Oys første nytårsaften
Fra : Leyna

Dato : 01-01-07 12:47

Så fik Oy oplevet sin første nytårsaften, og det var en rigtig positiv
oplevelse, men osse en hvor jeg lærte noget nyt.

Til nytår har det været tradition at jeg har købt ben til hunden, og
helst nogle gevaldigt store nogle, men i år havde jeg kun fundet nogle
små supeben i Brugsen, og så regnede jeg jo med at de måtte nøjes med
dem.
Lørdaig eftermiddag skal vi så lige forbi vores lokale slagter (som
normalt ikke gør sig i ben), for at hente en oksemørbrad som vi har
bestilt, og her er der så nogle gevaldige ben i deres fryser, så dem
snupper jeg to stykker af. Manden kigger lidt skævt til mig og spørger
hvad Oy så skal ha'. Jaja, Oy ville jeg da gi' et af de små suppeben,
for disse ben er næsten større end hunden, såeh...

Nå, det går osse fint med benene, som de får søndag aften. Alle går
pænt i gang med at gnaske det ben de nu har fået udleveret, men Hans
bliver hurtigt træt af at tygge, og så overtager Oy sg* hans ben!

Den bette køter slæbte rundt med det kæmpeben, og der blev gnasket
gevaldigt og inderligt, og stakkels Hans turde ikke engang at passere
hvalpen, så længe den havde et ben. hehe... Stakkels Hansemand! Hun er
en rigtig underhund.

Lige over midnat ville Vaks gerne lige ud, og det kom han så, men skal
"far" ud, så skal Oy jo med. Jeg VED at Vaks ikke er skudræd, men om
Oy ville være det havde jeg ingen anelse om.
Nu er det jo vores første nytår her i huset, og det ligger altså noget
mere centralt end dér hvor vi boede før. Der var bulder og brag i
luften, men dog ikke noget sådan tæt på. Al luftning i går aftes
foregik i egen have! Vaks gjorde bare det han skulle der ude, og så
kom han ind igen. Det stod ned i lårtylle stråler og var ikke særlig
godt vejr. Oy kom ose ind igen, men placerede sig lige i den åbne
terassedør, hvor han sad og kiggede fyrværkeri. *G* Okay, han er ikke
skudræd!

Alt i alt gik aftenen forrygende, men næste gang jeg køber ben, så får
Oy altså osse et af de store!

Godt nytår til jer allesammen fra Vaks, Hans og Oy... og så fra os
menneker!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 01-01-07 13:23

Leyna, skrev:

> Nå, det går osse fint med benene, som de får søndag aften. Alle går
> pænt i gang med at gnaske det ben de nu har fået udleveret, men Hans
> bliver hurtigt træt af at tygge, og så overtager Oy sg* hans ben!

Han bruger nok store ben som potensforlænger

> [...]
> gevaldigt og inderligt, og stakkels Hans turde ikke engang at passere
> hvalpen, så længe den havde et ben. hehe... Stakkels Hansemand! Hun er

Huskede du nu at tage billeder, eller endnu bedre, et lille filmklip.
Den slags episoder har jeg selv en del klip af, det er faktisk sjovt
at kigge på engang imellem

> Oy kom ose ind igen, men placerede sig lige i den åbne
> terassedør, hvor han sad og kiggede fyrværkeri. *G* Okay, han er ikke
> skudræd!

Herligt, det er ret besværligt med en hund der er bange for fyrværkeri,
specielt når de som mine normalt går løse.
Angel var nu også ret nysgerrig igår, vi var da ude i haven kl 24 for
at se når det rigtigt buldrede, det tog hun helt fint
Tyson gemte sig det meste af aftenen inde i sin hundehule,
hvis han ikke lige klistrede sig op af mig ved fjernsynet,
men han tog det faktisk usædvanligt pænt, han bliver bedre med årene.

> Godt nytår til jer allesammen fra Vaks, Hans og Oy... og så fra os
> menneker!

Godt nytår fra hele banden her også Leyna og zoo

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-01-07 16:07

On Mon, 1 Jan 2007 13:22:48 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Huskede du nu at tage billeder, eller endnu bedre, et lille filmklip.
>Den slags episoder har jeg selv en del klip af, det er faktisk sjovt
>at kigge på engang imellem

Desværre ingen billeder. jeg fik ikke et nyt camera i julegave, og det
jeg har er mildest talt ustabil. Så desværre...

Fra : pwh

Dato : 01-01-07 16:37

Leyna, skrev:

> Desværre ingen billeder. jeg fik ikke et nyt camera i julegave, og det
> jeg har er mildest talt ustabil. Så desværre...

Nå hvad fanden, du får nok snart en hvalp mere,
så har du sikkert et nyt kamera til den tid

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-01-07 18:25

On Mon, 1 Jan 2007 16:36:38 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nå hvad fanden, du får nok snart en hvalp mere,
>så har du sikkert et nyt kamera til den tid

*LOL*
Nænl du. Nu holder vi altså. Vi har ikke plads til flere hunde!

Fra : Leyna

Dato : 02-01-07 00:01

On Mon, 01 Jan 2007 18:25:27 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>*LOL*
>Nænæ du. Nu holder vi altså. Vi har ikke plads til flere hunde!

Jeg har faktisk kig på et kamera, så måske hvis vi ellers lige har
overskuddet, såeh...

Men ellers har jeg da lidt liv i det gamle kamera endnu, så her er det
mest fjogede billede jeg endnu har fået taget af hvalpedyret.

http://www.leyna.dk/oy-galleri/gaaab.jpg

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 06:16

Leyna, skrev:
> Men ellers har jeg da lidt liv i det gamle kamera endnu, så her er det
> mest fjogede billede jeg endnu har fået taget af hvalpedyret.
>
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/gaaab.jpg

*LOL*
Han begynder jo at ligne en hund,
hvalpedyret er jo ellers Angels kælenavn

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-01-07 09:35

On Tue, 2 Jan 2007 06:15:53 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>*LOL*
>Han begynder jo at ligne en hund,
>hvalpedyret er jo ellers Angels kælenavn

Det ved jeg godt, men nu er Oy jo "den lille", og så MÅ det være ham
der er hvalpedyret!

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 18:22

Leyna, skrev:

> Det ved jeg godt, men nu er Oy jo "den lille", og så MÅ det være ham
> der er hvalpedyret!

Jeg tror Angel vil værer hvalpedyret til sin dødsdag her i huset

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-01-07 20:21

On Tue, 2 Jan 2007 18:22:09 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg tror Angel vil værer hvalpedyret til sin dødsdag her i huset

Og her er Vaks jo "Hvalpen", så hvad skal Oy så være?

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 21:02

Leyna, skrev:

> Og her er Vaks jo "Hvalpen", så hvad skal Oy så være?

Grislingen

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-01-07 07:01

> [...]
>
> Men ellers har jeg da lidt liv i det gamle kamera endnu, så her er det
> mest fjogede billede jeg endnu har fået taget af hvalpedyret.

Han er sgi flot!, og sikke en fin pels han har!, glæder mig til at se ham
når han bliver større, hvad han gror sig til!

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 02-01-07 09:41

On Tue, 2 Jan 2007 07:01:14 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Han er sgi flot!, og sikke en fin pels han har!, glæder mig til at se ham
>når han bliver større, hvad han gror sig til!

Han har pæn pels at se på, men at røre ved er den af lidt blandet
kvalitet. Vaks har altid haft silkeblød pels, og det har han stadig,
men Molly har mere svinebørste-agtig pels. *GGG* Oy har så fået lidt
at hvert. I hovedet og lige ned ad nakken er han lækker blød, men ned
ad ryggen er det så blevet til svindebørsterne! *LOL*

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-01-07 14:54

Leyna wrote:

> [...]
> at hvert. I hovedet og lige ned ad nakken er han lækker blød, men
> ned ad ryggen er det så blevet til svindebørsterne! *LOL*

Svinebørster eller ej - han er stadig lige dejlig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 18:27

Tove Krieger, skrev:

> Svinebørster eller ej - han er stadig lige dejlig.

2 timer i ovnen ved 160 gr, og godt med hvidløg,
så ville han blive rigtig lækker

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-01-07 20:23

On Tue, 2 Jan 2007 18:27:21 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>2 timer i ovnen ved 160 gr, og godt med hvidløg,
>så ville han blive rigtig lækker

Tror du ikke vi skal vente lidt med det?
Der er sg* ikke meget sul på ham pt.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-01-07 15:56

> [...]
> at hvert. I hovedet og lige ned ad nakken er han lækker blød, men ned
> ad ryggen er det så blevet til svindebørsterne! *LOL*

hvad var det at molly var en blanding af?
sofus, min gamle gravhund, var et mix af en ruhåret og en glathåret
gravhund, han havde de her svinebørster fra skallen og til halespids, men
faktisk kun på ryglinien, resten af pelsen var også et mix af alm glatte hår
og stiv pels her og der, grim som pokker, men sød var han da.
mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 02-01-07 18:23

On Tue, 2 Jan 2007 15:56:13 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>hvad var det at molly var en blanding af?

Godt spørgsmål. Jeg har bare sat hende til at være en
retrieverblanding. Jeg tør ikke gætte på hvad der er i hende og naboen
aner det ikke. Jeg kunne sagtens bile ham ind at der var GD i hende,
for han er så frygtelig godtroende... positivt ment.

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 18:25

Leyna, skrev:
> I hovedet og lige ned ad nakken er han lækker blød, men ned
> ad ryggen er det så blevet til svindebørsterne! *LOL*

Ha, grisehunden Oy'kson

Nu har vi en Hyænekamel og en grisehund,
hvad bliver dog det næste

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-01-07 20:22

On Tue, 2 Jan 2007 18:25:12 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ha, grisehunden Oy'kson
>
>Nu har vi en Hyænekamel og en grisehund,
>hvad bliver dog det næste

Du er bare misundelig er du.
Jeg ska' gi' dig grisehund, ska' jeg!

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 21:04

Leyna, skrev:

> Du er bare misundelig er du.
> Jeg ska' gi' dig grisehund, ska' jeg!

Næh jeg har hunde nok, det er dig der er umættelig

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 07:43

> Men ellers har jeg da lidt liv i det gamle kamera endnu, så her er det
> mest fjogede billede jeg endnu har fået taget af hvalpedyret.
>
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/gaaab.jpg

Hvor er han dejlig !

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 14:25

>Oy kom ose ind igen, men placerede sig lige i den åbne
> terassedør, hvor han sad og kiggede fyrværkeri. *G* Okay, han er >ikke
> skudræd!

Dejligt, at han tog det så pænt. Vi var også spændte på, hvordan Bingo og
Coco reagerede, da det var deres første nytår her. Coco tog det meget
afslappet. Bingo ville gerne ind i en fart.

> Godt nytår til jer allesammen fra Vaks, Hans og Oy... og så fra os
> menneker!

I lige måde !

--
Mvh. www.tjekmig.dk