes fra nyheder om voldsomme begivenheder som de ikke kan
forstå/sætte i perspektiv. Som eksempelvis billederne af Saddams hængning.
Kan lige forestille mig TV'et i stuen bare køre bevidstløst på
en-eller-andet arabisk nyhedskanal, mens mor laver mad i køkkenet og far er
på arbejde. Børnene ser TV og lader sig inspirere......

Den 11. september 2001 så min søn der dengang var knap 2 år desværre et fly
flyve ind i en høj bygning og eksplodere. Hans far var hooked på at se CNN
her og nu, og glemte den lille dreng et kort øjeblik. Jeg skulle naturligvis
have skærmet ham - han spurgte til det senere, og så må man jo forsøge at
berolige drengen - men en klar fejl.

I den henseende er det faktisk dejligt at DR's "Fjernsyn for dig" er flyttet
til 17.30, da ungerne ikke så let kommer til at se de første 10 sekunder af
TV Avisen inden de slukker.

Fra : Bænni

Dato : 03-01-07 21:28

Rune wrote:

> Børn skal skærmes fra nyheder om voldsomme begivenheder som de ikke kan
> forstå/sætte i perspektiv.

pjat - en god hængning i ny og næ skader skutte

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-01-07 21:35

Bænni <davs@du.der> wrote in news:459c11de$0$3503
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> pjat - en god hængning i ny og næ skader skutte

Selv hvis det var din tur til at dingle kunne jeg ikke give dig ret. Jeg
ville være i tvivl... men det skal ikke komme dig til skade.

Fra : Bænni

Dato : 04-01-07 18:49

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Selv hvis det var din tur til at dingle kunne jeg ikke give dig ret. Jeg
> ville være i tvivl... men det skal ikke komme dig til skade.

ironi min dreng - ironi

Fra : Patruljen

Dato : 06-01-07 19:23

Bænni skrev: