Jordslag hvad gør jeg
Fra : Per Christiansen

Dato : 31-12-06 10:08

Jeg har fået en plet på sædet hvad kan jeg bruge til at fjerne eller lysne
det den med hvad med klorin eller er det for stærkt.

Det er ligner noget tykt nappa polstring tror jeg.
Nogen siger det er læder men det tror jeg ikke for det bruger man da ikke
udendørs eller gør man.

Båden er en Sea Ray sundancer 270 fra 2001

Jeg kan maile et billede af pletten.

Fra : christian

Dato : 31-12-06 13:25

Hej

Prøv linket herunder

http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=131_393_394&products_id=2682

MVH

Christian

Fra : Per Christiansen

Dato : 01-01-07 10:42

"christian" <lone@fjerncfglass.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Prøv linket herunder
>
> http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=131_393_394&products_id=2682

Tak det prøver jeg.
Godt nytår

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 01-01-07 13:57

Ja, tak for tilsendte billede... Jeg ville ikke turde prøve det sædvanlige
natriumbisulfit/kaliumpermangenat-baserede produkter. Det tror jeg ikke man
kan styre sådan et sted ...

Jeg er ret sikker på det er kunstlæder. Magen til det man bruger til en
"læder"sofa i Bilka ... Det er rimeligt stærkt og kan tåle næsten alt, men
din risiko ligger nok i den lyse farve da nogle stærke midler vil ændre
farven. Klorin fx.

Bjarke

Fra : Per Christiansen

Dato : 01-01-07 16:52

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:4599050d$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, tak for tilsendte billede... Jeg ville ikke turde prøve det
> sædvanlige natriumbisulfit/kaliumpermangenat-baserede produkter. Det tror
> jeg ikke man kan styre sådan et sted ...

Er det det produkt som shipchop sælgel mod jordslag
du mener.

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 01-01-07 23:21

nej, jeg kender ikke det omtalte produkt, men det er ikke
natriumbisulfit/kaliumpermangenat-baseret.

Fra : Per Christiansen

Dato : 02-01-07 12:04

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:4599894e$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> nej, jeg kender ikke det omtalte produkt, men det er ikke
> natriumbisulfit/kaliumpermangenat-baseret.
>
> Bjarke

Tak for det.

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 31-12-06 17:22

Det er nok svært at rådgive om når vi ikek kender materialet og ikke hved
hvad pletten stammer fra...

Fra : Per Christiansen

Dato : 01-01-07 10:08

"Bjarke M. Christensen" <bjarke(news)@FjernDetteOgEfterlad:Grevestrand.dk>
skrev i en meddelelse news:4597e39a$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Det er nok svært at rådgive om når vi ikek kender materialet og ikke hved
> hvad pletten stammer fra...
>
> Bjarke

Det er mug det kommer fra.

Fra : christian

Dato : 01-01-07 17:39

Hej

Mildew cleaner fra ShipShop - mildew betyder overssat mug/skimmel, det
virker fint mod dette, men også mod jordslåede stoffer (det er egentlig
næsten det samme)
Om det har anden effekt på netop dit materiale ved jeg ikke, men du kan da
prøve på et lille hjørne - jer rar brugt det på kaleche med flot resultat,
men har aldrig prøvet det på kunsstoffer,(vinyl eller lign), men det kan vel
ikke være så forskelligt.
Men som sagt kan man jo prøve et lille hjørne først

Fra : Per Christiansen

Dato : 01-01-07 18:20

> [...]
> vel ikke være så forskelligt.
> Men som sagt kan man jo prøve et lille hjørne først

Ja det er det jeg vil prøve tak.