Auto-udfyldning af input-felt...
Fra : Dennis Munding

Dato : 31-12-06 12:31

Hej NG!

Så er jeg her igen!

Jeg har påtaget mig at lave en kalender for en kunde til en
bestillingsside - ingen problem her - men nu ønsker kunden at "idiot-sikre"
nogle input-felter på siden, hvor kalenderen er...!

Det drejer sig om 3 felter:

Dato
Måned
År

Han har været udsat for, at folk bestiller tid i weekend'er eller på
helligdage, og nu vil han gerne have, at datoen automatisk bliver sat ind i
de 3 inputfelter, når man klikker på en dato i kalenderen...

Jeg har set det på nogle sider, men jeg mener, at det var lavet i
javascript - kan man lave det samme i php - og hvis ja, hvordan?

Håber på et "spark" i den rigtige retning...

Godt nytår til alle!
--
Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!

Fra : Bruno Christensen

Dato : 31-12-06 14:37

On Sun, 31 Dec 2006 12:30:33 +0100, Dennis Munding wrote:

> Jeg har påtaget mig at lave en kalender for en kunde til en
> bestillingsside - ingen problem her - men nu ønsker kunden at "idiot-sikre"
> nogle input-felter på siden, hvor kalenderen er...!

Prøv at kigge her, jeg har selv haft god brug af denne kalender.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-12-06 15:22

Hej Bruno!
"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at kigge her, jeg har selv haft god brug af denne kalender.

Øøøhh...?? Hvor??

Godt nytår til alle!

Fra : Martin

Dato : 02-01-07 16:35

Dennis Munding wrote:
> [...]
> bestillingsside - ingen problem her - men nu ønsker kunden at "idiot-sikre"
> nogle input-felter på siden, hvor kalenderen er...!

Dag: date("d");
Måned: date("m");
År: date("Y");

Dette giver formattet:
dd-mm-yyyy

for at kontrollere feltet, så kan du bruge
<http://de.php.net/checkdate>

if(!checkdate($_POST["month"],$_POST["day"],$_POST["year"]))
// FEJL
else
// Dato ok

Hvis du vil have en kalender der "popper" op, så vil jeg helt klart
anbefale Matt Kruses kalender popupper
<http://www.mattkruse.com/javascript/calendarpopup/>
Her er der også mulighed for at sige hvilke datoer der ikke er velkomne

Jeg har lavet en integrering af ovenstående inde i Thiemo Mättig TM::Apeform
<http://www.phpclasses.org/browse/package/1368.html>
Jeg har bare endnu ikke fået lagt den op nogen steder - sig til hvis du
er interesseret i denne.