Tykstegsfilet
Fra : isteen

Dato : 31-12-06 10:05

Hej
Jeg er ikke udstyret med et stegetermometer, til gengæld skal jeg lave
en tykstegsfilet i aften.
Den er på 1800 gram - hvor længe/varmt skal sådan en fyr have?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 31-12-06 10:09

isteen wrote:
> Hej
> Jeg er ikke udstyret med et stegetermometer, til gengæld skal jeg lave
> en tykstegsfilet i aften.
> Den er på 1800 gram - hvor længe/varmt skal sådan en fyr have?

Du skal køre ned til din lille lokale købmand - han har sikkert et
stegetermometer.

Alt andet vil være hasard. Fileter er forskellige m.h.t. fedtmarmorering
og dermed varmetransport; ovne er forskellige m.h.t. temperatur osv.

Fra : Basil

Dato : 31-12-06 10:54

Gert Krabsen tastede følgende:

> [...]
>
> Alt andet vil være hasard. Fileter er forskellige m.h.t. fedtmarmorering og
> dermed varmetransport; ovne er forskellige m.h.t. temperatur osv.

Ja, også bedste råd jeg kan give.
Føtex og Coop har åbent til kl. 15.
Den skal være omkring 58 grader i midten.
Kai

Fra : isteen

Dato : 31-12-06 11:25

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Ja, også bedste råd jeg kan give.
> Føtex og Coop har åbent til kl. 15.
> Den skal være omkring 58 grader i midten.
> Kai

Jeg låner mig frem til et termometer - men hvor længe skal jeg sådan ca.
beregne....mere for at planlægge spisetider etc?

Fra : Basil

Dato : 31-12-06 12:04

isteen forklarede den 31-12-2006:

> Jeg låner mig frem til et termometer - men hvor længe skal jeg sådan ca.
> beregne....mere for at planlægge spisetider etc?

Jeg har ikke helt en ide, men et bud.
Ca en time i oven, 20 minutter træk, og 10 minutter til at skære og
servere.
Kai