Andet multimedie
bentjuul 3670
Digitizer
Fra : MAL

Dato : 01-01-07 15:28

Jeg kunne godt tænke mig at benytte en digitizer sammen med diverse grafiske
programmer. I den forbindelse har jeg fundet frem til en model fra Wacom
(http://www.wacom-europe.com/int/products/graphire4/index.asp?lang=en&pdx=10),
som ser fornuftig ud, men er der nogen af jer, der kender denne model
(Graphire4 Classic XL) og evt. har godt/skidt at sige om den? Eller kender
du til et alternativ, som er et bedre valg? Jeg har prøvet en lignende model
hos en af mine venner, men ellers kender jeg ikke meget til digitizere.

MAL

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-01-07 15:47

MAL skrev:

> (Graphire4 Classic XL) og evt. har godt/skidt at sige om den?
> Eller kender du til et alternativ, som er et bedre valg?

I mine øjne så er Graphire-modellerne legetøjsudgaverne, hvorimod
Intuos-modellerne er beregnet til prof. brug. Hvad man skal vælge,
kommer selvfølgelig an på ens behov.

--
Hilsen
Madsen

Fra : MAL

Dato : 01-01-07 16:27

Hvad mener du med legetøjsudgaver? Fungerer de ikke godt nok, eller er de
bare ikke så gode, som de andre? Jeg skal ikke arbejde med en digitizer i
mange timer om dagen, men den skal naturligvis fungere, når jeg skal bruge
den. Jeg vil købe den for at have et bedre alternativ end musen i
forbindelse med fritlægning af billeder o.lign.

Når jeg checker Edbpriser, så koster en Intuos3 A5 ca. 2.300 kr. mens en
Graphire4 Classic XL koster knap 1.400 kr. Jeg vil da meget gerne have
respons på, om merprisen på 900 kr. er godt givet ud. Begge har et aktivt
areal svarende til ca. en A5-side.

MAL

Fra : C. Nielsen

Dato : 01-01-07 22:34

"MAL" <mikaellaursen @ bpanet.dk> skrev

> [...]
> Graphire4 Classic XL koster knap 1.400 kr. Jeg vil da meget gerne have
> respons på, om merprisen på 900 kr. er godt givet ud. Begge har et aktivt

Køb en Intuos3- model. Den er utrolig præcis og nem at arbejde med. Det er
også hvor fintfølende pladen og pennen er, også i forbindelse med
trykfølsomme pennevæktøjer, som er af betydning.
--
Venlig hilsen
Ch. Nielsen

Fra : JimR

Dato : 10-02-07 18:53

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> også hvor fintfølende pladen og pennen er, også i forbindelse med
> trykfølsomme pennevæktøjer, som er af betydning.

Enig, jeg kører 3D CAD (Pro Engineer) dagligt med Intuos3 og ville nødigt
undvære den. Alternativet er en meget øm musealbue.

Det eneste jeg kan sige negativt er at min nye Thinkpad T60Plaptop taber
driveren en gang imellem så man må trække stikket ud og sætte det i igen. En
anden ting er holdbarheden af pennen, jeg er ved at have slidt gummiet op,
det føles temmelig 'løst' efterhånden efter et års brug. De ekstra taster er
geniale og kan ikke undværes til mit brug.

JimR

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-01-07 16:49

MAL skrev:

> Hvad mener du med legetøjsudgaver? Fungerer de ikke godt nok,
> eller er de bare ikke så gode, som de andre?

De er ikke så gode som Intuos både hvad angår placeringen af
knapperne og anvendelighed generelt.

> Jeg vil da meget gerne have respons på, om merprisen på 900 kr.
> er godt givet ud.

Efter min mening helt klart ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rado

Dato : 01-01-07 16:38

On Mon, 1 Jan 2007 15:27:55 +0100, "MAL" <mikaellaursen @ bpanet.dk>
wrote:

> [...]
>hos en af mine venner, men ellers kender jeg ikke meget til digitizere.

Jeg kan varmt anbefale Trust 1200-V2, den er både meget billig og har
en høj opløsning (3048 LPI). Og så er den dejligt stor. Du får efter
min menng ikke noget bedre til den pris, og nok heller ikke for det
tre- eller firdobbelte.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=138572
http://trust.com/products/product.aspx?artnr=14070

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : MAL

Dato : 01-01-07 17:05

Wacoms modeller er i A5 og koster væsentligt mere end den nævnte model fra
Trust (ca. 700 kr.), som er i noget der svarer til A4-størrelse. Det kan da
ikke passe, at den er bedre? Al logik siger mig normalt, at prisen som regel
afspejler kvaliteten... Jeg er meget interesseret i at høre fra flere, der
har erfaring med disse produkter.

MAL

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-01-07 19:03

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan varmt anbefale Trust 1200-V2, den er både meget billig og har
> en høj opløsning (3048 LPI). Og så er den dejligt stor.

[klip]
Det er ikke altid en fordel med en stor én. Jeg købte en i A3 størrelse på
et tidspunkt, den kunne jeg ikke bruge. Jeg købte så en i A5, den er meget
bedre. Det er dejligt at ,man ikke skal svinge armen rundt på hele
skrivebordet. Men smag og behag.....

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : MAL

Dato : 01-01-07 19:36

Hej Jørgen!
Det er meget tæt på min egen konklusion. Jeg har også en A5-størrelse i
tankerne. Tak for dit svar!

MAL