Hund/ikke hund
Fra : Per H

Dato : 30-12-06 13:33

Hej NG og godt nytår.

Vi er ved at være lidt varme på at anskaffe os en hund, men vil i den
forbindelse gerne have lidt oplysninger om hvad det egentlig koster at
have en hund. Der skal jo forsikring på, og den skal vel også til
dyrelæge engang imellem. Vi har altid haft dyr i hjemmet, men aldrig
en hund. Vi ønsker os en familie hund, der gerne er sort. og
fornuftig at omgås. hvad med en labrodor?

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 13:40

Per H skriblede bla:
> [...]
> en hund. Vi ønsker os en familie hund, der gerne er sort. og
> fornuftig at omgås. hvad med en labrodor?

Der er mange ting der spiller ind.
Bor i i lejlighed eller hus med have.
En labrador er en jagthund.

I skal vel regne med at kunne bespise den for 3-400 kr om måneden
Forsikring samt dyresygekasse vel omkring en tudse om året
Årlig vaccination 3-400 kr.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 13:51

On Sat, 30 Dec 2006 13:39:43 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
skrev:

>Per H skriblede bla:
>>

>Der er mange ting der spiller ind.
>Bor i i lejlighed eller hus med have.
Vi bor i hus på landet

Men af alle de udsendelser jeg har set, falder en labrador mig
nærmest.
Den er pålidlig, rolig,
Jeg gider ikke en lille hund, der står og gøør hele dagen.

Jeg forstiller mig noget hundetræning. så den kan folde sig ud.
PS. jeg er ikke jæger, men mindre kan vel også gøre det

>En labrador er en jagthund.
Så kan den jage kattene væk
>I skal vel regne med at kunne bespise den for 3-400 kr om måneden
spiser de kun hundefoder, eller rester også`?

>Forsikring samt dyresygekasse vel omkring en tudse om året
>Årlig vaccination 3-400 kr.

ok troede det var meget dyrre

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 14:37

Per H skriblede bla:
> Så kan den jage kattene væk

De fleste hunde render efter katte med mindre det er jeres egne

> spiser de kun hundefoder, eller rester også`?

Det er der mange forskellige meninger om, men jeg vil da foretrække at at
bruge et godt anderkendt fuldfoder og så KUN det.
Har man lidt rester til overs kan de da godt få det når blot de ikke tror
det er deres hovedmåltid

Bruger selv http://www.olivers.dk/ og det leveres gratis til ens adresse.

Henne peet food http://www.henne-pet-food.dk/ kan også anbefales og så er
det lidt billigere samt gratis til døren

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 13:52

skrev:

>Forsikring samt dyresygekasse vel omkring en tudse om året
>Årlig vaccination 3-400 kr.

Hvad er en dyresygekasse

Vh Per

På med Skype.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 14:07

Per H, skrev:

> Hvad er en dyresygekasse

En forsikring der dækker en del af udgifterne hvis hunden
skulle blive syg eller komme til skade.
Mine er forsikret her
http://www.hundesygekassen.dk/

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 13:52

On Sat, 30 Dec 2006 13:39:43 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
skrev:

er der noget med at det helst skal være en hun hund. da den er mere
rolig?

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 14:30

Per H skriblede bla:
> On Sat, 30 Dec 2006 13:39:43 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
> skrev:
>
> er der noget med at det helst skal være en hun hund. da den er mere
> rolig?

Det tror jeg nok generelt at de er.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 14:12

Per H, skrev:

> er der noget med at det helst skal være en hun hund. da den er mere
> rolig?

Jeg har selv en hanhund (Labrador/Schæfer) og en tæve (Labrador/Rottweiler),
og jeg er bestemt blevet mest til tæver.
Jeg synes de er mere rolige som du skriver og har et temperament som passer
bedre til mig. Men der er man så helt forskellig, vær bare lige obs på at en
Labradortæve som regel ikke bliver særligt stor, de ligger gerne på 25-30 kg.
Så det er lige knap hvad jeg selv synes er rigtig hundestørrelse

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 14:41

On Sat, 30 Dec 2006 14:11:43 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> skrev:

> [...]
>Labradortæve som regel ikke bliver særligt stor, de ligger gerne på 25-30 kg.
>Så det er lige knap hvad jeg selv synes er rigtig hundestørrelse

Så bliver konen sikkert glad, hun vil helst have en hund der er lille
og hyggehund

Jeg vil også have en der kan komme med ud i naturen. og hvor vi kan
være sammen, ( det kan jo også være en fordel for mig)

Vh Per

På med Skype.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 14:50

Per H, skrev:

> Så bliver konen sikkert glad, hun vil helst have en hund der er lille
> og hyggehund

Jamen så skulle i måske satse på den type Labrador man kalder Formel-1,
de er mindre og mere adrætte en den gamle type, jeg synes personligt
at Formel-1 typen er den flotteste, men nogel små (ca 20kg) er de

> Jeg vil også have en der kan komme med ud i naturen. og hvor vi kan
> være sammen, ( det kan jo også være en fordel for mig)

Det vil sådan en Lab elske, og kan den få lov til at svømme ud og
apporterer et eller andet er den rigtig lykkelig.

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 15:14

On Sat, 30 Dec 2006 14:49:32 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> skrev:

>Jamen så skulle i måske satse på den type Labrador man kalder Formel-1,
>de er mindre og mere adrætte en den gamle type, jeg synes personligt
>at Formel-1 typen er den flotteste, men nogel små (ca 20kg) er de

det vil jeg lige kigge nærmere på

Vh Per

På med Skype.

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 15:33

On Sat, 30 Dec 2006 14:40:38 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil også have en der kan komme med ud i naturen. og hvor vi kan
>være sammen, ( det kan jo også være en fordel for mig)

Uhhhh, så har jeg altså lige hvalpen til jer.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 15:51

Leyna, skrev:

> Uhhhh, så har jeg altså lige hvalpen til jer.

Nå så er det alligevel Oy og ikke dørmåtten der ryger ud

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 16:47

On Sat, 30 Dec 2006 15:50:41 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nå så er det alligevel Oy og ikke dørmåtten der ryger ud

Oy er jo ikke en tæve, og han bliver STOOOOOR... håber jeg!

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:11

> Oy er jo ikke en tæve, og han bliver STOOOOOR... håber jeg!

Han skal jo kastreres siger du, så han bliver vel lidt hen af en tæve
Og med alt det mad du propper i ham kan han ikke undgå at blive stor

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:19

pwh skriblede bla:
> Og med alt det mad du propper i ham kan han ikke undgå at blive
> stor
Leynas ordsprog er jo "stort er smukt"
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:31

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
> Leynas ordsprog er jo "stort er smukt"

Hunde kan heller ikke blive for store,
de skal bare værer det på den rigtige måde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:42

pwh skriblede bla:

> Hunde kan heller ikke blive for store,
> de skal bare værer det på den rigtige måde

Ja min er så stor at den er sunket bagerst
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:47

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Ja min er så stor at den er sunket bagerst

Det kan et velrettet spark rette op på

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:52

pwh skriblede bla:

> Det kan et velrettet spark rette op på

Tør jeg ikke
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 18:19

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Tør jeg ikke

Tøsedreng.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:02

On Sat, 30 Dec 2006 17:30:39 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hunde kan heller ikke blive for store,
>de skal bare værer det på den rigtige måde

Præcis!

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:02

On Sat, 30 Dec 2006 17:18:40 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>pwh skriblede bla:
>Leynas ordsprog er jo "stort er smukt"

Njaeh, men derfor bekymrer jeg mig nu en del mere om mine dyrs vægt
end om min egen. De kan jo ikke selv vælge.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 23:42

Leyna, skrev:

> Njaeh, men derfor bekymrer jeg mig nu en del mere om mine dyrs vægt
> end om min egen. De kan jo ikke selv vælge.

Kloge ord, derfor må mine hunde heller ikke ryge, selvom jeg gør det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:01

On Sat, 30 Dec 2006 17:10:46 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Han skal jo kastreres siger du, så han bliver vel lidt hen af en tæve

Naaaah, han ville sikekrt stadig kunne lette ben... hvilket han dog
ikke er begyndt på endnu!

>Og med alt det mad du propper i ham kan han ikke undgå at blive stor

hehe... Han vokser som om han får substral, men det er sørme ikke i
bredden. Gudskelov!

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 23:47

> Naaaah, han ville sikekrt stadig kunne lette ben... hvilket han dog
> ikke er begyndt på endnu!

Man har jo hørt om andre han"hunde" der ikke kan lette ben
selv om de ikke er kastrerede

Og så er der dem der har en kastreret hanhund der bedækker tæver,
og en tæve der letter ben, man må sige at hunde er ret forskellige

> hehe... Han vokser som om han får substral, men det er sørme ikke i
> bredden. Gudskelov!

Han må sgu heller ikke vokse for hurtigt den anden vej, det er ikke bedre.
Sørger du for at veje ham jævnligt, mere end 1 kilo/ugen bør han ikke vokse.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 31-12-06 12:03

On Sat, 30 Dec 2006 23:47:20 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Man har jo hørt om andre han"hunde" der ikke kan lette ben
>selv om de ikke er kastrerede

Og min tæve lettede da osse ben, såeh...

>Han må sgu heller ikke vokse for hurtigt den anden vej, det er ikke bedre.
>Sørger du for at veje ham jævnligt, mere end 1 kilo/ugen bør han ikke vokse.

Jeg vil begynde at veje ham jævnligt. Han vejer 12 kg nu.
Jeg ved godt at han ikke må vokse for hurtigt, men jeg er heller ikke
meget for at skulle til at gi' ham tørfoder med væksthæmmer...

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 31-12-06 12:24

> Jeg ved godt at han ikke må vokse for hurtigt, men jeg er heller ikke
> meget for at skulle til at gi' ham tørfoder med væksthæmmer...

> [...]

hej Leyna

så er han lige tilpas. Han bliver jo nok af "lab.størrelse", og der har man
den tommelfingerregel, at de må veje ca. det antal kilo, som de er uger
gamle. Den gælder, til de er omkring ½ år. Og hanhvalpene må veje lidt mere.

Min 4½ årige lab.tæve vejer nu 31 kg, men vejede, førend vi skiftede til
barffodring, 28 kg (2½ år gammel), så min erfaring er, at man skal holde
ekstra øje med vægten, når hunden bliver barffodret.
Jeg håber, at de resterende hvalpe også får et godt hjem.

Godt nytår til dig og hele resten af hundegruppen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 01-01-07 11:21

On Sun, 31 Dec 2006 12:24:14 +0100, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

> [...]

>gamle. Den gælder, til de er omkring ½ år. Og hanhvalpene må veje lidt mere.

Nu måtte jeg lige ha' fat i en kalender og tælle hvor mange uger han
egentlig er. *G* Han bliver 15 uger på fredag, så nu er han pludselig
undervægtig!
Han er meget slank, men bestemt ikke mager, så jeg tager det ganske
roligt. bare jeg ikke ser ham i forhold til Hans, for han er altså
bulet lidt rigeligt ud, så i forhold til ham ser de fleste magre ud!
*GGG*

>Godt nytår til dig og hele resten af hundegruppen.

Og i lige måde til dig!

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 12:16

Leyna, skrev:

> Jeg vil begynde at veje ham jævnligt. Han vejer 12 kg nu.

Det lyder meget passende, er han ikke ca 13 uger nu.
Mener at man for Schæfere ca 1 kg * alder i uger.
Milo har bare misset delen med at man stopper væksten i passende tid

> Jeg ved godt at han ikke må vokse for hurtigt, men jeg er heller ikke
> meget for at skulle til at gi' ham tørfoder med væksthæmmer...

Det er vel heller ikke alternativet hvis det er. Jeg synes det er modigt
at du tør Barfe en hvalp allerede, så garvet er du jo heller ikke
Er det ud fra Maries anvisninger, jeg kunne forstå at du ikke brød
dig om Billinghurst's metode.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 13:19

pwh skriblede bla:
> Mener at man for Schæfere ca 1 kg * alder i uger.
> Milo har bare misset delen med at man stopper væksten i passende tid

Jo men der er jo så også hunde der ikke når minimumshøjden.
Så hellere have en der er lidt for stor, specielt når man som mig har den
som potensforlænger.

Jeg skal have ham vejet en af dagene, men kan ikke se tallene på vægten når
jeg bærer ham, men mon ikke det ligger på lidt over 50 kg

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 13:49

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>
> Jo men der er jo så også hunde der ikke når minimumshøjden.
> Så hellere have en der er lidt for stor, specielt når man som mig har
> den som potensforlænger.

Kan man bruge en hund til andet end potensforlænger.

> Jeg skal have ham vejet en af dagene, men kan ikke se tallene på
> vægten når jeg bærer ham, men mon ikke det ligger på lidt over 50 kg

Hvis du kan løfte ham kan han vel ikke veje mere end 35 kg

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 14:15

pwh skriblede bla:

> Hvis du kan løfte ham kan han vel ikke veje mere end 35 kg

Sidste gang var det sønnen der lyftede, men jo da jeg kan stadig slæbe 50 kg
sække på ryggen men må da indrømme at de føltes lettere da jeg var yngre

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 00:54

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have ham vejet en af dagene, men kan ikke se tallene på vægten
> når jeg bærer ham, men mon ikke det ligger på lidt over 50 kg

Så må du jo få konen til, at kigge på tallet.
Bingo vejer 29 kg. Jeg kunne lige bære hende opdagede jeg. Hun er ca 58 cm.
høj.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-01-07 01:06

Buffy wrote:

> Så må du jo få konen til, at kigge på tallet.
> Bingo vejer 29 kg. Jeg kunne lige bære hende opdagede jeg. Hun er
> ca 58 cm. høj.

Jeg kan stadig huske når Asia skulle vejes. Hun var en kæmpestor
schäfertæve, så det var min mand der løftede, og jeg har aldrig set en
mere slukøret vovse end hende når hun blev løftet op, hun så nærmest
flov ud. Af samme grund blev hun ikke vejet så ofte, vi nænnede det
simpelthen ikke.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 01:14

> [...]
> ud. Af samme grund blev hun ikke vejet så ofte, vi nænnede det simpelthen

Bingo tog det nu meget pænt. Det tager jo heller ikke så lang tid, at lige
hoppe på vægten, med hunden. Men schæfere er da gode til, at se ynkelige ud,
når det tager dem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 01-01-07 11:00

Buffy skriblede bla:

> Så må du jo få konen til, at kigge på tallet.
> Bingo vejer 29 kg. Jeg kunne lige bære hende opdagede jeg. Hun er ca
> 58 cm. høj.

Efter en bypass op tror jeg ikke jeg skal løfte på ham.
Ikke at jeg ikke kan men ind i mellem virker det som om mit brystben sidder
løst og de ikke har fået sat det ordentligt sammen hvilket selvf er noget
sludder

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 31-12-06 13:17

> Det lyder meget passende, er han ikke ca 13 uger nu.
> Mener at man for Schæfere ca 1 kg * alder i uger.
> Milo har bare misset delen med at man stopper væksten i passende tid

Cassius er 21 uger nu og vejer 21-22 kg. Det ser jo vældig pænt ud, men det
har svinget en del undervejs. Jeg tror ikke, man kan sige, at de kun må tage
et kilo på pr uge, men at snittet skal ligge deromkring. Nogen uger tager de
over det dobbelte på, andre meget mindre.

Det, der er lidt "tricky" er, at hvalpe skal have rigtig meget mad for at
begynde at blive fede. De vokser i stedet i højden og det er jo det, der kan
blive et problem for deres led senere...
Det er faktisk lidt halvsvært at vurdere, om den får den rette mængde mad -
specielt når de pludselig tager voldsomt på en uge og en anden næsten
ikke...

Jeg er nu ganske sikker på, at Oy bliver helt, som han skal være

Godt nytår til jer!

CH

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 13:47

C.H, skrev:
> [...]
> de kun må tage et kilo på pr uge, men at snittet skal ligge
> deromkring. Nogen uger tager de over det dobbelte på, andre meget

Jeg kan bare huske at jeg fik tudet ørene fulde med det 1 kg/ugen
af dyrelægene begge gange jeg fik hvalp, det lykkedes mig bare
ikke helt at overholde det, det passede bedre med 1,2 kg/ugen.

> Det, der er lidt "tricky" er, at hvalpe skal have rigtig meget mad
> for at begynde at blive fede. De vokser i stedet i højden og det er
> jo det, der kan blive et problem for deres led senere...

Precis.

> Det er faktisk lidt halvsvært at vurdere, om den får den rette mængde
> mad - specielt når de pludselig tager voldsomt på en uge og en anden
> næsten ikke...

Og man skal jo også jævnt øge fodermængden, jeg syntes også
det var svært. Der var da heller ikke nogen af mine der kunne æde
den mængde der blev anbefalet til at starte med, det kom de så efter

> Jeg er nu ganske sikker på, at Oy bliver helt, som han skal være

Det er jeg nu også

> Godt nytår til jer!

Også til dig.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-01-07 11:09

On Sun, 31 Dec 2006 13:16:36 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Jeg er nu ganske sikker på, at Oy bliver helt, som han skal være

Det håber jeg da osse. Vaks voksede altså osse hurtigt syntes jeg, og
han er så opvokset på tørfoder, men foder ad libitum. Han har så
aldrig været et madøre. Han vil hellere ud at løbe/lege.

>Godt nytår til jer!

I lige måde!

Fra : Leyna

Dato : 01-01-07 11:07

On Sun, 31 Dec 2006 12:16:18 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det lyder meget passende, er han ikke ca 13 uger nu.
>Mener at man for Schæfere ca 1 kg * alder i uger.
>Milo har bare misset delen med at man stopper væksten i passende tid

Jeg er ikke så god til at holde rede i det med ugerne, men jo han er i
hvert fald 13 uger.

> [...]
>at du tør Barfe en hvalp allerede, så garvet er du jo heller ikke
>Er det ud fra Maries anvisninger, jeg kunne forstå at du ikke brød

Modigt og modigt... Nu mener jeg jo ikke at det er den højere
videnskab at fodre en hund!
Jeg havde mine betænkeligheder i starten for kunne sådan en bette
hvalp mon tåle sådan kost? Helt seriøst er det jo en tåbelig
overvejelse. Selvfølgelig kan den tåle det. En af de ting jeg har læst
om barf og osse er en af grundene til at jeg fodrer sådan, er jo at
det er den føde der kommer tættest på deres naturlige føde. Og i
naturen var der nok ingen der kom med små foderpiller med tilskud af
både dit og dat. Når hvalpen var vænnet fra, så måtte den æde det
samme som de voksne, og det er samme princip her. Okay, der er så lidt
ekstra tilsjud i form af kalk og vitaminer, men ellers er det altså
det, og det råd jeg fik af Marie var jo at kigge på min hund, og det
gør jeg. Og jeg ser en hvalp der trives.

Fra : pwh

Dato : 01-01-07 13:06

Leyna, skrev:

> Modigt og modigt... Nu mener jeg jo ikke at det er den højere
> videnskab at fodre en hund!

Det mener jeg heller ikke, men de fleste mener alligevel at det er
mere kritisk med en hvalp, den kommer man vist lettere til at ødelægge
end man gør mad en voksen og sund hund ved at fodrer den forkert.

> [...]
> det, og det råd jeg fik af Marie var jo at kigge på min hund, og det
> gør jeg. Og jeg ser en hvalp der trives.

Det har du altsammen nok i princippet ret i, men ud fra den smule jeg
har læst om at Barfe hvalpe skal de da også have feks. mere protein en en voksen.
Og for megen kalk har jeg læst flere steder kan ødelægge deres skelet.
Det er vel heller ikke uden grund at Billinghurst har skrevet en Barfbog kun for hvalpe.
Bare at se på hunden tror jeg er for lidt, hverken du eller jeg eller Marie er jo udstyret
med røngtensyn, så hvordan hvalpens skelet udvikler sig ved du først når
den er blevet udvokset.
Jeg vil personligt sætte mig grundigt ind i Barfning af hvalpe hvis det bliver aktuelt,
bare at fodrer den på samme måde som mine voksne er jeg ikke sikker på er rigtigt.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-01-07 13:46

--
Jeg vil lige komme Leyna til "undsætning"
Det er såmænd ikke min egen overbevisning om fodring af hvalpe som Leyna

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 01-01-07 14:22

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

Marie, det er umuligt at quote dig hvis du skriver UNDER
din signaturadskillesse, det forsvinder hvis man prøver.
Kan du så snart lærer det din slyngel

Jeg siger jo heller ikke at metoden er forkert, jeg har ikke
sat mig ind i Barf af hvalpe, men vil gører det grundigt hvis tiden kommer.

Nogle tørkostere mener jo også at det er bedre at give
hunde af lidt størrer racer voksenfoder, netop for at
undgå for hurtig vækst.
Angel fik da voksenfoder fra ca 10 ugers alderen,
og hun er da ikke blevet et lille pjevs af den grund (38kg pt)

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-01-07 15:06

> Torben og Marie-louise Ager, skrev:
>
> Marie, det er umuligt at quote dig hvis du skriver UNDER
> din signaturadskillesse, det forsvinder hvis man prøver.
> Kan du så snart lærer det din slyngel

sorry..

> [...]
> Angel fik da voksenfoder fra ca 10 ugers alderen,
> og hun er da ikke blevet et lille pjevs af den grund (38kg pt)

Nu er loui her den første hund jeg har fået som en ren barfhund, han har
aldrig i sit liv fået tørkost, kun som godbidder,( hvad han heller ikke
gider gå på tungen over.)
Jeg kan se på hans vækst, at den er fornuftig, han er vokset jævnt, stille
og roligt, uden de her vilde ryk. han er først efter sit 1,5-2.år begyndt at
få fylden.
Ligeledes har han aldrig haft dårlig mave, eller andre typiske
hvalpe"sygdomme", hvad jeg anser som at han har og har haft et godt
immunforsvar,og det tolker jeg igen, som at han hans kost har været god og
tilstrækkelig.

et trosspørgsmål måske, men jeg vælger så at tro..(-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 01-01-07 16:12

On Mon, 1 Jan 2007 13:46:08 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>20 år,og går meget op i god fodring), Så derfor tvivler jeg på, at Leyna går

Altid rart at man kan blive "reddet". *G*
Jeg synes ofte at man bliver forvirret af at læse meget omkring emner
som eksperterne er uenige om, og herunder mener jeg godt at man sætte
fodring. Så har jeg det egentlig bedre med selv at sorterer i
oplysningerne og gøre det der lyder som det rigtige i mine ører.

Fra : pwh

Dato : 01-01-07 16:35

Leyna, skrev:

> [...]
> fodring. Så har jeg det egentlig bedre med selv at sorterer i
> oplysningerne og gøre det der lyder som det rigtige i mine ører.

Vi er helt enige, og når det kommer til Barf synes jeg man støder på
en del modsatrettede meninger, men sådan er det jo også inden for tørkost.
Men jeg er slet ikke utibøjelig til at tro at Marie's metode er rigtig,
Kipler-Marie kan jeg læse bruger samme metode til hvalpe også.

Så må man prøve at læne sig mest op af dem man synes virker mest troværdige,
og den info man feks kan grave frem på nettet gør tit bare mig mere forvirret
end jeg var i forvejen

Og en sjov historie også, som jeg skrev for et stykke tid siden anbefalede
sønnen hos Maxø at jeg kun fodrede med kallun/kød, grøntsager var noget pjat.
Jeg var så hos Maxø og provianterer sidste uge og talte der med faderen,
vi kom ind på det med grøntsager, husker ikke hvordan, men han sagde at
hunden self også skulle have det. Da jeg så fortalte ham at han søn 2 uger før
havde sagt at grøntsager var overflødige skyndte han sig at skifte emne.
Hvor seriøst kan man så lige tage deres råd, og de sælger altså foderet
Nå, de har nogle udemærkede varer, men deres råd vil jeg lade sive lige igennem.

Argumentet for at de skal have grøntsager er jo bla. at de i naturen skulle
spise maveindholdet fra deres byttedyr.
En dame med en hjemmeside jeg var inde på har lave forsøg med sine
egne hunde der har vist noget andet, prøv at læse under "Sådan fodrer jeg"
http://www.sitecenter.dk/kirapigen1/rt/
Ja, hvad skal man efterhånden tro på :-?

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 20:03

On Sat, 30 Dec 2006 15:32:38 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> skrev:

>Uhhhh, så har jeg altså lige hvalpen til jer.

er det ikke kun det første kuld der er korthårdet?

Vh Per

På med Skype.

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:33

On Sat, 30 Dec 2006 20:03:20 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> er det ikke kun det første kuld der er korthårdet?

Første kuld er af korthårede forældre. Andet kuld havde langhåret mor,
men der var ikke mere end en enkelt der var rigtig langhåret, og den
ER solgt. Iøvrigt var den osse lys, men noget af det skønneste lille
krammedyr... Ja, det er de nu allesammen.
De 7 der er tilbage nu er alle korthårede eller semilanghårede. Ikke
nogen med stor pelspleje nogen af dem.

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 23:19

>Uhhhh, så har jeg altså lige hvalpen til jer.
den sorte med hvidt bryst, er det en hun?

Vh Per

På med Skype.

Fra : Leyna

Dato : 31-12-06 11:59

On Sat, 30 Dec 2006 23:18:57 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>den sorte med hvidt bryst, er det en hun?

Og det kan jeg stadig ikke svare dig på, men hvis nu du kigger på
siden, så står der et tlf. nr. nederst på siden. Prøv at ringe til ham
og spørge om der er flere hanner.

Noget helt andet... I får altså en hund der er noget mere rolig hvis I
vælger en tæve, og skal hun ikke ha' hvalpe kan I jo vælge at få hende
sterilliseret. så slipper I for "griseriet", og så stikker hun heller
ikke hjemmefra.
Mine egne 3 er allesammen drenge og det er de mest fordi jeg godt kan
lide de store hunde (og hanner bliver generelt størst). Men jeg har da
haft en tæve og have ikke andre "gener" af det end at hun slet ikke
var til at holde hjemme når hun var rendegal. Hannerne er så rendegale
hele året, og er der en løbsk tæve i nærheden, så er din hanhund
smuttet. Det er osse lige noget at ta' med i overvejelserne.

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 12:24

Leyna, skrev:
> Mine egne 3 er allesammen drenge og det er de mest fordi jeg godt kan
> lide de store hunde (og hanner bliver generelt størst).

Du har dem jo også kun som potensforlængere
Næh en rigtig tæve ved man hvad er, de tæsker de der
tumpede hanner på stribe.

Vi fulgtes da for et par dage siden nede på Volden med
en AmBull/AmStaff hanhund på 8 mdr, og se Angel tæve
både den og Tyson faktisk på samme tid, se det var grineren
Ikke noget at sige til at hendes selvtillid er iorden, hanner finder
sig altid i at hun er på den måde, så hun tror hun er en ren SuperAngel

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 31-12-06 12:50

> Du har dem jo også kun som potensforlængere
> Næh en rigtig tæve ved man hvad er, de tæsker de der
> tumpede hanner på stribe.

De gør de. Var igår nede på træningsbanen og faldt i snak med en fyr som
havde en han på samme alder som Vizla. Jeg foreslog at lade dem lege sammen.
Han syntes det kunne vi godt, men jeg skulle være forberedt på at hans
schæferhan var lidt af en børste. Men da vi lukkede dem sammen var det nu
hannen der havde travlt med at vise dæmpende/underkastende signaler, når
Vizla stod på stive ben med stiv nakke...... .

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 13:56

Søren LH, skrev:
> [...]
> lukkede dem sammen var det nu hannen der havde travlt med at vise
> dæmpende/underkastende signaler, når Vizla stod på stive ben med stiv

Hanhunde tør kun puste sig op overfor hinanden, de ved jo at der ikke sker noget.
Det er nok meget godt at fordelingen er blevet at hannerne er størst,
hvis tæverne havde deres fysiske styrke også ville der ikke værer flere hanhunde tilbage

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 16:54

wrote:

>Per H skriblede bla:
>>

>Der er mange ting der spiller ind.
>Bor i i lejlighed eller hus med have.
>En labrador er en jagthund.

Nahh jeg arbejde nu på landet som barn landmanden havde en sort
labador den gik nu bare rundt og passede sig selv uden at lave
ulykker.

>I skal vel regne med at kunne bespise den for 3-400 kr om måneden

spiser den virkeligt så meget for det kan man få ca 12 kg agonuby (
spørg mig ikke hvordan det staves ) men jeg tror nu også mindre kan
gøre det hvis man suplere med rester fra måltid ......

>Forsikring samt dyresygekasse vel omkring en tudse om året

Nahh det er nu over kill jeg har lige betalt forsikring på min hund
311 kr for et år

>Årlig vaccination 3-400 kr.

jaeee .... det kræver lidt hovede regning men jeg fik min vacineret I
Åkirkeby på Bornholm i mod hunde syge og rabias og det blev til den
bedre del af min hukomelse 565 kr og jeg mener begge vacinationer
holder i 3 år

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:03

Bo M. Mogensen skriblede bla:

> Nahh det er nu over kill jeg har lige betalt forsikring på min hund
> 311 kr for et år

Ikke inklusive dyresygekasse

> [...]
> Åkirkeby på Bornholm i mod hunde syge og rabias og det blev til den
> bedre del af min hukomelse 565 kr og jeg mener begge vacinationer

Muligt de holder i 3 år men de skal vacc hvert år hvis du skal have dem
passet i pension eksv.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:13

jopa, skrev:
> Bo M. Mogensen skriblede bla:
>
> Muligt de holder i 3 år men de skal vacc hvert år hvis du skal have
> dem passet i pension eksv.

Der er jo også dem af os der har det bedst med at en dyrelæge lige
kigger kræet efter en gang om året, selve vaccinen koster ikke ret meget.

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 20:35

On Sat, 30 Dec 2006 17:13:04 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der er jo også dem af os der har det bedst med at en dyrelæge lige
>kigger kræet efter en gang om året, selve vaccinen koster ikke ret meget.

Nå jamen min er da også inde et par gange om året primært fordi hun er
hårdløs og for eksem når hun ikke for sol nok og det kan der så gå
noget betændelse i - det er såmænd ikke fordi jeg er nogen fedte røw
med min hund - men snakken gik på hvad der strengt taget var
nødvendigt som jeg læste det.

og der kan man godt nøjes med en vacination hver 3 år
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 20:41

Bo M. Mogensen skriblede bla:

> og der kan man godt nøjes med en vacination hver 3 år
De fleste hundepensioner forlanger årlig vaccination hvilket jeg finder
betryggende.
Bryder mig da ikke om at min bliver smittet.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 22:21

On Sat, 30 Dec 2006 20:41:12 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Bo M. Mogensen skriblede bla:

>De fleste hundepensioner forlanger årlig vaccination hvilket jeg finder
>betryggende.
>Bryder mig da ikke om at min bliver smittet.

Nahh man kunne sige hvis risikoen var til stede så ville man nok gøre
vaciniationen obligatorisk - man kan faktisk rejse til i sig selv
hysteriske sverige med en 3 års rabias/hunde syge vaciniation - de
skal så have en orme kur HVER gang ........men det er så en anden sag.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 20:42

Bo M. Mogensen, skrev:

> [...]
> noget betændelse i - det er såmænd ikke fordi jeg er nogen fedte røw
> med min hund - men snakken gik på hvad der strengt taget var

Jeg læste Per's indlæg som hvad det kostede at have hund på en
fornuftig måde, ikke hvordan det kunne gøres billigst muligt.

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 22:10

On Sat, 30 Dec 2006 20:41:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> skrev:

>Jeg læste Per's indlæg som hvad det kostede at have hund på en
>fornuftig måde,
Ja tak.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 22:25

On Sat, 30 Dec 2006 20:41:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg læste Per's indlæg som hvad det kostede at have hund på en
>fornuftig måde, ikke hvordan det kunne gøres billigst muligt.

jo jo men derfor kan man jo godt være realist og sige det behøves ikke
at koste mere ind en vacination hver 3 år og hunden behøves strengt
taget ikke at komme til dyrelæge hvis de ikke fejler noget + min hun
f.eks lever fortrineligt at aganuby ( som jeg ikke ved hvordan staves
) hun har en stor skål også spiser hun når hun er sulten og hun spiser
ikke meget - hun for så retser når jeg spiser men det er well ikke
sådan at sætte pris på ......... hvor om alting er tror jeg ikke man
bliver en bedre hundre ejer af at bekoste udgifter på behov der reelt
ikke er til stede.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 22:33

Bo M. Mogensen, skrev:

> [...]
> sådan at sætte pris på ......... hvor om alting er tror jeg ikke man
> bliver en bedre hundre ejer af at bekoste udgifter på behov der reelt

Det kan vi alt sammen kun blive enig om Bo,
personligt svarede jeg ud fra hvad mine ca koster mig at have.
Det er self ud fra hvad jeg mener der er forsvarligt, nogen bruger
mere og andre bruger mindre. Men i runde tal tror jeg mit
regnestykke på en hund af labstørrelse passer meget godt
med hvad de fleste bruger, Per syntes jo heller ikke det var dyrt.

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 23:23

On Sat, 30 Dec 2006 22:32:44 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det kan vi alt sammen kun blive enig om Bo,

jamen det regnede jeg da også med ...

> [...]
>regnestykke på en hund af labstørrelse passer meget godt
>med hvad de fleste bruger, Per syntes jo heller ikke det var dyrt.

Nå nej men det er da i virkligheden heller ikke - jeg bruger meget
mere på blod prøver fly biletter osv - bare at få hende med retur til
Thailland næste gang koster 900 i fly og 550 i blod prøve + imens min
mor har passet hende har hun været i pension 2-3 gange af 120 kr i
døgnet - ja jeg har godt nok ikke fået en regning endnu men det
koster.

men når jeg ser hundene i Thailland - ja de for da mad de fleste af
dem ........ men det er ikke meget guld de kaster efter dem - men alt
taget i betragtning så er de fleste nu nogen søde hunde lige på nær
dem der lever derres liv bag et hegn uden nogen sinde at komme ud de
står bare og gør - på en måde er det jo synd men fakta er at hunden er
en vagt hund og man skal altså ikke bare vade ind hvis man er bare
lidt fornuftig - jeg skal ikke kunne sige om disse vagthunde trives -
men de ser nu pæne ud i pels og krop så ....?

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 23:54

Bo M. Mogensen, skrev:

> jamen det regnede jeg da også med ...

Det bliver vi jo som regel inden dagen er omme

> [...]
> mor har passet hende har hun været i pension 2-3 gange af 120 kr i
> døgnet - ja jeg har godt nok ikke fået en regning endnu men det

Men du siger sikkert som os andre, det er pengene værd.
Penge er og bliver kun en død ting, vores hunde er derimod ret levende

> [...]
> lidt fornuftig - jeg skal ikke kunne sige om disse vagthunde trives -
> men de ser nu pæne ud i pels og krop så ....?

Tja, jeg går da også dagligt forbi haver med hunde der med garanti
ikke bliver luftet mere end 5 gange om året, så det er nok ikke et
specielt Thaillansk problem.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 22:48

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> alting er tror jeg ikke man bliver en bedre hundre ejer af at
> bekoste udgifter på behov der reelt ikke er til stede.

Eukanuba og Iams foder bliver fremstillet hos Procter & Gamble. Prøv
lige at læse dette link:

http://www.uncaged.co.uk/petfood.htm

Og overvej så, om du ikke burde skifte foder. Du kunne f.eks. prøve
Olivers som bliver bragt gratis til din dør. Dette foder bruges af en
del ejere i både hunde og kattegruppen, det er både velsmagende (min
kat elsker det) og så indeholder det en masse gode ting. Her er et
link til deres hjemmeside: www.olivers.dk.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 23:29

On Sat, 30 Dec 2006 22:48:11 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Eukanuba og Iams foder bliver fremstillet hos Procter & Gamble. Prøv
>lige at læse dette link:
>
>http://www.uncaged.co.uk/petfood.htm

Hmm :
" Eukanuba - who ruthlessly conduct experiments on animals to try to
give their pet food a competitive marketing edge."

>Og overvej så, om du ikke burde skifte foder.

Øhh jowe min mor har givet hende Oliver som du skriver om længer nede

> [...]
>del ejere i både hunde og kattegruppen, det er både velsmagende (min
>kat elsker det) og så indeholder det en masse gode ting. Her er et

ok jamen det vil jeg da tage til hjertet og gøre - nu spiser hun jo
ikke det store med mindre det er blandet op med vand - ja hun har
taget lidt på imens hun har været på ferie men jeg tror det fordi hun
og min mors hyrde hund ikke er meget for at leven noget af derres mad
til den anden :)

jeg tænkte på det her med hun spiser mere når tør foderen blandes op
med vand om det er en go ide ? hun tager ikke på af at spise mere når
hun går der hjemme synes jeg.

hun svinger i mellem 5 og 6 kg den lille skid ...

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 23:39

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> når hun går der hjemme synes jeg.
>
> hun svinger i mellem 5 og 6 kg den lille skid ...

Der sker intet ved at blande foderet op med vand, på den måde er du jo
også sikker på at hun får det væde hun skal have. Du skulle også lige
prøve at kigge på varedeklarationen inde på Olivers hjemmeside, så kan
du se hvor mange gode ting de putter i foderet. Hvis hun som du
tidligere har skrevet, har problemer med huden, så skulle den Omega 3
og 6 fiskeolie der er i Olivers kunne hjælpe en hel del på det.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-12-06 06:50

On Sat, 30 Dec 2006 23:39:04 +0100, "Tove Krieger"

>Der sker intet ved at blande foderet op med vand, på den måde er du jo
>også sikker på at hun får det væde hun skal have.

Hmm ja hun har nu ellers sådan en beholder med 2 L vand i ved siden af
tørfoderet - så jeg tror nu ikke det er væske mangel - men jeg tror
slet og ret tørfoderet smager bedre med vandt i

> [...]
>tidligere har skrevet, har problemer med huden, så skulle den Omega 3
>og 6 fiskeolie der er i Olivers kunne hjælpe en hel del på det.

jamen så meget desto bedre - men jeg tror nu det er racen hun kommer
jo fra mexico og jeg tror racen er skabt til at skulle have meget sol
- for der er jo ingen problemer med hendes hud/skind når det er
sommer.

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 00:04

Bo M. Mogensen, skrev:

> Øhh jowe min mor har givet hende Oliver som du skriver om længer nede

Så MÅ jeg jo blande mig i den drejning af debatten (Tove er OT igen)
Hvorfor ikke overveje at begynde at råfodrer hende Bo,
det er jeg selv begyndt på med mine.
Du kan købe en god grøntsagsblanding her
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=13&sub=0

Og kallun eller andet kødt til at blande i er nemt at
få fat på her i Kbh.

Når du flytter til Thailland må det da også værer nemt
for dig at få billigt råt kød til hende, giv det dog en chanche
Er det ikke en succes, kan du bare gå tilbage til tørkost.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-12-06 00:13

pwh wrote:

> Så MÅ jeg jo blande mig i den drejning af debatten (Tove er OT igen)

Ja selvfølgelig. LOL Det er ALTID vi andres skyld når du drejer den
over på barf.

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 00:33

Tove Krieger, skrev:

> Ja selvfølgelig. LOL Det er ALTID vi andres skyld når du drejer den
> over på barf.

Du drejede den over på fodring, der hører BARF vel med ind under

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-12-06 00:48

pwh wrote:

> Du drejede den over på fodring, der hører BARF vel med ind under

Det var nu altså Bo der fortalte at hans hund levede fortrinligt på
"aganuby", så jeg måtte lige fortælle ham, at de laver dyreforsøg så
han måtte hellere skifte foder, det var jeg næsten nødt til, er det
ikke rigtigt ? Ikke et ondt ord om barf

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 01:00

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> "aganuby", så jeg måtte lige fortælle ham, at de laver dyreforsøg så
> han måtte hellere skifte foder, det var jeg næsten nødt til, er det

Ikke for at forsvarer eukanuba, men hvis det ikke skal testes
på hunde, hvad skal man så teste det på.
Er det da mere betryggende at fodrer med noget der er fremstillet
ud fra en teoretisk formel på et labratorium.
Næh, man kan vel lidt firkatet stillet op sige at dem der ikke har
udført den slags eksperimenter bare bruger vores andres hunde
som forsøgsdyr, men det er jo også gratis.
Diverse problemer med allergier og hvad ved jeg taler vist
sit eget tavse sprog, så få mig ikke startet på den debat

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-12-06 06:50

On Sun, 31 Dec 2006 00:04:26 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så MÅ jeg jo blande mig i den drejning af debatten (Tove er OT igen)
>Hvorfor ikke overveje at begynde at råfodrer hende Bo,

Nahh .... så rig er jeg sgu ikke :) ja så skulle jeg da købe en kumme
fryser og fylde den med min foder

>det er jeg selv begyndt på med mine.
>Du kan købe en god grøntsagsblanding her
>http://husdyrhelse.com/group.asp?group=13&sub=0
>
>Og kallun eller andet kødt til at blande i er nemt at
>få fat på her i Kbh.

Æhmmm jaeee ....

>Når du flytter til Thailland må det da også værer nemt
>for dig at få billigt råt kød til hende, giv det dog en chanche

ja det koster ikke en skid - sad og regnede på hvad man kunne spise
sig mæt for om dagen og drikke rent vand for om dagen som 100 kg s
voksen mand det kan faktisk gøres for 7-8 kr også er maden lavet godt
nok på en gade restuarante ... men det kan gøres billiger hvis man
laver det selv ikke meget men noget ....

>Er det ikke en succes, kan du bare gå tilbage til tørkost.

jamen i Thailland er det meget almindeligt man har hund som kæle dyr -
de har det hele dyre hospitaler kendler foretninger med 1000 dimser
remme forskeligt foder til hunden - ja jeg har såmænd også set en
hunde fresur - hvor man kan slæbe kræet hænd til en trimning og hård
vask ( hvis man altså har en hund med hård : - )

men jeg er godt nok varm på den der minature - jeg har et billed af 5
valpe i et bur det er ikke særligt godt , men jeg tænkte at smide det
på en hjemme side så i kunne se det , de er fame kære jeg tror ikke de
bliver mere ind 2½ - 3 kg som voksene.

Fra : Leyna

Dato : 31-12-06 12:05

> [...]

>Så MÅ jeg jo blande mig i den drejning af debatten (Tove er OT igen)
>Hvorfor ikke overveje at begynde at råfodrer hende Bo

HOV, Jens!!!
Året er altså ikke omme endnu! *ROTFL*

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 12:26

Leyna, skrev:
> On Sun, 31 Dec 2006 00:04:26 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
>
> hende Oliver som du skriver om længer nede

> HOV, Jens!!!
> Året er altså ikke omme endnu! *ROTFL*

Tove lokkede
Men det må da værer overskueligt med en hund af
den størrelse som Bo har, det må du give mig ret i.
Og når hun samtidigt har probs med huden synes
jeg det er oplagt at give det en chanche.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 30-12-06 22:39

> Jeg læste Per's indlæg som hvad det kostede at have hund på en
> fornuftig måde, ikke hvordan det kunne gøres billigst muligt.
>
> /Jens

Jeg vil da lige tilføje:
For nogle år siden blev anbefalingerne angående vaccination lavet om fra 1
til 2 år mellem "skuddene". Siden har man fundet ud af, at ikke alle kan
holde de famøse to år, så mange dyrlæger er gået tilbage til at anbefale
revaccination efter et år.
Personligt ville jeg aldrig lade der gå tre år mellem vaccinationerne - her
i huset gør vi det troligt en gang om året - og hunden får så samtidig sin
km-eftersyn

Angående priser - Det er ikke billigt at have hund, det må man endelig ikke
forvente. Når det bliver listet op ser det jo enkelt ud, men der er mange
flere udgifter, end man tænker over. Nogle har nævnt ting, der gnaskes i
stykker, foder, ansvars- og dyreforsikring, vaccinationer, evt.
neutralisering, evt. p-piller, diverse dyrlægeregninger (nogle hunde er mere
kluntede end andre, nogle mere skravlede end andre), liner og legetøj,
træningsgebyr og tøj til dig som hundefører.

Jeg vil tro, at vi i snit bør lægge omkring 800 kr til side om måneden til
hunden - måske lidt fratrukket, da vi har en god foder-pusher .

Ud over det, vil jeg anbefale at læse en ordentlig bunke om hundes udvikling
og opdragelse. Forlad dig ikke på gamle skrøner og vær kritisk, når du
læser.

Og så en lille kommentar angående valg af labradortypen. En eller anden
anbefalede en labrador F1 - vær opmærksom på, at denne kræver mere
aktivering en den "almindelige" labrador. Den er avlet med henblik på sine
brugsegenskaber og har brug for, at de udnyttes. Så hvis du vil have en
stille nuser-puser hjemmehund, så skal du ikke vælge Formel 1.

I øvrigt vil jeg til hver en tid også anbefale dig, at købe en hund med
stamtavle, hvor du kan se, hvad din hund er "lavet af". Dette gælder, hvis
du ønsker en ægte labrador. Er du til en blandingshund, så skal du kun være
opmærksom på, at hunden kan ligeså godt få den ene som den anden forældres
egenskaber. Det skal med andre ord være en hund, hvor begge forældres
egenskaber tiltaler dig og din familie. Og hvor I kan honorere de behov de
specifikke racer byder jer.

Til sidst: Tillykke med beslutningen - det er SKØNT! at have hund.
(Hvis du er lidt nysgerrig med, hvad det at have hvalp også kan indebære, så
kig her på min hunds private blog: http://cassius-the-dog.blogspot.com)

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 23:09

C.H, skrev:

> [...]
> Personligt ville jeg aldrig lade der gå tre år mellem vaccinationerne
> - her i huset gør vi det troligt en gang om året - og hunden får så

Sådan har jeg det også, jeg synes det er meget rart at en proffesionel
lige kigger mine hunde efter i krogene en gang om året,
selve vaccinen er ikke ret dyr.

> [...]
> dyrlægeregninger (nogle hunde er mere kluntede end andre, nogle mere
> skravlede end andre), liner og legetøj, træningsgebyr og tøj til dig

De priser jeg listede op var hvad jeg mener det rimeligvis koster mig
at have hund, precist regner jeg det jo aldrig ud.
At jeg så nok pt bruger lidt mere på dem er en anden snak,
det hænger jo også sammen med hvor meget luft man har i økonomien.
Som du selv nævner, legetøj, hudeførertøj og den slags, det ville værer
steder man typisk ville holde lidt igen hvis pengene var små.

> Jeg vil tro, at vi i snit bør lægge omkring 800 kr til side om
> måneden til hunden - måske lidt fratrukket, da vi har en god
> foder-pusher .

Nu koster det self også noget mere at starte en ny hund op,
jeg synes udgifterne bliver mere stabile når de er voksne.

> Ud over det, vil jeg anbefale at læse en ordentlig bunke om hundes
> udvikling og opdragelse. Forlad dig ikke på gamle skrøner og vær
> kritisk, når du læser.

Med det mener du self at Per skal læse alt hvad jeg har
skrevet her i gruppen, og så følge det til punkt og prikke

> [...]
> henblik på sine brugsegenskaber og har brug for, at de udnyttes. Så
> hvis du vil have en stille nuser-puser hjemmehund, så skal du ikke

Jeg var den der "en eller anden", og det er da rigtigt at F1'en er
jægernes favorit, men alle Labber er jo jagthunde og skal aktiveres.
Så er det en nuser-puser hjemmehund skal det slet ikke værer en Lab.
Mit indtryk var bare at Per var indstillet på at få en hund der skulle bruges,
så ser jeg ingen probs i en F1'er. Jeg følges da jævnligt med en jæger der
har en, og den bliver da aktiveret væsentligt mindre end mine. Det er
da sådan at han ryster lidt på hovedet af mig over hvor meget jeg går med mine.
Og hans hund fungerer da helt fint som jeg ser det.

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 20:32

On Sat, 30 Dec 2006 17:02:39 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Bo M. Mogensen skriblede bla:

>Ikke inklusive dyresygekasse

nej nej ... men skulle det gå helt galt så har min bank rådgiver et
soft spot for min hund + de her helbreds forsikringer så dækker de
ikke det ene og så dækker de ikke det andet og når de så endeligt
dækker noget er det med en enorm selv risiko så det har jeg sparet væk

>Muligt de holder i 3 år men de skal vacc hvert år hvis du skal have dem
>passet i pension eksv.

Nahhh da ikke der hvor jeg har fået min passet ind til vider .... hun
har da været gæst både i nord Jylland på Bornholm og i Århus

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 20:51

Bo M. Mogensen, skrev:

> [...]
> ikke det ene og så dækker de ikke det andet og når de så endeligt
> dækker noget er det med en enorm selv risiko så det har jeg sparet væk

Banken skal vel stadig have pengene igen.
Men sådan er det jo med alle forsikringer, de er sure at betale til,
men rare hvis der bliver brug for dem.
Selvrisikoen er som regel på ca 600kr pr skade, det synes jeg ikke
er urimeligt, det er sikkert for at forebygge at folk bare fiser til dyrelæge
så snart hunden nyser 2 gange i træk.

Min eget regnskab mht sygeforsikringer på mine 3 dyr
er at Tyson er der underskud med, han har ikke brugt den.
Angel er der overskud med, hun fik dækket omoperering efter
sterelicering og en røngtenundersøgelse af en mystisk knold på vristen.
Katten er der også overskud på, den fik dækket en del af sin operation
for urinvejssten. Så jeg beholder mine forsikringer.

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 22:33

On Sat, 30 Dec 2006 20:51:09 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Banken skal vel stadig have pengene igen.

ja ja men nu er de fleste medlemmer af min fam millionære så hvis det
kommer til hunden så betaler de hvis det endeligt er så ... men det er
klart det kan man ikke gøre til genstand for en normal måde at regne
på .....

>Men sådan er det jo med alle forsikringer, de er sure at betale til,
>men rare hvis der bliver brug for dem.

jaeeee.......... men jeg har nu haft glæde af min ansvars forsikring
en gang hvor hun menstrurederede på et tæppe til 1500 kr og der var
sgu ingen pardon jeg sendte dem et billed af skaden og forklarede hvad
der var skete og de betalte uden at blinke

>Selvrisikoen er som regel på ca 600kr pr skade, det synes jeg ikke
>er urimeligt, det er sikkert for at forebygge at folk bare fiser til dyrelæge
>så snart hunden nyser 2 gange i træk.

ja altså hvad kan man sige for hunden kræft eller skal have en større
operation så er den go og have .........

> [...]
>Katten er der også overskud på, den fik dækket en del af sin operation
>for urinvejssten. Så jeg beholder mine forsikringer.

forståes forståes .......... men nu er jeg lige så heldig med min nash
som du er med Tyson - jeg vil sgu sige hvis hun for sol så er der
faktisk aldrig noget med hende og vi rygger til Thailland den 7/2 og
bliver til en gang i maj så det er der styr på ....

har kikket på en hund mere der nede jeg tviler på det er en
registretret race ( ? ) de kalder den minatuere og ligner lidt en
chivavu bortste fra den er ENDNU mindre ::) og jeg har jo en ting for
små hunde - har fået hus der nede og skal nok også have en vagthund -
men det bliver "bare" en bastard - hvis opgave er at holde folk ude.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 22:47

Bo M. Mogensen, skrev:

> ja altså hvad kan man sige for hunden kræft eller skal have en større
> operation så er den go og have .........

Der skal nu ikke så meget til, prøv du at tage en tur på dyrehospitalet
når den normale dyrelæge har lukket, der er alle priser ganget med 2.

Så bare en banal skade uden for normal konsultationstid kan hurtigt
løbe op i 3-4000kr, det er den slags jeg bla. vil garderer mig imod.

Men har man penge nok, så er det self fjollet med sådan en forsikring.

Man bliver bare også tit klog af skade, jeg havde heller ikke min udekat
forsikret de første par år, det nåede at koste mig ca 12-13.000kr i
dyrelægeregninger før jeg lærte at det nok var en god ide at forsikre den.
Havde den haft forsikring fra dag 1 havde jeg idag sparet ca 10.000kr.

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 23:36

On Sat, 30 Dec 2006 22:47:14 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
>Så bare en banal skade uden for normal konsultationstid kan hurtigt
>løbe op i 3-4000kr, det er den slags jeg bla. vil garderer mig imod.

ja ja hvis uheldet virkeligt er ude så kan jeg godt se det - men altså
skulle det ske så køre jeg master cardet igenem og ser på skaden sener
men Puhh de fleste sygdomme ser man i forvejen det værste er trafik
uheld som kan komme bag på mig

>Men har man penge nok, så er det self fjollet med sådan en forsikring.

jeg har ikke min famille har ...

> [...]
>dyrelægeregninger før jeg lærte at det nok var en god ide at forsikre den.
>Havde den haft forsikring fra dag 1 havde jeg idag sparet ca 10.000kr.

ups ... har også en veninder der nu har en 1 kat men havde 3 og det
var sgu hver månede hun havde regninger på 1800 - 2000 kr - nu har jeg
ikke selv så romantisk et forhold til kat så jeg lige frem ville
anskaffe mig en eller endsige bruge penge på den havde sådan en fanden
boende i 1½ år den slog fame 3 af min fugle ihjel .... ja havde den
været der i dag og taget min elskede Elenor* så havde jeg fame kvalt
den med de barre næver.......

* en lille grå parakit

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 23:47

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> havde den været der i dag og taget min elskede Elenor* så havde jeg
> fame kvalt den med de barre næver.......

Man har altså heller ikke kat når man samtidig har fritflyvende fugle,
så er man altså ikke for smart for det er da at friste skæbnen
Forøvrigt er katte pragtfulde dyr, man skal bare lære dem at kende.

Jeg har selv den dejligste trefarvede kat, hun er både sød og smuk.

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 00:18

Tove Krieger, skrev:
> Forøvrigt er katte pragtfulde dyr, man skal bare lære dem at kende.

Igen lykkedes det dig at få drejet en hundetråd over på katte,
men du har helt ret, katte er dejlige, det mener de da selv

> Jeg har selv den dejligste trefarvede kat, hun er både sød og smuk.

Min er smukkere, og federe

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-12-06 00:55

pwh wrote:

> Igen lykkedes det dig at få drejet en hundetråd over på katte,
> men du har helt ret, katte er dejlige, det mener de da selv

Jeg drejede nul og en prut ,for det var altså osse' Bo der startede
med katte der åd hans fugle, men bare giv mig skylden.

> Min er smukkere, og federe

Skal vi sige lige så smuk ?

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 01:05

> Jeg drejede nul og en prut ,for det var altså osse' Bo der startede
> med katte der åd hans fugle, men bare giv mig skylden.

Hvorfor skal du altid værer efter lille søde Bo
Han skrev om fugle, og straks begyndte du med dine skavede katte

> Skal vi sige lige så smuk ?

Min er stadig federe, og ondere

/Jens (hvis kat ligger og snorker højlydt i sin kasse)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-12-06 06:50

On Sat, 30 Dec 2006 23:46:46 +0100, "Tove Krieger"

>Man har altså heller ikke kat når man samtidig har fritflyvende fugle,
>så er man altså ikke for smart for det er da at friste skæbnen

Nahh men da skaden skete havde jeg en hjemme bygget voliere i køkkenet
men lågen var ikke for go så den sprang op også var katten der ...

>Forøvrigt er katte pragtfulde dyr, man skal bare lære dem at kende.

Hmm ja jeg kender flere der har dem og de er wilde med dem og gør
meget stads ud af dem - jeg synes bare det er en lidt kedelig kontakt
man/ jeg har med dem - jeg synes ikke jeg for den samme nærhed som jeg
har med hunden og fuglene , Elenor sover oven på min dyne når jeg skal
ha min "morfar" og når hun synes jeg har sovet længe nok så begynder
hun at ordne mit overskøg og lægger hovedet ind under mit øre.

hun er simpelthend fantastisk - Elenor elsker alle og alle elsker
Elenor - hvis gud har smidt en god engel på jorden så er det elenor
den fugl tror ikke på noget ondt hvad har forsaget at hun er faldet i
akvariet 3 gange fjøjet i en gryde kogene pasta 1 gang har sat ild på
sig selv ved et sterin lys 2 gange - en gang i mellem bliver hun noget
lysten hvad er temligt uartigt så nynner hun på en helt specil måde og
skyder så hale fjerne op det er heldigvis ikke så tit men sådan i det
store hele har hun en karisma kærlighed og personlighed der sparker
røw der var sgu en praktiseren lægde der vil gi 126 000 kr for hende
eller slet og ret bytte lige over med den grund jeg købte af hende for
fuglen , men det ville jeg altså ikke - nå det er en hunde gruppe det
her så fugle snak nok for nu ja ok hunden gør hende ikke noget hun
jager hende men når hun fanger hende så slikker hun hende bare så det
er ok.

>Jeg har selv den dejligste trefarvede kat, hun er både sød og smuk.

ja ok jeg er nok lidt skadet af min mor er alergisk og hun er ved at
gå til når hun er i nærheden af en kat - men min yngste søster finder
som regl en killing om foråret som hun for gjort utrolig tam , så jeg
ved da det kan lade sig gøre.

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 00:13

Bo M. Mogensen, skrev:

> [...]
> boende i 1½ år den slog fame 3 af min fugle ihjel .... ja havde den
> været der i dag og taget min elskede Elenor* så havde jeg fame kvalt

*LOL*

Jeg holder nu meget af min kat, det var mit første eget dyr,
så ham er jeg knyttet til på en lidt speciel måde.
Og når han dør skal jag såmænd nok have mig en ny,
det vil værer grineren at komme hjem med en killing til mine to kødhoveder.

Men Det med fuglene kan jeg nikke genkendende til,
jeg havde en overgang et voliere inde i stuen, det var katten ret
optaget af, den kunne dog ikke komme ind i det, men hang i tråden
Men det blev fast rutine at han fungerede som affaldsspand når en
af fuglene døde, den opgave var han helt med på

/Jens (med verdens ondeste kat)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-12-06 06:50

On Sun, 31 Dec 2006 00:13:13 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Men det blev fast rutine at han fungerede som affaldsspand når en
>af fuglene døde, den opgave var han helt med på

jaee men skaden var heller ikke så stor da jeg havde voliere fordi de
var ikke rigtigt tamme nogen af fuglene i den - med farre for at være
ot i en hunde gruppe så er trixet med en fugl at få den lige før den
kan flyve side med den i hånden og klø den i nakken og når den så ikke
kæmper i mod mere så er den tam for livet og hvis man gider holde det
ved lige så er det altså skide sjove fordi de har lidt det sammen som
hunden de er kontakt søgene ...og hele tiden i gang med et eller
andet....

Fra : C.H

Dato : 31-12-06 11:01

> /Jens (med verdens ondeste kat)

Næææ, for det har jeg!!! Hun hedder Dagmar/Missemam, er en grå huskat med
lidt rødt iblandet og hun er NASTY!! Jeg ved, at hun står i pagt med ham der
nede i det varme.... Hun burde hedde Lucifer...

Og så vil jeg lige sige, at ALLE mine katte er kæmpefede i disse tider (den
største vejer 9 kilo, også grå huskat)!! Så kom ikke her...

UUUPS, mere kattesnak i hundegruppen, men Jens lokkede

CH

Fra : Leyna

Dato : 31-12-06 12:07

On Sun, 31 Dec 2006 11:01:06 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>UUUPS, mere kattesnak i hundegruppen, men Jens lokkede

Ja, ham Jens er en værre én!

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 12:27

Leyna, skrev:

> Ja, ham Jens er en værre én!

Det var igen Tove der lokkede, det er hendes tur til at få skylden
denne uge. Det er nok din tur næste uge

/Jens

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 14:00

Per H, skrev:
> [...]
> en hund. Vi ønsker os en familie hund, der gerne er sort. og
> fornuftig at omgås. hvad med en labrodor?

Jeg regner i runde tal med ca 5-600kr pr måned for en hund i Labradorstørrelse,
det er for tørfoder af god kvalitet, forsikring mod sygdom,
og et årligt check hos dyrelægen.

En Labrador er efter min mening et godt valg for dig, de er smukke, rimeligt
nemme og opdrage og meget sjældent agrassive over for noget som helst.
Samtidigt er det jo for hannernes en hund i fornuftig størrelse,
der sagtens burde kunne skræmme en indbrydstyv på flugt hvis det er
Husk dog som John skriver at det er en jagthund, så den kræver en del aktivering.

/Jens (med 2 Labradorblandinger)

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 14:11

On Sat, 30 Dec 2006 13:59:31 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> skrev:

> [...]
>Husk dog som John skriver at det er en jagthund, så den kræver en del aktivering.

Lyder godt, ja er godt klar over den skal bruges, og det passer mig
helt fint. Jeg har kun hørt godt om den type hund.

Hvor er det bedste sted at købe. Er stamtavle ikke helt ligemeget?
Hvad skal jeg vær opmærksom på?

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 14:18

Per H skriblede bla:

> Lyder godt, ja er godt klar over den skal bruges, og det passer mig
> helt fint. Jeg har kun hørt godt om den type hund.

Husk blot at i kan få bøvl med naboerne hvis den strejfer når tæverne kommer
i løbetid.
En tævehund ville måske være mere ok for nybegyndere.

> Hvor er det bedste sted at købe. Er stamtavle ikke helt ligemeget?
> Hvad skal jeg vær opmærksom på?

Hvis du vil have en labrador er du tvungen til at købe en med stamtavle.
Find en anderkendt kennel, men du skal nok ikke regne med at den koster
under 5K
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 14:34

On Sat, 30 Dec 2006 14:17:53 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
skrev:

>Per H skriblede bla:

>Husk blot at i kan få bøvl med naboerne hvis den strejfer når tæverne kommer
>i løbetid.
>En tævehund ville måske være mere ok for nybegyndere.
alså en hundhund. Jeg tror også at det var det der blev anbefalet,.
Kan ikke lige huske hvorfra, måske en dyrelæge, elle anden der vidste
noget om det

>Hvis du vil have en labrador er du tvungen til at købe en med stamtavle.
?? Hvorfor?

>Find en anderkendt kennel, men du skal nok ikke regne med at den koster
>under 5K

det ok. Hvad med privat?

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 14:41

Per H skriblede bla:
> ?? Hvorfor?

Ellers kan du ikke være sikker på at den er ægte.
Selvom du ser moderen ag faderen kan morfaderen jo godt være en anden race.

> det ok. Hvad med privat?

Sikkert udemærket men foretrækker selv kennel.
Min Opel er også købt ved Opel forhandleren da jeg er overbevist om at de
har ekspertisen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 14:51

On Sat, 30 Dec 2006 14:40:32 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
skrev:

>Per H skriblede bla:
>
>Ellers kan du ikke være sikker på at den er ægte.
er det bedst at den er ægte?

>Sikkert udemærket men foretrækker selv kennel.
>Min Opel er også købt ved Opel forhandleren da jeg er overbevist om at de
>har ekspertisen

ja klart

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 14:57

Per H skriblede bla:
> er det bedst at den er ægte?

Det er jo et spørgsmål man skal stille sig selv.
En uægte hund kan da være lige så lækker som en ægte, men hvis du vil have
en labrador er det jo den eneste mulighed da der ikke findes uægte
labradores.

Jeg har en schæfer og turde ikke købe en uægte schæfer

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 15:05

jopa, skrev:
> Jeg har en schæfer

Det er der vist delte meninger om, de billeder du
har vist frem tyder da mere på en Hyænekamel

/Jens (som gør Per opmærksom på at det er intern drilleri)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-12-06 12:59

Per H <tramanden@gmail.com> writes:

> er det bedst at den er ægte?

Det er mere eller mindre som et religionsspørgsmål.

Med en ægte hund ved du hvad du får.

Med en uægte kan du få næsten hvad som helst, selvom der står at det
er en lab. Den kan være blandet med en rottweiler eller en
newfoundlænder.

Det du, efter min mening, skal passe mest på med, er at købe ægte
hvalpe uden stamtavle. Der er nemlig en grund til at de ikke har en
stamtavle. Det kan være at forældrene ikke er racetypiske og ikke
kunne kåres, det kan være at en forældre har meget dårlige hofter
eller at den har været aggressiv til en udstilling. Selve
stambogsregistreringen koster ikke ret meget, så pengene er IKKE
årsagen.

Stedet hvor du køber hvalpen skal du tjekke nøje. Hvordan ser der ud,
hvordan behandler familien hundene, har hvalpene været udsat for lidt
af hvert (støvsugere, biler, børn osv.), har hvalpene set andet end
stuen eller stalden, hvad er de fodret med, ser de sunde og raske ud
(ingen udflåd ved øjne og snude, rene ører, ren bagdel), har de fået
ormekur. Hvis det ikke føles som et rart sted, så vend om og gå,
uanset om hvalpene er nok så kære, for det er hvalpe!

Da vi købte vores først og hidtil eneste hund, valgte vi at købe en
ægte. Vi ville være sikre på at vi fik det helt rigtige sind og
væremåde. Og vi fik præcis den hund vi ville have.

Vi valgte en tæve, og fik hende steriliseret inden den første løbetid,
så vi har aldrig haft problemer med løbetider og hanhunde. At mine
forældres hanhund, så ikke laver andet end at prøve at parre hende, er
en anden ting. Og han kan endda knap nå derop. :)

Rigtig god fornøjelse med den bette, når I får den.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 15:39

wrote:

>Per H skriblede bla:
>
>Ellers kan du ikke være sikker på at den er ægte.
>Selvom du ser moderen ag faderen kan morfaderen jo godt være en anden race.

Eller de kan være look-alikes. Både Vaks og Molly kan sagtens gå for
at være labber, meeeeeen der er de jo ikke...!

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 15:54

Leyna, skrev:

> Eller de kan være look-alikes. Både Vaks og Molly kan sagtens gå for
> at være labber, meeeeeen der er de jo ikke...!

Næ, mine 2 vidundere bliver da også taget for rene Labber de fleste gange,
men en ting er jo udseendet, noget andet er jo sindet.
Så vil man værer sikker på en Labrador med Labradorsind, er der nok
ingen vej uden om at købe en ægte Labrador

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:03

pwh skriblede bla:

> Næ, mine 2 vidundere bliver da også taget for rene Labber

Den ene er da en Golden retriver

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 16:27

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Den ene er da en Golden retriver

Så længe der ikke er Hyæne i hende er jeg glad

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 14:37

skrev:

>Per H skriblede bla:

>Husk blot at i kan få bøvl med naboerne hvis den strejfer når tæverne kommer
>i løbetid.
>En tævehund ville måske være mere ok for nybegyndere.

Men de bløder vel engang imellem?
lidt klamt?

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 14:44

Per H skriblede bla:

> Men de bløder vel engang imellem?
> lidt klamt?

Ja herregud det gør konen også det er en del af livet og udviklingen
Der fåes hundebleer/bukser altså til hundene.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 14:53

On Sat, 30 Dec 2006 14:43:31 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
skrev:

>Per H skriblede bla:

>Ja herregud det gør konen også det er en del af livet og udviklingen
er det også 1g, pr mdr

er det en hundekurv der løser problemet
bare så de ikke løber rundt i møbler og bløder`

>Der fåes hundebleer/bukser altså til hundene.
`
ja der stopper vi

Vh Per

På med Skype.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 14:57

Per H, skrev:

> Men de bløder vel engang imellem?

Tæver kommer i løbetid ca 2 gange om året,
jeg mener det er ca 8-10 dage de bløder hver gang.
Men skal du ikke have hvalpe på hende kan du bare gører som jeg
og få hende stereliceret, det er også det sundeste for dem.

> lidt klamt?

Det sviner da noget, men der er vist stor forskel på hvor
gode de er til at holde sig selv rene.
Men blod i sig selv ser jeg ikke som specielt ulækkert.
Og er man for sart skal man nok slet ikke have hund,
de kan svine helt utroligt meget med så mange andre ting

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 30-12-06 15:05

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> On Sat, 30 Dec 2006 14:17:53 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
> skrev:

> Men de bløder vel engang imellem?
> lidt klamt?

Det må du ikke lade dig skræmme af, så stort et problem er det altså ikke.

Kim

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 15:17

On Sat, 30 Dec 2006 15:05:02 +0100, "Kim H." <futtown@hotmail.com>
skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det må du ikke lade dig skræmme af, så stort et problem er det altså ikke.

Nej det kan jeg forstå, når det kun er et par gange om året.

Jeg spørger også kun for at få detaljerne på plads, så jeg ved hvad
jeg skal gå efter, Der er jo ingen fortrydelsret

Vh Per

På med Skype.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 15:59

> Nej det kan jeg forstå, når det kun er et par gange om året.

Det er endda max, jeg kender da til flere tæver der har 7-8 mdr imellem
deres løbetider.

> Jeg spørger også kun for at få detaljerne på plads, så jeg ved hvad
> jeg skal gå efter, Der er jo ingen fortrydelsret

Det er også bare med at spørge løs.
Mht fortrydelsretten taler aflivninger/internaterne vist deres eget dystre sprog,
men rart at læse at du ikke har den opfattelse

/Jens (som ikke fortrød at få hund, men fik sig en mere)

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 16:26

On Sat, 30 Dec 2006 15:58:51 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> skrev:

>Det er også bare med at spørge løs.
>Mht fortrydelsretten taler aflivninger/internaterne vist deres eget dystre sprog,
>men rart at læse at du ikke har den opfattelse

Ja jeg har desværre set rigtig mange som har hund, men som måske
aldrig burde have haft det. Men sådan er det måske også med børn.

Men jeg er forbandet over folk der anskaffer sig en hund, uden at tage
et hensyn, og uden at opdrage den.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 19:16

Per H wrote:

> [...]
> aldrig burde have haft det. Men sådan er det måske også med børn.
>
> Men jeg er forbandet over folk der anskaffer sig en hund, uden at

Hej Per.

Hvis alle bare ligesom du, prøvede at skaffe sig en viden om
førstegangskøb af en hund, og fik så mange kompetente svar som her i
gruppen, så var meget vundet. Jeg kender også flere familier der
hverken skulle have haft hund (og for den sags skyld heller ikke
børn), fordi de ikke gad sætte sig ind i, hvor stort et ansvar de
påtog sig.

Fra : Kong Kurt

Dato : 31-12-06 13:13

On Sat, 30 Dec 2006 15:16:50 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Nej det kan jeg forstå, når det kun er et par gange om året.
>
> Jeg spørger også kun for at få detaljerne på plads, så jeg ved hvad
>jeg skal gå efter, Der er jo ingen fortrydelsret

Dejlig, sund indgangsvinkel.
Har man først købt dyr er fælden klappet.
Mange kunne lære af dine kloge indstilling !
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 13:20

Kong Kurt skriblede bla:

> Dejlig, sund indgangsvinkel.
> Har man først købt dyr er fælden klappet.
> Mange kunne lære af dine kloge indstilling !

Ja ca 15000 om året

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 16:58

wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det må du ikke lade dig skræmme af, så stort et problem er det altså ikke.

Nej min har lagt ganske få pletter på 5 år - når hun sover men normalt
slikker hun det væk - det kan man så diskutere hvor læggert det er -
men sådan gør hunden

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 15:41

On Sat, 30 Dec 2006 14:36:41 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Men de bløder vel engang imellem?
>lidt klamt?

To gange om året, men det skulle du aldrig komme til at opdage, hvis
ellers hunden holder sig ren. Jeg så aldrig min tæve bløde nogen
steder, men i løbetid var hun sørme!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-06 20:41

On Sat, 30 Dec 2006 15:41:14 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>To gange om året, men det skulle du aldrig komme til at opdage, hvis
>ellers hunden holder sig ren. Jeg så aldrig min tæve bløde nogen
>steder, men i løbetid var hun sørme!

HMm min har ikke blødt siden hun var 3½ år hun holdt simpelthend op
jeg ville ellers godt have haft valpe men ja ? tror du det kommer igen
?

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 14:19

Per H, skrev:

> Lyder godt, ja er godt klar over den skal bruges, og det passer mig
> helt fint. Jeg har kun hørt godt om den type hund.

Jeg har endnu selv til gode at møde en ubehagelig Labrador, og det
vælter sig heldigvis med dem her hvor jeg bor.
Dog er det ikke en race jeg selv vil have, jeg kan godt lide dem en
anelse skarpere end Labrador normalt er, Rottweiler bliver nok mit næste valg.

> Hvor er det bedste sted at købe. Er stamtavle ikke helt ligemeget?
> Hvad skal jeg vær opmærksom på?

Puha, der må du nok starte en tråd om det alene, jeg er ikke ekspert på
det område, man mange her i gruppen ved meget om Labrador.
Mine er jo begge blandinger, købt via DBA.
Men skulle jeg selv have en racehund ville jeg helt sikkert kun have en
med stamtavle, jeg har mødt et par stykker der har købt uden.
Og den sidste jeg kan mindes (en Rottweiler) blev aflivet 8 mdr gammel pgr HD,
andre jeg kender til har man tydeligt kunnet se ikke var ægte Labrador
når de først var blevet voksne, så at spare de par skallede kroner
og vælge stamtavle fra ville jeg ikke selv gører.

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 14:31

On Sat, 30 Dec 2006 14:19:26 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> skrev:

> [...]
>når de først var blevet voksne, så at spare de par skallede kroner
>og vælge stamtavle fra ville jeg ikke selv gører.

Vh Per

På med Skype.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 30-12-06 17:17

> [...]

Hej

jeg har i mit hundeliv haft indtil nu 4 lab.tæver, og det er dejlige hunde.
Jeg måtte desværre alt for tidligt aflive min ældste hund på kun 6½ år i
september måned på grund af en blodsygdom.
Min nye tæve er netop blevet født i går!

Du kan læse en masse om labradorer på kennelens hjemmeside www.tatong.dk
og om hvalpemoderen Safran på www.123hjemmeside.dk/Safrans-hvalpe

Og naturligvis er det med stamtavle - prisen har jeg ikke spurgt om, for jeg
ville bare have en hvalp fra det sted, men mine tidligere hunde kostede hhv.
6000 og 6.500 kr - og var alle pengene værd!

Sæt dig rigtig godt ind i racen, og hvad det kræver af dig og din familie at
få en sådan hund, det vil være en stor fordel både for dig og for hunden.
Held og lykke med det!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 19:35

A. S. Nielsen wrote:

> [...]
> Min nye tæve er netop blevet født i går!
>
> Du kan læse en masse om labradorer på kennelens hjemmeside

Hej Anelise.

Så er det altså sket Hvis din lille nye bliver bare halvt så
smuk og fotogen som sin mor, så glæder jeg mig *meget* til billederne
når vi får hende at se. Det bliver dejligt for den store når hun får
en lillesøster, så hun ikke er alene mere. Vil først lykønske når du
får hende hjem, jeg er en smule overtroisk.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 30-12-06 19:48

> [...]
> får hende at se. Det bliver dejligt for den store når hun får en
> lillesøster, så hun ikke er alene mere. Vil først lykønske når du får

hej Tove

tak for de smukke ord. Det bliver en sort lille lab.tøs denne gang, der kom
kun en enkelt gul tævehvalp, og hun var "booked". Nu betyder farven heller
ikke noget som helst for mig, det vigtigste er, at hvalpen er sund, har et
godt temperament og ligner en labrador. Jeg har tidligere haft en sort
Bella, der blev 13½ år, så jeg glæder mig til endnu en glinsende blank
sortpelset vuf. Men det varer jo altså hele 8 uger, førend jeg kan hente
hende hjem. Nedtællingen er begyndt!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 20:35

A. S. Nielsen, skrev:
> Men det varer jo altså
> hele 8 uger, førend jeg kan hente hende hjem. Nedtællingen er begyndt!

Du kan garanteret fortælle os på ståendefod hvor mange minutter
der er på 8 uger
Ventetiden er slem, jeg ventede 4 uger på Angel, det var rigeligt hårdt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 15:37

On Sat, 30 Dec 2006 14:11:23 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Hvor er det bedste sted at købe. Er stamtavle ikke helt ligemeget?
> Hvad skal jeg vær opmærksom på?

Jeg ved ikke hvor det er bedst at købe, men hvis du/I satser på en
labrador, så er stamtavle absolut ikke lige meget. Køber du en "ægte
hund uden stamtavle", så bliver du snydt så vandet driver. Hunde uden
stamtavle må anses for blandinger uanset hvad avleren siger.
Og jeg er ikke snobbet eller taler specielt for racerenehunde (har
selv 3 dejlige blandinger), men skal jeg have en raceren hund
nogensinde, så SKAL jeg sg* ha' stamtavlen med.
Du er bedre sikret mod f.eks arvelige sygdomme, når du køber hund med
stamtavle, da du kan følge dens aner. Med en blandingshund spiller du
lotteri. Jeg kan så sige at der er flest gevinster i det spil!

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 16:27

On Sat, 30 Dec 2006 15:37:21 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> skrev:

> [...]
>stamtavle må anses for blandinger uanset hvad avleren siger.
>Og jeg er ikke snobbet eller taler specielt for racerenehunde (har

men dine er ikke ægte.?

Vh Per

På med Skype.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:35

Per H skriblede bla:

> men dine er ikke ægte.?

Jo ægte blandinger
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-06 16:45

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Per H skriblede bla:

> Jo ægte blandinger
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

ægte hyænekamel..
eller har du fået hund, John?

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:51

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> ægte hyænekamel..
> eller har du fået hund, John?

Troede ellers vi holdt sammen i tykt og tyndt herinde
Godt Nytår også til de andre fjolser herinde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-06 16:53

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Troede ellers vi holdt sammen i tykt og tyndt herinde

gør vi da ikke også det? (-;

> Godt Nytår også til de andre fjolser herinde

det er da godt at du har selverkendelse..*GG*
godt nytår til dig også!.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:15

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> det er da godt at du har selverkendelse..*GG*
> godt nytår til dig også!.

Også herfra
Men jeg er hundesitter hele aftenen imorgen,
så jeg er uden tvivl også på nettet.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:23

pwh skriblede bla:
> Også herfra
> Men jeg er hundesitter hele aftenen imorgen,
> så jeg er uden tvivl også på nettet.

Både jeg og fruen har fri mærkeligt nok, så vi skal da også blot hygge home
sammen med Milo.
Har ikke noget fyrværkeri så Milo kommer nok til at kede sig.
Tror ikke engang der er Kommisær Rex på tv charlie den elsker Milo at se.
Han bliver stående foran fjernsynet indtil den er slut.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:21

On Sat, 30 Dec 2006 16:50:55 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

>Troede ellers vi holdt sammen i tykt og tyndt herinde
>Godt Nytår også til de andre fjolser herinde

Vi elsker osse dig... OG din hyænekamel, søde!

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 16:47

jopa, skrev:
> Per H skriblede bla:

> Jo ægte blandinger

Ligesom de fleste "racehunde" jo i virkligheden er

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:54

pwh skriblede bla:

> Ligesom de fleste "racehunde" jo i virkligheden er

Det er mest når vi snakker de dersens små kræ folk har rendende i sofaerne.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:19

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Det er mest når vi snakker de dersens små kræ folk har rendende i
> sofaerne.

Hvilke racer der mest er tale om ved jeg ikke, men siger man ikke
at det er 8 generationer at en blanding skal værer "forædlet" før man
kan kalde det en racehund.
Jeg har da læst om en del racer hvor man ud fra gamle billeder simpelthen
har sjusset sig frem til hvad racen betod af, og så prøvet at få den til at
opstå igen ved at blande diverse racer.

Hyæner kan man nu sikkert nok sporer ret langt tilbage

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 16:49

On Sat, 30 Dec 2006 16:35:25 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Per H skriblede bla:

>Jo ægte blandinger

Nemly!

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 16:49

On Sat, 30 Dec 2006 16:27:15 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> men dine er ikke ægte.?

Jo gu' er de ægte. Der findes ikke uægte hunde!
Men de er ikke racerene, og det er jo noget helt andet. Jeg kan dog
garantere at de er 100% ægte hunde... Dér kniber det mere med Johns
hyænekamel, som han stædigt kalder for en Schæfer.
(Det sidste er rent drilleri)

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:59

Leyna skriblede bla:
>. Dér kniber det mere med Johns
> hyænekamel, som han stædigt kalder for en Schæfer.
> (Det sidste er rent drilleri)
Indrømmet han ligner en kamel og er næsten lige så stor
http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=50
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:22

jopa, skrev:
> Indrømmet han ligner en kamel og er næsten lige så stor
> http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=50

Hvis det så bare var udseendet,
man kan næsten fornemme Kamelstanken

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 17:20

On Sat, 30 Dec 2006 16:48:41 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> skrev:

>Jo gu' er de ægte. Der findes ikke uægte hunde!
>Men de er ikke racerene, og det er jo noget helt andet.

Men det er en raceren med stamtavle jeg bør se efter, for ikke at
få evt skavanker med hunden`

Vh Per

På med Skype.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-06 17:28

> Men det er en raceren med stamtavle jeg bør se efter, for ikke at
> få evt skavanker med hunden`

Ja, det er selvf.aldrig nogen 100% garanti mod skavanker, men du har bedre
muligheder for at få en sund labrador fra en god anerkendt opdrætter, der
ved hvad han/hun har med at gøre rent avlsmæssigt.

det har du ikke med en uden stamtavle.

mvh. marie

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 17:37

On Sat, 30 Dec 2006 17:27:33 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
>muligheder for at få en sund labrador fra en god anerkendt opdrætter, der
>ved hvad han/hun har med at gøre rent avlsmæssigt.

Kender du gode stader på sjælland. du kan anbefale?

Vh Per

På med Skype.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-06 18:21

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
news5dp2dimkj6jd1dmapohp0n9q2nqpahgq@4ax.com...

> Kender du gode stader på sjælland. du kan anbefale?

--
Nej, jeg er boxer og cairn terrier -menneske (-;
men Annelise "a.s nielsen" skrev tidligere i denne tråd et link, hun er

her et link til opdrættervejviseren, fra dansk kennelklubs side, der er
ihvertfald en række opdrættere.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=425

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:43

Per H, skrev:
> Men det er en raceren med stamtavle jeg bør se efter, for ikke at
> få evt skavanker med hunden`

Teoretisk bør det give et størrer garanti imod arvelige sygdomme.
Men personligt har jeg mødt for mange hunde med fine papirer
der har udviklet diverse besynderlige sygdomme til at jeg tillægger det
den helt store værdi, men teoretisk bør man værer bedre dækket ind.

Min personlige menining om det er at du skal tage en Labrador med
papirer hvis du vil værer sikker på at det er en labrador.
Betyder det mindre for dig om der er X% af en anden race i din hund,
så synes jeg du med største sindsro kan tage en uden papirer.

Men hvorfor dog tage en uden stamtavle, der findes masser med.
Grunden til at jeg selv ved hund nr 2 fik en blanding,
var at Angel simpelthen var en ønskeblanding,
og Lab/Rotter (også kaldet LabRat) findes endnu ikke med stamtavle
Tyson min første hund (Lab/Schæfer) var lidt af en tilfældighed,
sådan er det nok ofte med den første hund

/Jens

Fra : Winther

Dato : 30-12-06 18:04

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det er en raceren med stamtavle jeg bør se efter, for ikke at
> få evt skavanker med hunden`
> På med Skype.

Stamtavle er ingen garanti mod skavanker. Føler du det er et must med
stamtavle, så skal det være en stamtavle fra Dansk Kennelklub. Men er du i
tvivl om du vil have stamtavle, så var det måske en idé at kigge på Leynas
hvalpe...

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 18:25

Winther, skrev:
> [...]
> stamtavle, så skal det være en stamtavle fra Dansk Kennelklub. Men er
> du i tvivl om du vil have stamtavle, så var det måske en idé at kigge

Specielt den med Rottweilerfaverne er jeg helt vild med,
den ser vist heller ikke ud til at blive så stor mener jeg Leyna siger.

/Jens (som vil have %'er af salget sammen med Winther)

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:09

On Sat, 30 Dec 2006 18:24:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Specielt den med Rottweilerfaverne er jeg helt vild med,
>den ser vist heller ikke ud til at blive så stor mener jeg Leyna siger.

Og det var lige den jeg tænkte på. Det er en lille dame, og nej, jeg
tror ikke hun bliver ret stor. havde jeg troet det, så havde jeg selv
nappet hende. Hun er bare SÅ smuk.

>/Jens (som vil have %'er af salget sammen med Winther)

hehe... Jamen så må du jo snakke med ejeren, for det er jo i
realiteten ikke mine hvalpe, men naboens, men jeg hjælper meget gerne
med til at de kommer ud i nye, og gode hjem.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 19:41

Winther wrote:
> [...]
> med stamtavle, så skal det være en stamtavle fra Dansk Kennelklub.
> Men er du i tvivl om du vil have stamtavle, så var det måske en idé

Åh ja Per, vil du ikke nok ? Det koster da ikke noget at klikke på
Leyna's signatur og lige ta' en kigger. De er altså såååååå dejlige

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 19:59

On Sat, 30 Dec 2006 19:41:28 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> skrev:

>Åh ja Per, vil du ikke nok ? Det koster da ikke noget at klikke på
>Leyna's signatur og lige ta' en kigger. De er altså såååååå dejlige

vi har skam kigget mange gange spec. på det nederste foto. den sorte
med hvidt bryst.

det ligger vist i jylland?

Vh Per

På med Skype.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 20:19

Per H wrote:

> vi har skam kigget mange gange spec. på det nederste foto. den sorte
> med hvidt bryst.

Ja, er den ikke bare nuser ?

Hvad betyder det, hvis det lige netop er den hund I mangler Jeg
ville ikke betænke mig et øjeblik

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 22:15

On Sat, 30 Dec 2006 20:18:44 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> skrev:

>Ja, er den ikke bare nuser ?

jo men jeg tror nok jeg heller ville have en korthåret. Som jeg kan
se det, er den ikke korthåret. Jeg syndtes de andre er noget brede i
ansigtet. Men det er jo svært at se på foto

Det er jo heller ikke sikkert de alle er der mere. Men ellers betyder
KM ikke noget. vi har søget en del på nettet, og der er faktisk ikke
ret mange pt.

Vh Per

På med Skype.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 22:27

Per H, skrev:

> jo men jeg tror nok jeg heller ville have en korthåret. Som jeg kan
> se det, er den ikke korthåret. Jeg syndtes de andre er noget brede i
> ansigtet. Men det er jo svært at se på foto

Det er jo altid svært at sige med blandinger, men den du har kik på
tror jeg ikke bliver disideret langhåret, højst semilanghåret, nok som min Tyson.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

> Det er jo heller ikke sikkert de alle er der mere. Men ellers betyder
> KM ikke noget. vi har søget en del på nettet, og der er faktisk ikke
> ret mange pt.

Jeg mener at der er ca 8-9 hvalpe tilbage, men mon ikke snart Leyna
selv vågner op til dåd og kommer med lidt info.

Ellers er det bare at gå lidt tilbage i gruppen,
der er skrevet RET meget om de to kuld

/Jens

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 22:52

On Sat, 30 Dec 2006 22:26:41 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> skrev:

>Det er jo altid svært at sige med blandinger, men den du har kik på
>tror jeg ikke bliver disideret langhåret, højst semilanghåret, nok som min Tyson.
>http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

Den er rigtig flot.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:21

On Sat, 30 Dec 2006 22:26:41 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg mener at der er ca 8-9 hvalpe tilbage, men mon ikke snart Leyna
>selv vågner op til dåd og kommer med lidt info.

Der er 7 tilbage pt. men har hørt at der vist var en mere der var på
vej ud, og er selv blevet ringet op i dag af en interesseret køber, så
nu sker der da lidt.
Og så har jeg slet ikke fået spurgt Per om hvor han bor... Er det til
hus m. have eller lejlighed, du skal have hund?

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:18

On Sat, 30 Dec 2006 22:14:56 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>jo men jeg tror nok jeg heller ville have en korthåret. Som jeg kan
>se det, er den ikke korthåret. Jeg syndtes de andre er noget brede i
>ansigtet. Men det er jo svært at se på foto

De rigtigt langhårede hvalpe er allerede væk. Dem der er tilbage er
ikke særligt langhårede, og dem på nederste billede er der vist
allesammen endnu, såeh...

> Det er jo heller ikke sikkert de alle er der mere. Men ellers betyder
>KM ikke noget. vi har søget en del på nettet, og der er faktisk ikke
>ret mange pt.

Ved du hvad... De hvalpe er jo billige i forhold til hvad du skal gi'
for en racehund, så transporten vil ikke engang få udgiften derop, og
kommer du herover, så byder jeg sg* på en kop kaffe og en go'
hundesnak... hvis jeg altså er hjemme lige den dag. Så kan du osse få
hilst på faderen til hvalpene.

Og du har helt ret. Billederne yder dem overhovedet ikke retfærdighed.
De skal sørme ses.

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:14

On Sat, 30 Dec 2006 19:59:01 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> vi har skam kigget mange gange spec. på det nederste foto. den sorte
>med hvidt bryst.

Og det er så en af dem der er tilbage, så dér er i heldige.

> det ligger vist i jylland?

Det gør det ja. Vi bor ca. 20 km nord for Randers, og det er nu en
dejlig tur skulle jeg hilse at sige. Jeg kommer selv fra Kbh. og tager
regelmæssigt "hjem" på besøg.

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 23:20

On Sat, 30 Dec 2006 23:13:30 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> skrev:

>Og det er så en af dem der er tilbage, så dér er i heldige.

Så er det vel en Han hund?

>Det gør det ja. Vi bor ca. 20 km nord for Randers, og det er nu en
>dejlig tur skulle jeg hilse at sige. Jeg kommer selv fra Kbh. og tager
>regelmæssigt "hjem" på besøg.

Vh Per

På med Skype.

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 00:27

> Så er det vel en Han hund?

Hvorfor ikke hende med Rottweilertegningerne, det er min favorit.
Se på hende igen, et af de første billeder, hun går da lige i hjertet

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 31-12-06 11:54

On Sun, 31 Dec 2006 00:27:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvorfor ikke hende med Rottweilertegningerne, det er min favorit.

hihi... osse min. Hun er bare SÅ smuk, men hun bliver ikke stor, og
jeg skal helst ha' en som Vaks kan tumle med.

>Se på hende igen, et af de første billeder, hun går da lige i hjertet

Gu' gør hun så og jeg kigger da osse langt efter hende hver gang jeg
er på besøg. Hun er godt nok en lækker lille sag.

Fra : Leyna

Dato : 31-12-06 11:52

On Sat, 30 Dec 2006 23:19:39 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Så er det vel en Han hund?

Det er jeg faktisk ikke klar over. Nu er hvalpene jo ikke mine, men
min nabos, så jeg har ikke helt tjek på hvor mange der er af hver, men
så vidt jeg ved er der flest tæver.

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:10

> [...]

>Åh ja Per, vil du ikke nok ? Det koster da ikke noget at klikke på
>Leyna's signatur og lige ta' en kigger. De er altså såååååå dejlige

Tove dog! Er du sikker på at du ikke osse skal ha' en bette vaps til
Mini? De er allesammen kattevante.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 23:18

Leyna wrote:

> *LOL*
> Tove dog! Er du sikker på at du ikke osse skal ha' en bette vaps til
> Mini? De er allesammen kattevante.

Du ved nok Leyna, at stod det til mig så nuppede jeg gerne hele
bundtet. Resten af de små nussebasser koster jo ikke mere end
én enkelt kennelvovse. Det er sågu da billigt.

Fra : Leyna

Dato : 31-12-06 11:50

On Sat, 30 Dec 2006 23:18:15 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Du ved nok Leyna, at stod det til mig så nuppede jeg gerne hele
>bundtet. Resten af de små nussebasser koster jo ikke mere end
>én enkelt kennelvovse. Det er sågu da billigt.

Jeg tror sørme at du ville kunne få mængderabat så, meeeen 7 hvalpe er
nok lige i overkanten. *G*

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:06

On Sat, 30 Dec 2006 17:20:24 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Men det er en raceren med stamtavle jeg bør se efter, for ikke at
>få evt skavanker med hunden`

Det er en raceren med stamtavle hvis du vil være helt sikker på hvad
den indeholder, men du er selvfølgelig ikke garateret fri for sygdomme
fordi du vælger en racehund, men du nedsætter risikoen for at få en
hund med arvelige skavanker.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:21

Leyna, skrev:
> Dér kniber det mere med Johns
> hyænekamel, som han stædigt kalder for en Schæfer.
> (Det sidste er rent drilleri)

Hvad kan han forvente at få for en sæk gamle kartofler og en ½ gris

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 15:31

On Sat, 30 Dec 2006 13:33:11 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Vi ønsker os en familie hund, der gerne er sort. og
>fornuftig at omgås. hvad med en labrodor?

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du kigger på linket i
min sig vil du se at min nabo har dejlige lab-blandinger til salg, og
dem vil jeg gerne anbefale.

Mht hvad det koster, så er det slet ikke noget jeg TØR regne på. *GGG*
Foder og alm pleje er ikke voldsomt belastende for budgettet, så det
skal ikke være det der afholder jer, men itubidte ting og
dyrlægeregninger kan hurtigt løbe op. Og hunde bliver som regel
syge/komemr til skade i en week-end.

Mine egne har aldrig fejlet noget værre end stoppede analkirtler og en
enkelt gang en flækket negl, så det er ikke voldsomme dyrlægeregninger
vi har haft, og sådan er det vist heldigvis for de fleste.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:02

Leyna skriblede bla:
> Foder og alm pleje er ikke voldsomt belastende for budgettet, så det
> skal ikke være det der afholder jer, men itubidte ting og
> dyrlægeregninger kan hurtigt løbe op.

Itubidning styrer man vel selv ?
Min har aldrig ødelagt andet end en af mine sandaler som den så fik som
kæreste eje.
Masser af hundelegetøj spredt over hele huset og et kraftigt NEJ hvis de vil
i gang med noget forbudt har virket her.
Nu skal det siges at vi har skiftende arbejdstider og der er som regel altid
en hjemme, samt at vores har hundegård hvor den kan ødelægge hvad den vil

Dyrlægeregninger er en vacc om året hvis ellers man har en sund hund.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 16:30

jopa, skrev:

> Dyrlægeregninger er en vacc om året hvis ellers man har en sund hund.

Ellers bør en god forsikring også tage toppen af dem.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 30-12-06 17:05

jopa wrote:
> Itubidning styrer man vel selv ?

Aaarh, mere eller mindre, ikk?

> Min har aldrig ødelagt andet end en af mine sandaler som den så fik
> som kæreste eje.

Vores Philana har en hel del mere på samvittigheden.

> Masser af hundelegetøj spredt over hele huset og et kraftigt NEJ hvis
> de vil i gang med noget forbudt har virket her.

Det er ikke løsningen for alle hunderacer. Vi måtte gå den modsatte vej -
fjerne alt legetøj og kun have det fremme mens vi legede med hende. Hun blev
stresset og kørte helt oppe på de høje nagler når hun bare kunne se
legetøjet. Det er vist ikke ualmindeligt at hyrdehunde er nemme at stresse
som hvalpe, ligesom det at råbe vredt ad hunden, får den til at lukke
ørerne og melde sig ud.
Til gengæld skal der vist en hel del mere til at stresse en lab.hvalp

> Nu skal det siges at vi har skiftende arbejdstider og der er som
> regel altid en hjemme, samt at vores har hundegård hvor den kan
> ødelægge hvad den vil

Vores hunde er så at sige aldrig alene og tåler ikke hundegård. Til gengæld
har de hele haven som det passer dem.

> Dyrlægeregninger er en vacc om året hvis ellers man har en sund hund.

Siger vist sig selv selvm så er der jo lige hundepasset og
rabiesvaccination når hunden skal med på ferie og diverse ala sterilisation,
småskader i poter ved at løbe i skoven og andre udforudsete småting

Godt Nytår

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:17

Anette skriblede bla:
> Det er vist ikke ualmindeligt at hyrdehunde
> er nemme at stresse som hvalpe, ligesom det at råbe vredt ad hunden,
> får den til at lukke ørerne og melde sig ud.

Nu er min jo også en hyrdehund og har haft flere af slagsen.
Denne type stresser nu ikke og kan udemærket tåle at man beordrer den.
Det er faktisk nødvendigt for at styre den
Lærer så som regel hurtigt hvad den må og ikke må.

For at få en rolig hund må man være eksempel på rolighed selv.
Stresser hunden op så afdæk den med det samme.
Alt leg foregår udenfor aldrig indendøre.
Sådan plejer jeg at gøre og det funker perfekt her.
Gider simpelthen ikke at have en hund der fiser rundt i hele hytten.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:45

jopa, skrev:
> Gider simpelthen ikke at have en hund der fiser rundt i hele hytten.

Med alt det chokolade du har fyldt Milo med her i julen
må han da ellers have feset en hel del

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:51

pwh skriblede bla:
> Med alt det chokolade du har fyldt Milo med her i julen
> må han da ellers have feset en hel del

Han har faktisk stort set kun Barfet da vi havde så mange rester og vi
skulle have ryddet op i fryseren.
Så han har både fået rester af and og flæskesteg brune kartofler rødkål samt
indmad fra and og 2 frosne makreller
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 18:28

jopa, skrev:
> [...]
> Så han har både fået rester af and og flæskesteg brune kartofler
> rødkål samt indmad fra and og 2 frosne makreller

Hvad er den af John, er du ved at blive hellig

De brune kartofler kunne Angels mave ikke lide,
de kom retur 1-juledag på stuegulvet

/Jens (som elsker brune kartofler)

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 18:39

pwh skriblede bla:

> Hvad er den af John, er du ved at blive hellig

Nej men smider jo ikke god mad væk.
Vi har faktisk altid når vi er færdige med at spise konsekvent smidt
resterne i skraldebøtten.
Gider ikke have en hund siddende savlende for at få det samme som os.
Den får sit kedelige tørfoder.
Julen var noget specielt og den har faktisk også storskidt de sidste par
dage da den jo ikke er vant til andet end tørfoder.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 19:12

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Nej men smider jo ikke god mad væk.

Det hader jeg også.

> Vi har faktisk altid når vi er færdige med at spise konsekvent smidt
> resterne i skraldebøtten.

Det har mine hunde så altid fået, det der har egnet sig.

> Gider ikke have en hund siddende savlende for at få det samme som os.

Det kan også hurtigt blive et problem, men mine lærte hurtigt at de blev
forvist ved det mindste tegn på tiggeri.
Men de ligger helt klart i baggrunden og lader som ingenting og venter,
men de kommer ikke før de får lov. Og det er langt fra hver dag de gør det,
når man som jeg kun laver mad til en person, så er der sjældent ret meget i overskud.

> Den får sit kedelige tørfoder.

Hundeplager

> Julen var noget specielt og den har faktisk også storskidt de sidste
> par dage da den jo ikke er vant til andet end tørfoder.

Men de er meget hurtige til at få nye vaner på det punkt,
tør vædde på at Milo skulede da han skulle tilbage på ren tørkost

/Jens

Fra : Anette

Dato : 30-12-06 19:54

jopa wrote:
> Nu er min jo også en hyrdehund og har haft flere af slagsen.

Ja, jeg ved at schäferen ikke er så stressbar (Og heller ikke rottweiler,
bouve de flanders og andre kvæghunde)- men border collie, PON og
Schapendoes, som jeg har haft og har , ER meget nemme at stresse. ( og
bearded collie, australian sheppard, Gos d'atura og sikkert mange andre

Min pointe var, at der er himmelvid forskel på hunderacer, selv inden for
samme "familie" og fordi noget "virker" på en schäfer er det ikke sikkert
det overhovedet dur for andre hyrdehunde.

> For at få en rolig hund må man være eksempel på rolighed selv.

Det så er så ikke altid nok, når en PON eller en Schapendoes-hvalp får en
"hjernebløning" og bare kører helt op i de højere luftlag

> Stresser hunden op så afdæk den med det samme.

Det er også glimrende - når hunden/hvalpen har lært hvad "dæk" betyder - og
for PON'en vedkommende: om den vælger at høre efter.
Da vi fik Philana valgte hun helt klart at det var sjovere/bedre at køre op
i en tot, gø uafbrudt helt vildt, bide ud efter os, fise rundt og ødelægge
alting o.s.v. ca 1 times tid eller 2 hver eneste aften, end det var at høre
efter.
Vi var nødt til at sørge for at omgivelserne ikke stressede hende før vi
kunne få hende ned på jorden. Vi havde før haft bordere, da vi fik hende (
5mdr gammel og stresset), og tænkte hvad ku' såen en bette hund byde os som
vi ikke kendte eller magtede? En hel del, skulle jeg hilse at sige
Det skal lige med at hun er en superhund i dag (2½ år) fantastisk hurtigt
til at lære, god til at huske og hun imponerer os dagligt med hvor lydig hun
faktisk er når det kommer til stykket.

> Gider simpelthen ikke at have en hund der fiser rundt i hele hytten.

Vi har plads nok til leg/træning indendøre, så meget ny træning starter
hjemme, inden det kommer med ud til alt det der distraherer. Og ikke mindst
er det lidt mere besværligt at holde strengt på al leg foregår udendørs, når
man har tre hunde

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 20:12

Anette skriblede bla:

> Det så er så ikke altid nok, når en PON eller en Schapendoes-hvalp
> får en "hjernebløning" og bare kører helt op i de højere luftlag

Ja ok kender ikke til de nævnte racer, og det lyder ikke til at være hunde
for mig og mit temperement

> [...]

> køre op i en tot, gø uafbrudt helt vildt, bide ud efter os, fise
> rundt og ødelægge alting o.s.v. ca 1 times tid eller 2 hver eneste

Ha igen godt det ikke er mig jeg var nok også gået amok

> Vi har plads nok til leg/træning indendøre, så meget ny træning
> starter hjemme, inden det kommer med ud til alt det der distraherer.

Ok jeg træner jo også min herhjemme i det daglige.
Jeg træner mest "rolighedstræning"
Jeg ønsker som sagt at hunden nærmest er usynlig indendøre.
At den så nærmest trasker i røven af mig hele tiden gør ikke så meget blot
det er i mit tempo
Den skal kunne slappe totalt af og lade mig have ansvaret.
Den har så ansvaret når den er ude alene.

> Og ikke mindst er det lidt mere besværligt at holde strengt på al leg
> foregår udendørs, når man har tre hunde

Det er klart.
Jeg leger så med min når vi går tur eller cykler
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 31-12-06 00:44

jopa wrote:
> Ja ok kender ikke til de nævnte racer, og det lyder ikke til at være
> hunde for mig og mit temperement

De er en udfordring, når man selv har temperament. Det er sket mere end en
gang at jeg lige må gå væk fra hunden for at trække vejret dybt, meget dybt
et par gange og nå at tænke inden jeg eksploderer

> Ha igen godt det ikke er mig jeg var nok også gået amok

Det hjalp så ikke en pind på Philana. Alt hvad vi troede vi vidste om hunde
var 110% pspildt på hende. Nu var hun jo også speciel, fordi hun var
stresset op i forvejen, hun havde været hos en familie der ikke kunne
håndtere hende, men bare fandt hende nuttet - indtil det begyndte at gøre
ondt når hun bed og angreb. Hun betragtede absolut sig selv som alfa i
flokken. Det tog noget tid inden hun og jeg blev enige om hvem der
bestemmer - og den debat genopfrisker vi så lige hver gang hun går i løbetid

> Jeg træner mest "rolighedstræning"

Vi træner almindelig lydighed ( plads, kom, sit, dæk, bakke o.s.v.), med
Andy indendøre pt...og dermed også med de to andre. Det hører med når man
har flere hunde.
Derudover leger vi mini-agility i stuen, når det regner ( de vil ikke være
ude i haven, med mindre en af os er med når det regner, så der skal lige
hjernearbejde o.s.v. til før der er ro på) Spring på kommando op og ned fra
deres stol, spring over papkasser, zigzag rundt om forhindringer o.s.v -
hundene synes det er sjovt -og er dødtrætte bagefter

> At den så nærmest trasker i røven af mig hele tiden gør ikke så meget
> blot det er i mit tempo

> Den skal kunne slappe totalt af og lade mig have ansvaret.

Præcis.

> Den har så ansvaret når den er ude alene.

Vores er " alarm-hunde" altså det ligger i blodet at de skal råbe op og ikke
angribe, hvis der sker noget og råbe op DET gør de, især i haven men de
er alle 3 blevet helt gode til at knytte sylten når vi beder dem om det

Men inden vi nåede så langt var jeg rigtig rigtig glad for at vi bor på
landet og langt fra naboer

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Søren LH

Dato : 31-12-06 11:31

> [...]
> Sådan plejer jeg at gøre og det funker perfekt her.
> Gider simpelthen ikke at have en hund der fiser rundt i hele hytten.

Nu har jeg jo også en schæfer, og jeg må sige min schæferpige er kanon let
at stresse. Bare man klapper hende kan hun skrue sig op til helt vilde
højder. Jeg gør selvfølgelig det du nævner + en del mere, og hun er da også
lydig nok og kan sagtens dækkes af og være rolig. Hun har da heller ikke
ødelagt noget i huset, så det fungerer for mig. Men fra naturens side er hun
altså meget let stressbar, og en typisk hyrdehund, og det er jo også dejligt
at træne med hende. Men det vil ikke være let for alle at have sådan en
hund, og faktisk er det fordi hun stresser så let, at min kone ikke kan
styre hende.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 11:45

Søren LH skriblede bla:
>Men det vil ikke være let for alle at have sådan en hund, og faktisk er
> det fordi hun stresser så let, at min kone ikke kan styre hende.

Nu er hun ikke så gammel Søren.
Min "stresser" da også overfor konen hvis man kan kalde umådeholden glæde
for stress.

Når de ikke vil gøre som vi siger må de føle.
Har forklaret hende at hun skal bruge samme kommandoer osv.
Når hun siger læg dig ned lille skat og den så tror hun vil lege så griner
jeg, og konen bliver sur.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 31-12-06 12:52

> [...]
>>
> Nu er hun ikke så gammel Søren.
> Min "stresser" da også overfor konen hvis man kan kalde umådeholden glæde

Det kan man

Mvh
Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-12-06 13:24

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> writes:

> Dyrlægeregninger er en vacc om året hvis ellers man har en sund hund.

Og er heldig og undgår alle former for uheld.

I foråret havde nogen smidt en flaske i et vandhul hvor hundene plejer
at lege. Det kostede en pote, hvor man kunne se knoglerne og 6.000
kroner til Doktor Dyr.

Og så hjælper det altså ikke meget, at man har en sund hund eller
barfer!

/Trine

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 13:38

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Og så hjælper det altså ikke meget, at man har en sund hund eller
> barfer!

Nej intet.
Når man anskaffer sig sådan nogle dyr må man påregne udgifter også nogen man
ikke kunne forudsige.
Jeg gjorde blot opmærksom på de faste udgifter ved en ellers sund hund
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 14:03

jopa, skrev:
> [...]
> nogen man ikke kunne forudsige.
> Jeg gjorde blot opmærksom på de faste udgifter ved en ellers sund

Jo men Trines uheld burde jo også blive dækket af forsikringen,
self minus selvrisiko.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-12-06 15:53

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Jo men Trines uheld burde jo også blive dækket af forsikringen,
> self minus selvrisiko.

Med mindre man allerede har nået maximumsbeløbet for det år....

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 16:33

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Med mindre man allerede har nået maximumsbeløbet for det år....

Surt
Men man kan vel så sige at din forsikring har kunnet betale sig at have,
det kunne værer du skulle tegne en ekstra, det må man vel godt

/Jens

Fra : pwh

Dato : 31-12-06 14:02

> [...]
>
> I foråret havde nogen smidt en flaske i et vandhul hvor hundene plejer
> at lege. Det kostede en pote, hvor man kunne se knoglerne og 6.000

Den slags historier kender jeg også for mange af til at jeg tør
spare forsikringen væk.

> Og så hjælper det altså ikke meget, at man har en sund hund eller
> barfer!

Jeg er sikker på at det ikke var sket for en Barfhund

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-12-06 17:53

Per H skrev:

> Men de bløder vel engang imellem?
> lidt klamt?

Min yngste hund savler 365 dage i året.
Dét er lidt klamt, men hører sommetider med til at have hund.
Til gengæld bløder han så ikke nogen dage to gange i året...

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-06 18:15

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Per H skrev:

> Men de bløder vel engang imellem?
> lidt klamt?

Min yngste hund savler 365 dage i året.

LOL!...

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 18:21

Kim Christensen, skrev:

> Min yngste hund savler 365 dage i året.

Mine fælder 365 dage om året

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-12-06 18:48

pwh skrev:

> Mine fælder 365 dage om året

Også her. Blandingen af fældede hundehår bliver til en stiv masse
der minder om filt.
Spekulerer på om det kan sælges som isolationsmateriale..?

Savler dine også?

Jeg mener at du engang skrev at Angel er lidt utæt bagtil. Så begnder
det at blive sjovt at have hund.
Især når de ligger i sengen. Og det gør alle rigtige hunde jo.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 19:04

Kim Christensen, skrev:

> Også her. Blandingen af fældede hundehår bliver til en stiv masse
> der minder om filt.
> Spekulerer på om det kan sælges som isolationsmateriale..?

Hvis der er penge i skidtet, så bliver vi rige

> Savler dine også?

Kun når jeg laver mad, og ikke serverer den hurtigt nok.
Specielt noget der skal stå og køle af først, så ligger der
en pæn savlsø foran dem begge to

> Jeg mener at du engang skrev at Angel er lidt utæt bagtil. Så begnder
> det at blive sjovt at have hund.
> Især når de ligger i sengen. Og det gør alle rigtige hunde jo.

Jeg har faktisk ikke set hende lække i meget lang tid,
så mon ikke det har været den ekstreme hede i sommers der triggede det.

Ellers siger man jo at det er en stakket varme at tisse i bukserne,
men en lind strøm af hundetis i sengen må da kunne holde en varm natten over

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-12-06 18:52

jopa skrev:
> pwh skriblede bla:

> Ja min er så stor at den er sunket bagerst

Min genbo har det samme problem.
Han har en Citroën
Jeg har kigget i alle hundebøger men kan ikke finde sådan en
hunderace.
Han siger at det er støddæmperne det er galt med.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 19:15

Kim Christensen skriblede bla:

> [...]
> hunderace.
> Han siger at det er støddæmperne det er galt med.

Hos min er problemet de store nosser den har.
Tænker de vejer 1 kg stykket.
Jeg har aldrig set så store nosser før hos en hund.
Den er ved at falde over dem når den render
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 19:33

jopa, skrev:
> Kim Christensen skriblede bla:

> Hos min er problemet de store nosser den har.
> Tænker de vejer 1 kg stykket.
> Jeg har aldrig set så store nosser før hos en hund.
> Den er ved at falde over dem når den render

Jamen der var da for nylig en der søgte en villig Schæferhan
her i gruppen, så kunne Milo jo få taget trykket

/Jens (hvis nosser heldigvis ikke vejer 2 kg)

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 19:50

pwh skriblede bla:

> Jamen der var da for nylig en der søgte en villig Schæferhan
> her i gruppen, så kunne Milo jo få taget trykket
Milo skal ikke parres med en uden papirer
desuden kunne han jo få smag for det.

itv er han lesbisk tisser stadig som en dame.
Måske er det på grund af de store nosser han ikke kan lette ben

> /Jens (hvis nosser heldigvis ikke vejer 2 kg)

Hmmm mente du var kastrat
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 20:32

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Hmmm mente du var kastrat

Ikke sidst jeg så efter.
Men Tyson er, og det forhindrer ham ikke i at bedække
Engens løbske tæver

/Jens

Fra : Kong Kurt

Dato : 31-12-06 13:30

On Sat, 30 Dec 2006 19:50:24 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

> [...]
>
>itv er han lesbisk tisser stadig som en dame.
>Måske er det på grund af de store nosser han ikke kan lette ben

Den høje , lyse stemme kan altså skyldes intens træning !
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:04

On Sat, 30 Dec 2006 19:32:56 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>/Jens (hvis nosser heldigvis ikke vejer 2 kg)

*ROTFLMAO*

Nu må I sg* holde, knægte!!!

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 23:41

Leyna, skrev:

> *ROTFLMAO*
>
> Nu må I sg* holde, knægte!!!

Vi slås da ikke engang om hvis der er størst

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-06 23:03

On Sat, 30 Dec 2006 19:15:06 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Hos min er problemet de store nosser den har.
>Tænker de vejer 1 kg stykket.

Du har ikke vejet dem endnu? *LOL*

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 30-12-06 20:35

Hejsa

Nu er jeg vist kommet lidt sent ind i denne debat, men jeg vil da gerne
skrive lidt om hvorfor jeg altid vil vælge en labrador med stamtavle (DKK).

For det første (og mindste) så ønsker jeg mig racerene hunde som
forhåbentlig kommer til at ligne labrador. Labradoren slår ofte rigtig meget
igennem på blandinger og mange tror at hvis de parrer en labrador-lignende
labrador med en anden labrador-lignende hund, så er hvalpene racerene (blot
uden stamtavle) og sådan fungerer tingene altså ikke i min verden. Og du kan
IKKE se på en 8 ugers hvalp hvordan den kommer til at se ud som voksen. Hvis
du vil have en ide om hvordan hunden udvikler sig er du nødt til at se på
dens afstamning (forældre, eventuelle andre søskende, bedsteforældre).

For det andet (og det som i min verden er super, super vigtigt) er der
muligheden for at tjecke frekvensen af arvelige sygdomme i afstamningen.
Labradoren som race har jo ligesom en del andre store hunderacer en tendens
til knogle/ledlidelser (HD=hofteledsdysplasi og AA=Albuedysplasi). Det er
lidelser som til dels (for mig at meget) er arvelige. Nogle (useriøse) mener
at hvis blot man tjecker de enkelte avlsdyr for HD og AA, så er alting godt.
Men for mig at se er det meget, meget (og jeg gentager gerne, meget) vigtig
at tjecke hele afstamningen (avlsdyrene, eventuelle andre hvalpe, halv- og
helsøskende, forældrene, forældrenes halv- og helsøskende osv.)
Fordi: Selvom en hund selv har gode hofter så er sandsynligheden for at den
nedarver noget godt alt for lille hvis den er fra et kuld hvor hovedparten
af dens søskende har dårlige hofter.
I Danmark har DKK et register over stambogsførte hunde og registrering af
resultaterne på de hunde som bliver undersøgt for arvelige sygdomme, som
f.eks. HD og AA. Derfor vil jeg altid vælge en hund med en DKK-stamtavle.

MEN, en stamtavle er INGEN garanti for noget. Det er en mulighed for at
undersøge en hunds afstamning inden man køber den og dermed selv gøre et
stykke arbejde for at gøre chancen for at købe en sund og rask hund så stor
som muligt. Men der findes desværre folk som opdrætter og som ikke lægger
stor vægt på at frekvensen af arvelige sygdomme i afstamning skal være lav,
så man kan desværre ikke sige at stamtavlen altid er en garanti for
kvalitet.

Derudover bør man også være opmærksom på øjensygdommen PRA når man ser på
labrador. Heldigvis findes der i dag en gentest, så man kan teste om en
given hund bærer genet for denne øjensygdom, men igen er det langt fra alle
som benytter sig af denne mulighed.

Så som du kan høre er jeg varm fortaler for en labrador med stamtavle, blot
bør du være opmærksom på at stamtavlen er en "indholdsfortegnelse" og ikke
en "garantibog", så du er nødt til selv at sætte dig ind i hvad stamtavlen
indeholder.

Håber du kan bruge denne smøre til lidt.

MVH

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-12-06 22:54

jopa skrev:

> Hos min er problemet de store nosser den har.
> Tænker de vejer 1 kg stykket.
> Jeg har aldrig set så store nosser før hos en hund.
> Den er ved at falde over dem når den render

Det lyder unægtelig som defekte støddæmpere.

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 31-12-06 10:18

> [...]
> en hund. Vi ønsker os en familie hund, der gerne er sort. og
> fornuftig at omgås. hvad med en labrodor?

Hej,

Jeg bruger til 27 kg hund ca. 400 kr om måneden til foder. Dertil kommer som
flere nævner årligt dyrlægebesøg samt forsikring. Men når først man har
hunden kommer der i praksis mere til, såsom lidt mundgodt i ny og næ,
legetøj, liner, træningsudstyr, betaling for træning, dyrlægeregninger ved
sygdom og skader, indretning af hus, have og bil med hegn, låger, lys m.v..

For min hund er det gennem 2006 blevet til 12.000 incl. foder, altså 1000
kr/måned. Men det kan selvfølgelig gøres billigere.

Held og lykke med hundekøb.

Mvh
Søren