Transport af jolle fra Nordjylland til Fyn
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 01-01-07 15:01

Hvordan får man billigst transporteret en jolle + mast til Fyn ?
Jesper

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 01-01-07 15:33

Jesper Sørensen wrote:
> Hvordan får man billigst transporteret en jolle + mast til Fyn ?
> Jesper

Man lejer eller låner en trailer, du har vel en jyde-krog på bilen !
Hvilken joller drejer det sig om ?

Mvh
Leon

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 01-01-07 16:17

Det er en Finnjolle, og det er jo ikke gratis at trille fra Kerteminde til
nord for Ålborg + retur - uanset om der er jydekrog på. En fragtmand eller
en jolletransportør kunne jo bruges i stedet.

MVH Jesper

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-01-07 18:10

"Jesper Sørensen" <jesper@muusgaarden.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en Finnjolle, og det er jo ikke gratis at trille fra Kerteminde til
> nord for Ålborg + retur - uanset om der er jydekrog på. En fragtmand eller
> en jolletransportør kunne jo bruges i stedet.

Hvordan skulle denne "jolletransportør" kunne gøre det billigere, jeg mener
også at du lejer/låner en trailer og selv tager turen!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 01-01-07 21:12

Det samme argument bruger du vel ikke overfor PostDanmarks pris for
transport af et brev for 4,50 kr.....

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-01-07 23:43

"Jesper Sørensen" <jesper@muusgaarden.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme argument bruger du vel ikke overfor PostDanmarks pris for
> transport af et brev for 4,50 kr.....

Nu er jolletransport ikke så organiseret som Postdansmark, derfor merprisen!

Hvis du finder nogen form for transport der er billigere end at låne en
trailer og selv tage turen, så vil jeg da gerne høre om det.
Hvis der er problemer med selv at køre, så informer os, så kommer der nok
alternative svar du kan bruge, men du spurgte efter "Billigste" transport,
og det er der svaret på!

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 01-01-07 21:56

Jesper Sørensen wrote:
> Det er en Finnjolle, og det er jo ikke gratis at trille fra
> Kerteminde til nord for Ålborg + retur - uanset om der er jydekrog
> på. En fragtmand eller en jolletransportør kunne jo bruges i stedet.

Næ næsten intet er gratis her i livet. Men ok.. jeg ville nok bedre kunne
følge dit spørgsmål hvis du skulle over Storebæltsbroen, da det giver en
væsentlig højre pris.
Problemet er at en fragtmand afregner efter lad-meter og selv en Finn-jolle
fylder mere end 3 hele paller.
Ved fragt Fyn-Jylland vil det ca. koste 350-400,- pr. palle pr. vej, men det
er desværre ikke noget man bare lige kan sætte en pallelyfter under. Så den
pris er nok ikke realistisk.

En lille tur på 2x4timer (ca 600km) med trailer kan gøres for en plov-mand i
bedste gør-det-selv-stil

Jeg transporterede selv min Hobie 18 hjem fra Vejle på en Auto-trailer efter
min stationscar med tagspoiler.
Det gik fint også selvom masten er 8 meter. Det kostede mig ca. 1000,- kr
ialt.

Mvh
Leon

Fra : Karsten Svenningsen

Dato : 01-01-07 21:59

Er i ved at starte noget Finn jolle sejlads på benene, i Kerteminde?. Jeg
har selv en liggende her i Middelfart, og det kan jo være lidt trist at
ligge og færge rundt alene. Så lad mig høre hvis der sker noget på den anden
side af øen, det er jo lidt pebret at skulle krydse storebælt for at møde
andre Finn joller.

Mvh. Karsten

Fra : Torben Henriksen

Dato : 02-01-07 00:06

Intet er gratis i denne verden. Gør det selv metoden er den billigste,
lån eller lej en trailer (der må da være en i Kerteminde sejlklub der
vil hjælpe dig) Fra Kerteminde til Ålborg er der vel omkring 350 km.
alt efter hvor langt mod nord og retur = 700 km. bil køre 12 km. på
literen x benzinpris kr. 9,75 ialt kr. 568,75 det er i omegnen af hvad
det koster.
Jeg tror næppe en fragtmand vil køre med en Finnjolle sammen med
alt det andet fragt han har med, minimum skal den afstives m.m.
Tid er penge for sådan en fyr så han skal sikkert have et par tusser
(det er bare et gæt)
En helt anden ting er kørsel med trailer over en bestemt vægtgrænse kræver
trailerkort, kender ikke disse grænser

Fra : TOSB

Dato : 01-01-07 21:19

Jesper Sørensen wrote:
> Hvordan får man billigst transporteret en jolle + mast til Fyn ?
> Jesper

Her hos os i Nordvestsjælland vil det koste i omegnen af ca. 1.200 kr. for
en lille tur på 2 kilometer, så dit argument med relation til postvæsnet
holder ikke. 4,50 kr. får du ikke transporten fra!
I 2005 skulle jeg have transporteret en bådvogn fra Nordtyskland til DK. Jeg
brugte en hulens masse tid på at indhente tilbud, som varierende fra 10.000
kr. + moms samt politieskorte og broafgifter til det, som det endte med. Jeg
tog kontakt til nogle autotransportfirmaer, som ofte er til at tale med, og
som ofte har tom returkørsel fra den ene landsdel til den anden, så det kan
da lade sig gøre, men om det så ligger inden for det, du selv havde regnet
med, må du selv finde ud af.

Jeg kunne jo tage dig på slæb, men mine planer om at sejle til Nordjylland
ligger et par år ud i fremtiden

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 01-01-07 22:01

TOSB wrote:
> .....samt politieskorte og broafgifter...

Uhhaa ja.. 7-8000 kr + mormor pr specieltransport over broen.

av min arm...

-Leon

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-01-07 21:24

> Hvordan får man billigst transporteret en jolle + mast til Fyn ?
> Jesper

Tja det biligste, tag toget og sejl hjem.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D