Five-Year-Old Killed By Dog
Fra : Is

Dato : 01-01-07 13:12

Fra : Søren LH

Dato : 01-01-07 13:51

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4598fa69$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...
> http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000-1245624,00.html
>
> --
> God jul & godt nytår
> Erik Isager

At man skal helt til USA for at finde et enkelt tilfælde som dette
understreger at det ikke er et stort problem generelt. Bare i relation til
at f.ex. tusindvis af danskere dør årligt grundet fedme, andre tusindvis
grundet luftforurening, andre tusindvis grundet fejl på hospitalerne, andre
tusindvis grundet rygning etc. etc..

Godt nytår til både hunde og hundeejere i dette forum .
Søren

Fra : pwh

Dato : 01-01-07 14:26

Søren LH, skrev:
> [...]
> andre tusindvis grundet luftforurening, andre tusindvis grundet fejl
> på hospitalerne, andre tusindvis grundet rygning etc. etc..

Og hvor mange små børn bliver der ikke dræbt og lemlæstet i trafikken
årligt herhjemme, jeg tror også hundeangreb er et marginalt problem.

> Godt nytår til både hunde og hundeejere i dette forum .

I lige måde

/Jens

Fra : Is

Dato : 01-01-07 17:00

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en
meddelelse

> At man skal helt til USA

Mon ikke det er vest England ?? men pyt nu med det.

--
Godt nytår
Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 01-01-07 17:47

Søren LH skriblede bla:
> At man skal helt til USA for at finde et enkelt tilfælde som dette
> understreger at det ikke er et stort problem generelt.

England

> [...]
> andre tusindvis grundet luftforurening, andre tusindvis grundet fejl
> på hospitalerne, andre tusindvis grundet rygning etc. etc..

Nu er ovenstående for det meste selvvalgte dødsårsager.
Går ikke ud fra at den 4 årrige selv valgte døden

Jo det siger måske et eller andet vedr PittBulls, eller det var måske en
tilfældighed at det var en sådan race

> Godt nytår til både hunde og hundeejere i dette forum .
> Søren

Ditto herfra
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : JBH

Dato : 02-01-07 17:30

> [...]
> at f.ex. tusindvis af danskere dør årligt grundet fedme, andre tusindvis
> grundet luftforurening, andre tusindvis grundet fejl på hospitalerne,

Ja, livet er farligt, man kan dø af det.

For et par år siden blev en pige i Dk. under ulykkelige og uheldige
omstændigheder bidt ihjel af en hund. Flere børn i Tyskland har også mistet
livet pga bidske hunde. Jeg ser heller ikke det som et stort problem
generelt, men dybt tragisk for dem det rammer. Det interessante er at der
tilsyneladende har været et eller flere forvarsler om at hunden i den her
sag var agressiv. Det er Politiet i England ved at undersøge. Man kan aldrig
stole 112% på en hund (ej heller på en Toyota) Og hvis en hund viser tegn
på agressivitet, skal man tage det alvorligt og ikke tro "der sker nok ikke
noget" det kan gå grueligt galt især fordi børn ofte ikke forstår eventuelle
advarsler hunden måtte sende inden.

> Godt nytår til både hunde og hundeejere i dette forum .

Lige over

mvh
JBH

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 18:30

JBH, skrev:
> Og hvis en hund viser tegn på agressivitet, skal
> man tage det alvorligt og ikke tro "der sker nok ikke noget" det kan
> gå grueligt galt især fordi børn ofte ikke forstår eventuelle
> advarsler hunden måtte sende inden.

Meget kloge ord her i det nye år, helt enig .-)

/Jens

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-01-07 02:04

Er det ikke bare et spørgmål om at sætte en boltpistiol for køterens pande
og trykke på "start"?

Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget tilovers for de familier der lader
sine børn vokse op sammen med et par kamphunde. Jeg har som far,
naturligvis ubegrænset sympati for børnene der er blevet skambidte eller det
der er værre... Men at man som forældre vælger at lade sine børn vokse op
sammen med "nok så søde" Pitt Bulls" og andet kryb, kan jeg ikke rigtigt
fatte. De kender risikoen... hunden er, muligvis, en tikkende bombe, og
hvorfor holde den sammen med børn, der jo ikke kender forskel på en pitt
bull og en Golden R.

Næh.. Tag livet af de sindsyge hunde.. og lad deres ejere vide at de er helt
til grin! For et par dage siden så jeg i et Bilka varehus, at en eller anden
idiot havde taget sim kamphund med ind i "forhallen" for at vente på nogen.
Hvorfor? For at vise sine latterlige tatoveringer frem.... eller hundens
barberede ældrede dele? Jeg ved det ikke, men vi andre kan altså godt binde
hunden udenfor div. butikker.

Min pointe er såmænd blot: Hvem vil lide under et totalt forbud mod disse
modbydelige hunde? Er der nogen der vil savne dem hvis de forsvandt fra
jordens overflade? Er de gode til andet end at angribe / overfalde andre
hunde og hvad der ellers kommer i vejen for dem?

/Jasper

Fra : pwh

Dato : 03-01-07 02:38

Jasper Norman Ahrensbach, skrev:

> [...]
>
> Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget tilovers for de familier der
> lader sine børn vokse op sammen med et par kamphunde.

For det første er jeg selv modstander af "kamphunde"
men retfærdighedsvis har du fået noget helt galt i halsen.
Der findes faktisk nok nu om dage ikke ret mange kamphunderacer
der ikke som nr 1 elsker alle mennesker, og specielt børn.
Undersøg du lidt omkring baggrunden for rigtige kamphunde,
alle dem der var agrassive overfor mennesker blev aflivet med det samme.
Ikke af sociale hensyn, men fordi at dem der styrer kampene
til enhver tid skulle kunne bryde in uden selv at blive skadet.

Men på den anden side, det er en race der er udviklet for
at lemlæste/dræbe andre hunde, og de er gode til det.

Det er det jeg har imod racen sådan generelt,
men igen, jeg har mødt flere søde af slagsen

Som en skribent vi havde engang altid skrev
"Punish the deed, not the breed"

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-07 17:54

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jordens overflade? Er de gode til andet end at angribe / overfalde andre
> hunde og hvad der ellers kommer i vejen for dem?

Tja, nogen må¨jo gøre det, siden de indføres ulovligt, for racen er jo
forbudt....

Men noget helt andet er, at langt de fleste af de ulykker, der skete
herhjemme, med disse hunde... Var jo netop folk, som havde hundene, netop
til formålet.... Og for at hunden skulle skaffe dem, den respekt, som de
selv var for meget tøsedreng til at skaffe sig.... Det endte som regel med,
at de selv blev bange for deres egen hund... Eller at hunden endte i et af
disse tragiske uheld.... Så man skal nok ikke forveksle, en kamphund,
opdraget som kamphund.... Med en kamphund, opdraget som familiehund.

Men for at bruge en anden terminologi.... Hvis bilerne kunne opnå, lige så
flot en statistik som hundene.... Så blev det jo rent faktisk, sikrere at
sove på midterstriben, end at passere gaden i et fodgængerfelt.

M.V.H....Benny..