Drikkeyougurt ved penicilinbehandling
Fra : cj

Dato : 31-12-06 12:20

Hej nyhedsgruppe,

Nu har jeg siddet og surfet på nettet lidt og kan ikke finde frem til nogle
gode drikke-yogurt.... Jeg får i øjeblikket antibiotika pga. halsbetændelse
og ville derfor gerne spise/drikke noget, som skulle være godt for
tarmene..... Kan I hjælpe...? Evt. med et billede af dem (skal sende min
kæreste i byen efter dem nemlig...hehe)

Mange tak

CJ

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 13:29

cj wrote:
> [...]
> og ville derfor gerne spise/drikke noget, som skulle være godt for
> tarmene..... Kan I hjælpe...? Evt. med et billede af dem (skal sende min

Enhver yoghurt vil kunne hjælpe dig lidt, men ellers kan det anbefales
at købe Idoform eller Paraghurt. Det burde være muligt at opstøve en
7-Eleven i dag, der sælger det. Ellers er der jo døgnapoteker.
Det er dog oftest ikke nødvendigt at indtage bakterier fordi man er på
antibiotika (afhænger lidt af typen af antibiotika) så hvis du ikke har
problemer nu, kan du jo vente og se tiden an.
Hvilken form for antibiotika er det?

Fra : cj

Dato : 31-12-06 14:16

Hejsa,

tak for svarene... Det er Rocilin jeg får og ang. nødvendigheden i at spise
surmælksprodukter, så er det mest for at undgå problemer. Gider ikke vente
på dem....det er forebyggende :)
Men jeg har nu fået nogle Danone Actimel, så det er vel fint fint. (og har
vist Paraghurt i skabet)

Tak, og godt nytår

CJ

Fra : Ditte H

Dato : 31-12-06 16:18

cj kom med følgende:
> [...]
> på dem....det er forebyggende :)
> Men jeg har nu fået nogle Danone Actimel, så det er vel fint fint. (og har

Hej CJ

Husk at tage Danone to timer før eller efter Rocilin, ellers slår
Rocilinen bare mælkesyre bakterierne ned, gælder også Paraghurt.

God bedring

Hilsen Ditte

Farmakonomelev.

Fra : cj

Dato : 01-01-07 23:54

Hej Ditte

tak for dine råd, det var pænt af dig

Godt nytår

CJ

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-01-07 12:51

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og ville derfor gerne spise/drikke noget, som skulle være godt for
> tarmene..... Kan I hjælpe...? Evt. med et billede af dem (skal sende min

Hvis du spiser youghurt, er der ingen grund til, også at spise paraghurt....
Så jeg ville foretrække førstnævnte, den smager meget bedre.

M.V.H....Benny..