Skærme
Fijala 3554
Hvilken skærm 19"-22" ??
Fra : Ib

Dato : 30-12-06 08:49

Jeg står og skal investere i en ny skærm til computeren står mellem at købe
en 19" eller en 22". Jeg vil bruge mellem 2500-3000,- på det. Og der skal
helst være højtalere indbygget. Den skal ikke bruges så meget til spil, mest
alm internetsurfen. Er der nogen som ved hvad man skal købe og hvor man skal
købe, for at få en god behandling også i tilfælde af evt reklamation.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-12-06 09:27

"Ib" <ibso37@netscape.net> wrote in message
> [...]
skal
> købe, for at få en god behandling også i tilfælde af evt reklamation.

Prøv at gå ind på www.edbpriser.dk > hardware > skærme. Hvis du vælger
avanceret søgning kan du vælge at søge på netop 19" minimum, indbygget
højttaler og max 3000 kr. Hvis du samtidig vælger minimum 0.29 dpi
(=opløsning 1024 x 1280 ved 19"), er der hele 79 at vælge imellem. Priserne
starter endda ved 1500 kr.

Herefter ville jeg nok prøve at finde en test i et computerblad (f.eks. Alt
om data) og se om de anbefaler nogle af disse modeller. Køb lokalt i en
fysisk butik, hvis prisen ikke afviger for meget fra det du kan finde på
edbpriser.

Jeg har selv en Sony 19", der fungerer fint, men den er flere år gammel så
modellen kan næppe fåes mere.

Hilsen
Uffe

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-12-06 09:30

"Ib" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> spil, mest alm internetsurfen. Er der nogen som ved hvad man skal købe og
> hvor man skal købe, for at få en god behandling også i tilfælde af evt

Hej Ib, det er meget svært at rådgive andre om hvilken skærm der er bedst
til lige deres brug men tag og læs lidt her www.flatpanels.dk der står meget
om de forskellige paneler og hvad de er bedst til. Jeg har f.eks valgt en
Dell 20" 2001FP der er med et S-IPS panel på 16mS, grundet til at jeg valgte
denne er at jeg ikke spiller men bruger skærmen til alm. kontorbrug samt til
at redigere private billeder på men den er dog hurtig nok til at den kan
bruges til at se en film på, opløsningen er 1600*1200 med 60Hz på DVI så
det kræver lidt mere end et skrabet gfx. kort kan levere. Jeg vil helst ikke
anbefale nogen foretninger for meget af behandlingen sådanne steder står og
falder med kemien mellem kunde og sælger, men hvis du køber på nettet har du
da altid 14 dage til at fortryde dit køb.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ib

Dato : 30-12-06 09:50

Er en 22" for stor til alm hjemmebrug. Jeg har før købt noget i Tyskland
uden problemer (TV, DVD), men skulle der være noget i vejen for at købe en
skærm dernede.Er der tit fejl i dem.

Ib

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-12-06 11:35

> [...]
> uden problemer (TV, DVD), men skulle der være noget i vejen for at købe en

Jeg tror en 22" er ganske udmærket til hjemmebrug men huske at de fleste 22"
er wide og derfor er i et "underligt" format 1680*1050 totalt 1764000 pixels
hvorimod en standard 20" er i 1600*1200 totalt 1920000 pixels. Jeg tror ikke
der er problemer med at købe noget i f.eks. Tyskland og med hensyn til
pixelfejl eller andre fejl i fladskærme er det et forsvinde lille antal der
har sådanne.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : news.tele2adsl.dk

Dato : 30-12-06 12:44

Hej Ib.

Ang. køb i Tyskland, så skal du lige huske på at en evt. udvidet
producentgaranti ikke nødvendigvis dækker dig når du køber i et andet land.

Jeg har lige købt en LG skærm, som kunne erhverves 300 kroner billigere i
tyskland.
I mange tilfælde yder en producent udvidet garanti, som i princippet "går
uden om" forhandleren. Dvs. er der en fejl, kontakter du producenten (eller
en service partner) direkte, og får skærmen afhentet og repareret/ombyttet,
uden at forhandleren er blandet ind i det.

I tyskland er der 2 års onsite garanti på skærmen. I Danmark er der 3 års
onsite garanti. Jeg kontaktede LG i danmark, der sagde at den tyske onsite
garanti ikke kunne udnyttes uden en tysk adresse, og jeg derfor var nødsaget
til at bruge butikken hvor jeg købte skærmen til at reklamere igennem. En
skærm købt i tyskland, ville altså ikke kvalificere til dansk onsite
garanti.

Det betyder i praksis at jeg i Danmark ville få 3 års onsite garanti, og i
tyskland kun kunne forvente den tyske standard garanti (6 mdr.?).

Det synes jeg ikke var værd at spare de 300 kroner på, hvis noget skulle gå
galt.

Desuden har du 14 dages returret, hvor du passende kan checke skærmen ud,
hvis du handler over nettet i dk.

/Bjørn

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 30-12-06 12:03

On Sat, 30 Dec 2006 09:30:08 +0100, Paul Østerby Sørensen wrote:

[klip]
> men hvis du køber på nettet har du
> da altid 14 dage til at fortryde dit køb.

Læg lige mærke til det Dell skriver 'med småt': "Udnyttes
fortrydelsesretten opkræves returfragt DKK 744 hos forbrugeren".

Bortset fra det, så kan man købe den her:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=73501
og en soundbar til sammenlagt lige knap 2500.

Jeg ville have købt deres ultrasharp, men der var tilbudspris og dumme
Dell satte prisen op med 600 kroner inden jeg fik taget mig sammen til at
bestille.

Tomas

Fra : Towli

Dato : 03-01-07 00:47

Xerox skærmene med glasplade foran, er hamrende flotte at se på, -også når
de er slukkede :)

/T

Fra : Eivind

Dato : 08-01-07 18:40

> [...]
>købe, for at få en god behandling også i tilfælde af evt reklamation.

Elgiganten har en Viewsonic 22" til 2999,- som skulle være god.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-01-07 01:37

> Elgiganten har en Viewsonic 22" til 2999,- som skulle være god.

Jep, har købt den... Har ikke nået at få brugt den meget... Men den kræver
noget mere af grafikkortet end min tidligere 19" CRT skærm som kørte på
1024x768. Nu kører den nye 22" på 1680x1050, og det koster fps på
forskellige spil. Vær lige opmærksom på det.
Men ok, jeg har kun en GeForce 6600GT, og har testet den med Flight
Simulator X som i forvejen er krævende...
Men dejligt med så meget plads på skrivebordet. Når jeg på nettet, er der
næsten for meget plads :) Fx, når jeg går ind på Politikens, BTs eller
EBs hjemmeside, fylder det kun halvdelen af browseren... Men når jeg læser
PDF sider eller Word dokumenter, kan jeg have to sider fremme på skærmen på
samme tid....

Mvh

Emil