Tilslut Firewirekort til ASUS M2N-E
Fra : Torben

Dato : 30-12-06 10:52

Hej gruppe
Håber i kan hjhælpe mig.
Jeg har for nyligt investeret i en ny PC som jeg selv har sammensat, men har
jeg overset noget?
Jeg vil nu sætte et Firevire kort i, men kan dette ikke lade sig gøre?
Here er en sammenligning med andre ASUS kort
http://event.asus.com/2006/mb/am2/models.html
Jeg kan se at på flere modeller står der at der er 2 stk. 1394a, men jeg
troede at dette betød at der var et stik bag på kortet og at min M2N-E blot
skulle have et ekstra kort.
Det kort jeg har købt er der plads til et firewire kabel internt som jeg går
ud fra skal monteres på bundkortet, men der er ikke et sådant stik på
bundkortet.

Er der en der kan fortælle miog hvordan det forholder sig? Er det blot at
sætte indstikskortet i uden kabel, eller har jeg købt det forkerte bundkort?
På forhånd tak
Torben

Fra : JK

Dato : 30-12-06 12:04

On Sat, 30 Dec 2006 10:51:49 +0100, "Torben" <NOMAIL@nomail.com>
wrote:

> [...]
>sætte indstikskortet i uden kabel, eller har jeg købt det forkerte bundkort?

Der er nogle M2N modeller der har firewire på bundkortet. Når
bundkortet har dette er der mulighed for at få både firewire ind bagpå
og i frontpanel på kabinet.

alle M2N:
http://www.asus.com/products2.aspx?l1=3&l2=101

dit:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101&l3=308&model=1181&modelmenu=2

Men dit M2N-E er skrabet m.h.t. dette, og så er det intet problem at
sætte et firewire pci kort. Dit firewire internt kabel er til at
tilslutte et evt. in-front panel i dit kabinet, hvis dette har et
sådant. Hvis ikke, kan du købe et sådant panel med dimension som et
diskette drev, til en såkaldt 3.5" port i kabinettets front.
Det kabel skal altså ikke tilsluttes bundkortet !

Men man kan også klare sig uden et frontpanel, selv om det er noget
kravleri i mørke !

Men her et panel til at sidde i en CD/DVD port (5.25"):

med firewire-port og til 179,- dit kabel/stik skulle gerne passe med
det.
Her den i 3.5":
http://www.buynet.dk/acatalog/Produktoversigt_83056_TYPHOON_6_i_1_Card_Reader_FD_3_5__927.html

mvh

John

Fra : Torben

Dato : 30-12-06 12:58

Hej John
Tusind tak for dit svar, det var dejligt med et positivt svar.
Så må jeg se at komme igang...

Godt nytår til alle
Torben

Fra : F.Larsen

Dato : 30-12-06 12:23

"Torben" <NOMAIL@nomail.com> wrote in message

> Er der en der kan fortælle miog hvordan det forholder sig? Er det blot at
> sætte indstikskortet i uden kabel, eller har jeg købt det forkerte
> bundkort?

Du sætter vel bare kortet i maskinen og forbinder dit video udstyr til
instikskortet. Der er vel ingen grund til at blande bundkortet ind i det ...

--
Flemming