Når hanhunde xxxxxx????
Fra : C.H

Dato : 01-01-07 11:13

Jaaaaa.... hvordan søren skal jeg skrive det?

Jeg er flyttet fra Nordsjælland til det Sydfynske område og der må man sige,
at der er en bunke kulturforskelle, som jeg ligeså stille og roligt lærer...
Hernede spiser man ikke flødeskum på den gammeldags vaffelis. Så når man
beder om det, så får man dåseflødeskum på sin is - ren nedtur!
Fedtegrever hernede er sådan noget fedtet stads, men smører på brød - jeg er
altså vant til, at det er sådan nogle små stykker fedt, som kan lægges på et
stykke brød med salt på (eller på leverpostejen - mums!)
Når man bestiller en hamburger hernede, så får man gudhjælpemig rødbeder
på!!! Arrrrj... Der skal da være rødkål på sådan en!! De er sære, dem
hernede

NÅ... Nu kom kulturchokket så også til min hundeverden. Cassius er begyndt
at lave disse bevægelser, I ved, dem som hanhunde ynder at lave når de vil
udvise dominans....
Ser I - Der, hvor jeg kommer fra, siger vi, at hunden PINKER....Og siger jeg
det hernede, så ligner de et stooooort spørgsmålstegn, og griner lidt af
mig.
Hernede hedder det nemlig NØKKER????? Det er for mig noget helt andet...

Så fortæl mig, kære gruppe-kammerater - hvad hedder fænomenet i DIN
landsdel?

(Håber både I og jeres hunde kom godt ind i det nye år - Cassius klarede det
med bravour og var ikke bange overhovedet. Han undrede sig lidt, og ville
egentlig helst lege med alle de lysende dimser oppe i luften....Og så gik vi
ind )

CH

Fra : jopa

Dato : 01-01-07 11:21

C.H skriblede bla:
> [...]
> andet...
> Så fortæl mig, kære gruppe-kammerater - hvad hedder fænomenet i DIN

Vi siger Pinker eller humper tror jeg nok

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 01-01-07 11:45

Det kunne jo være interessant at I lige skriver hvad landsdel i kommer fra i
denne sammenhæng. Jeg høre det også som pinker når nogen omtaler det her.
Jeg har selv kun hunhunde. Og jeg bor på øerne i det sydsjællandske.

Mvh

Lene

Fra : jopa

Dato : 01-01-07 11:54

Lene Hansen skriblede bla:
> Det kunne jo være interessant at I lige skriver hvad landsdel i
> kommer fra i denne sammenhæng.

æ kommer fra synnejylland og æ pinker eller humper møj

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 01-01-07 11:54

"Lene Hansen" <hmtm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i denne sammenhæng. Jeg høre det også som pinker når nogen omtaler det
> her. Jeg har selv kun hunhunde. Og jeg bor på øerne i det sydsjællandske.

Ahhh, jeg ser en tendens - gad vide, om det simpelthen er Sjælland, det
drejer sig om...
Tak for dit svar!

CH

Fra : C.H

Dato : 01-01-07 11:53

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> Vi siger Pinker eller humper tror jeg nok

Jeg tror egentlig nok, jeg har hørt det før, men vil du ikke lige skrive,
hvor i landet du kommer fra?

Tror i øvrigt at jeg også har hørt "humper" før!

CH

Fra : Alemat

Dato : 01-01-07 11:43

Jeg siger at hunden gimper

Fra : C.H

Dato : 01-01-07 11:52

"Alemat" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg siger at hunden gimper

Ok - hvor i landet hører gimper til henne?

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-01-07 13:15

C.H wrote:
> "Alemat" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ok - hvor i landet hører gimper til henne?
>
> CH

Så vidt jeg ved er den slags madammer over hele landet LOL , men
bortset fra det er jeg fra Nordvestsjælland og jeg (tror nok) at jeg
har hørt ordet pinker i den forbindelse.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 01-01-07 21:48

Gimper i Sydsjælland - også når det er en hunhund, som gimper en anden hund.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-01-07 13:52

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> writes:

> Så fortæl mig, kære gruppe-kammerater - hvad hedder fænomenet i DIN
> landsdel?

I Vendsyssel plejer folk at kalde det "at jumpe". Omkring Struer har
jeg hørt det blive kaldt "at humpe".

> [...]
> egentlig helst lege med alle de lysende dimser oppe i luften....Og så gik vi

Vi var inviteret i byen sammen med Siri, hun fik endda sin egen
invitation. Vi var på tredje sal og bortset fra de allerværste
kanonslag, som rystede hele blokken, så sov hun eller gik lidt frem og
tilbage mellem folk. Omkring midnat var hun en anelse urolig, men jeg
tror mest det var fordi "flokken" blev delt mellem to rum, så alle
kunne se ud af de store vinduer ind mod Århus. Hun var mest hos os,
men hun skulle også lige tjekke, at de andre stadig var der og havde
det godt.

Så GODT NYTÅR allesammen.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Anette

Dato : 01-01-07 16:34

C.H wrote:
> Jeg er flyttet fra Nordsjælland til det Sydfynske område og der må
> man sige, at der er en bunke kulturforskelle, som jeg ligeså stille
> og roligt lærer...

Velkommen til Fyns land - bare vent, der er masser af pudsigheder man støder
på her på øen.
( vi flyttede fra Storkøbenhavn til vest for 15 år siden, bor nu på Højfyn)
Det der med vaffelis - det kommer meget an på hvor du køber din is. Rødbeder
i hamburgeren, ja men det er trods alt ikke så slemt som i Himmerland hvor
den serveres i brun sovs
Andre pudsigheder er f.eks "møllen" er her på (vest og syd-)Fyn den
legemsdel man sidder på. En "suler" er at blive vasket i sne o.s.v.

> Hernede hedder det nemlig NØKKER????? Det er for mig noget helt
> andet...

På Vestfyn og Højfyn kaldes det også Pinker eller Humper

> (Håber både I og jeres hunde kom godt ind i det nye år -

Vi var spændte på hvordan Andy ville tage larmen. Han er småstresset når der
sker noget nyt omkring ham, og når jægerne skyder heromkring lytter ham
opmærksomt, og bjæffer når det er ekstra høje brag. De to andre tager
Nytårslarmen i strakt pote, og det gjorde Andy da heldigvis også. Først på
aftenen var der nogle heksehyl der skulle skældes ud, men så gik der
vigtigere ting i gang ( madlavning i køkkenet) og så havde de bare ikke tid
til at råbe efter heksehyl mere

Godt Nytår

/ Anette
www.philana.dk