fundamentalkræfter og vasketøj
Fra : Peter Loumann

Dato : 31-12-06 12:17

Fysikken arbejder vist med 5 fundamentale kræfter:

1. gavitation
2. elektromagnetisme
3. den svage kernekraft
4. den stærke kernekraft
5. den kraft der får næsten alt andet vasketøj i maskinen til at ende inden
i et dynebetræk

Der er vist en ambition at kæde kræfterne sammen med en stor
foreningsteori. Det er vist i gang for (2) og (3). Men hvad med (5) og de
andre?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : John Larsson

Dato : 31-12-06 13:06

Peter Loumann <me@privacy.net> writes:
> [...]
>
>Der er vist en ambition at kæde kræfterne sammen med en stor
>foreningsteori. Det er vist i gang for (2) og (3). Men hvad med (5) og de

Du følger vist ikke så godt med mere, Peter! OK, teorien er heller ikke så
gammel. Den er kendt som "Physical Eddying on Laundry Organisation"!

John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-06 13:22

Peter Loumann skrev:

> [...]
> 4. den stærke kernekraft
> 5. den kraft der får næsten alt andet vasketøj i maskinen til at ende inden

Er den kraft der bortfjerner én strømpe fra et par, ikke også en
fundamental kraft?

--
Bertel

Fra : Jesper

Dato : 01-01-07 09:56

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Er den kraft der bortfjerner én strømpe fra et par, ikke også en
> fundamental kraft?

Den er i al fald i familie med den kraft som får theskeer til at
forsvinde!

http://news.scotsman.com/topics.cfm?tid=609&id=2450702005
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Michael Weber

Dato : 01-01-07 10:47

> Er den kraft der bortfjerner én strømpe fra et par, ikke også en
> fundamental kraft?

Emnet blev behandlet i den højt-agtede videnskabelige serie "South Park".
Det er, så vidt jeg husker, alfer der stjæler dem.
Måske de i den forbindelse har udgivet noget i pnas.
:)

Med venlig hilsen
Michael Weber