apache på FBSD
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-06-01 12:43

Hej!
Jeg er lidt af en nybegynder i apache og har været ved at sætte lidt
webserver op på min bette maskine og den forbindelse faldt jeg over noget
yderst mærkeligt!
Hvis jeg upper en hjemmeside til www roden og går ind på
http://lokal_ipadressen_på_maskinen så virker det som den skal.
Men derimod hvis jeg vil lægge det ind som et mirror så den ligger under
http://ipadressen/mirror så går der kaks i det.
Min browser kontakter serveren ud igennem min internet router istedet?!
Hvad har jeg misset her i farten? , alle hints er yderst velkomne da jeg
ærlig talt ikke aner hvor jeg skal lede i apache dokumentation og/eller
fbsd's handbook

/Dennis

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 27-06-01 13:14

[...]
> Men derimod hvis jeg vil lægge det ind som et mirror så den ligger under
> http://ipadressen/mirror så går der kaks i det.

Hvad får du af fejlmeddelelser?

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-06-01 13:22

"Ole Michaelsen" <omic+usenet3@fys.ku.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad får du af fejlmeddelelser?

Den kontakter bare min server ud igennem min adsl router (jeg kan se i
bunden af IEX at den forsøger at kontakte 213.* hvilket er min wan ip) det
er jo ikke ligefrem meningen den skulle det!

/Dennis

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 27-06-01 16:53

In article <pck_6.3789$lf5.570886@news010.worldonline.dk>, "Dennis
Pedersen" <INGENSPAM@nejtak.dk> wrote:

> Den kontakter bare min server ud igennem min adsl router (jeg kan se i
> bunden af IEX at den forsøger at kontakte 213.* hvilket er min wan ip)
> det er jo ikke ligefrem meningen den skulle det!

Enten servername, som en skrev, eller proxy-konfiguration på klienten?
--
Morten - http://www.sickhumor.dk/
A synonym is a word you use in place of one you can't spell

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 27-06-01 13:45

In article <HDj_6.3781$lf5.569739@news010.worldonline.dk>, "Dennis
> [...]

> http://lokal_ipadressen_på_maskinen så virker det som den skal. Men
> derimod hvis jeg vil lægge det ind som et mirror så den ligger under

Hvis du går ind på http://ip/mirror/ virker det sikkert, læg mærke til /
i slutningen. Det du skal se på er ServerName i config filen, lige hvad
den skal sættes til kan jeg ikke helt huske, måske der er en anden der
kan huske det. Ellers prøv dig lidt frem :)

--
Jonas Pedersen
jonas@chown.dk

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 27-06-01 17:02

Jonas Pedersen wrote:

> [...]
> den skal sættes til kan jeg ikke helt huske, måske der er en anden der
> kan huske det. Ellers prøv dig lidt frem :)

ServerName skal sættes til maskinens default hostnavn. En løsning jeg
plejer at foretrække er UseCanonicalName Off. Derved bruges det
hostnavn, som browseren angav i Host: headeren, til at konstruere
redirects i stedet for.

--
Hroi Sigurdsson hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S http://www.netgroup.dk