Lidt om tid?
Fra : Is

Dato : 30-12-06 22:59

Hej

Jeg forsøger at lave en aktivitets kalender, hvor aktiviteterne ligger
i en db.

Visningen driller lidt.

Jeg vil vise den måned for måned, denne sortereing virker vist.
tidKalender.Open "SELECT * FROM qryMaster WHERE month(Dato) = " &
visMaaned & " ORDER BY dato ASC" , strConnect

hvor så visMaaned = "08" (for august)

dato i db'en er i standartformat dd-mm-åååå tt:mm:ss

nu vil jeg vise kalenderen i en tabel, hvor jeg i den ene celle vil
vise "dd" og i en anden "tt:mm"
Kan jeg formatere míg ud af dette problem ? eller hvordan gør jeg
nemmest??

--
God jul & godt nytår
Erik Isager

Fra : Is

Dato : 31-12-06 01:27

> [...]
> vise "dd" og i en anden "tt:mm"
> Kan jeg formatere míg ud af dette problem ? eller hvordan gør jeg

Jeg har i et tidligere indlæg fundet løsningen på tt:mm

dato = FormatDateTime(rs("dato"), 2)
fra Jørn Andersen

med dd (kun dato) kan man åbenbart ikke formatere sig til. ??

--
God jul & godt nytår
Erik Isager

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-12-06 03:44

On Sat, 30 Dec 2006 22:59:03 +0100, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

> [...]
>tidKalender.Open "SELECT * FROM qryMaster WHERE month(Dato) = " &
>visMaaned & " ORDER BY dato ASC" , strConnect

month(Dato) vil levere et tal (fx 8), mens "08" i princippet er en
tekst.

Så prøv evt. med:
visMaaned = CInt(visMaaned)
- før du indsætter i SQL'en. Eller endnu bedre: Ret dér, hvor du får
de "08" til at den levere "8" i stedet.

> dato i db'en er i standartformat dd-mm-åååå tt:mm:ss

Nej, dato/tid-værdier i databasen er ikke i noget bestemt format, men
det kan sættes til at *vises* i et bestemt format - hvilket er noget
andet.

Databasen indeholder information om år, måned, dag, time, minut og
sekund - uanset hvordan du sætter den til at *vise* det.

Nogle databaser kan vist endda have mulighed for endnu større
nøjagtighed (?)

>nu vil jeg vise kalenderen i en tabel, hvor jeg i den ene celle vil
>vise "dd" og i en anden "tt:mm"
>Kan jeg formatere míg ud af dette problem ? eller hvordan gør jeg
>nemmest??

"tt:mm" kan du se på:
<url: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion4.asp>
(vbShortTime)

"dd" får du nok nemmest med:
strDd = Right("0" & Day(datMinTid), 2)
- hvis du med "dd" mener "01", "05", "11", "23" osv.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Is

Dato : 31-12-06 20:14

> [...]
>
> Så prøv evt. med:
> visMaaned = CInt(visMaaned)
> - før du indsætter i SQL'en. Eller endnu bedre: Ret dér, hvor du får

Det er jo mig der er gået lidt fejl af visning, og det kommer fra
db'en

strMm = Right(Month(mintid), 2)
response.write strMm

resulat "8"

så det du skriver ovenfor er vel ikke nødvendigt ??

> [...]
>
> "dd" får du nok nemmest med:
> strDd = Right("0" & Day(datMinTid), 2)
> - hvis du med "dd" mener "01", "05", "11", "23" osv.

Tak det virker fint - men jeg synes egentlig det ser bedre ud uden 0
foran, så det har jeg fjernet.

Tak for hjælpen.

--
Godt nytår
Erik Isager

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-12-06 20:32

On Sun, 31 Dec 2006 20:14:15 +0100, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

>strMm = Right(Month(mintid), 2)

Jeg forstår ikke meningen med ovenstående. Month(x) vil altid kun
returnere en værdi mellem 1 og 12, så der vil aldrig komme mere end to
cifre.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Is

Dato : 31-12-06 21:40

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke meningen med ovenstående. Month(x) vil altid kun
> returnere en værdi mellem 1 og 12, så der vil aldrig komme mere end
> cifre.

ok, så kan 2tallet bare fjernes ??

--
God jul & godt nytår
Erik Isager

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-01-07 01:45

On Sun, 31 Dec 2006 21:39:40 +0100, "Is"

Nej:
strMm = Month(mintid)

Good luck!

--