Hvordan ser I video fra dr.dk eller sputni~
Fra : malnitz@gmail.com

Dato : 30-12-06 19:28

Hej

Jeg er Linix novice og har installeret Ubuntu for nogle måneder siden.
Jeg har kæmpet som en gal for at kunne se video fra dr.dk og
sputnik.dk, men uden held.

Jeg har installeret Mplayer og den kan spille det første microsekund
af video fra dr.dk dog uden billede og så stopper den. Er der nogen
der kan hjælpe

På forhånd tak, Malnitz

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-12-06 19:47

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 30-12-06 21:40

Michael Rasmussen wrote :

> Sputnik.dk kan du godt glemme

Åbenbart ikke helt, de har tilsyneladende opgivet det der håbløse drm
noget:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 31-12-06 13:07

Thomas Overgaard wrote :

> Åbenbart ikke helt, de har tilsyneladende opgivet det der håbløse drm
> noget:

Jeg kan i hvert tilfælde se de gratise udsendelser.
Slackware 11
Firefox 1.5.0.8
MPlayer 1.0rc1-3.4.6
mplayerplug-in-3.31

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 30-12-06 21:55

Michael Rasmussen wrote:
> On 30 Dec 2006 10:27:39 -0800
> malnitz@gmail.com wrote:

SKIP

> Du skal installere mplayerplug-in:
> http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/multiverse/m/mplayerplug-in/mozilla-mplayer_3.31-6ubuntu1_i386.deb

Og du skal have bredbånd på mindst 1Gb. Jeg har 512Kb, men det giver
hakkende billeder og lyd.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : Soren (News)

Dato : 02-01-07 15:05

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

[snip]
> [...]

Jeg har det samme problem. Live streams virker fint, men alt andet opfoerer
sig som beskrevet ovenover.

> Du skal installere mplayerplug-in:
> http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/multiverse/m/mplayerplug-in/mozilla-mplayer_3.31-6ubuntu1_i386.deb

Er der nogen som ved om man kan se det udenom browseren? mplayer-plugin
kan gemme en playliste med URL som den afspiller, men den URL virker ikke
umiddeltbart "udenfor" browseren.

Mvh,
Soren

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-06 21:49

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Sputnik.dk kan du godt glemme, da det anvender WMV-DRM. Det kan kun
> afspilles i MS Mediaplayer under MS Windows. Med seneste version af
> dr.dk's hjemmeside, er det heller ikke blevet lettere, da deres
> javascript kodere er helt talentløse.

For nyligt var der en nyhed om at tv2s egne produktioner (vistnok
drm-fri) skulle være blevet tilgængelige for bl.a. Linux. Det er
sikkert stadig besværligt, men sådan er det jo med alt hvad MS har
rodet med. Jeg ville gerne henvise til noget nærmere, men pt. sidder
jeg på en jammerlig gprs-forbindelse.
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Dapper & Debian Sarge