Upload af billede med fast størrelse
Fra : Thrane

Dato : 30-12-06 16:25

Hej

Jeg har en uploadfunktion på et websted til nogle ikoner.
I den vil jeg gerne have at man kun kan uploade filen, hvis det ´har en fast
højde og bredde.
Jeg kan finde noget på nettet, men det er .NET og jeg vil gerne have det i
"alm." ASP.

Ligger nogen inde med noget kode eller et link til hjælp?

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-12-06 22:52

Thrane skrev:

> [...]
> det ´har en fast højde og bredde.
> Jeg kan finde noget på nettet, men det er .NET og jeg vil

Du skal nok have fat i komponenten AspImage -
<http://www.serverobjects.com/products.htm>

Her kan du tjekke størrelsen på et billede - og evt. skalere
billedet til den ønskede størrelse hvis den er forkert (eller bare
afvise billedet, hvis det ønskes).

Komponenten er dog ikke gratis.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thrane

Dato : 31-12-06 08:08

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Her kan du tjekke størrelsen på et billede - og evt. skalere
> billedet til den ønskede størrelse hvis den er forkert (eller bare
> afvise billedet, hvis det ønskes).

Tak, det vil jeg lige tage et kig på...

> Komponenten er dog ikke gratis.

Det betyder ikke noget, bare det virker!

/Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-12-06 20:23

On Sat, 30 Dec 2006 22:52:15 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Du skal nok have fat i komponenten AspImage -
><http://www.serverobjects.com/products.htm>

>Komponenten er dog ikke gratis.

Man kan dog være heldig, at den er installeret på det webhotel, man
bruger. Fx findes den på Wannafind.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Leif Neland

Dato : 31-12-06 14:38

Thrane wrote:
> [...]
> det i "alm." ASP.
>
> Ligger nogen inde med noget kode eller et link til hjælp?

Jeg har engang i mangel af bedre ladet billedet åbne i et nyt vindue og så
"onload" submitte størrelsen via javascript. Javscript kender størrelsen af
billedet.

Leif

Fra : Thrane

Dato : 06-01-07 16:35