Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilken printer?
Fra : Morten Olesen

Dato : 30-12-06 08:34

Hej,

jeg er på jagt efter en farve laser-printer, til en mindre virksomhed.

Kravene er at der skal være auto. duplex, min. 2 skuffer, den skal være
hurtig til farveprint, og så skal farveprintet være i rigtig god kvalitet
(skal bruges bl.a. til brochurer og andet præsentationsmaterinal).

Jeg har set lidt på HP Color Laserjet 3800dn, som egentlig ser fornuftig ud
på papiret, men er der nogen der kender den? Kan den printe på foto-papir?

HP har også en Color Laserjet CP4005dn - er det en nyere eller ældre model?,
og er det et bedre valg?

Andre ideer eller forslag?

På forhånd tak
Morten

Fra : Chrille

Dato : 30-12-06 15:50

"Morten Olesen" <boy@fjerndetteboy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foto-papir?
>
> HP har også en Color Laserjet CP4005dn - er det en nyere eller ældre

Jeg har haft en 3700 dtn på mit arbejde og har en 2605dn privat. Jeg har
været tilfreds med dem begge, på nær en enkelt ting. Hvis man printer på
tykt blank papir, kommer der noget der ligner en valse-afsmitning på printet
og det er jo ikke så smukt.

Mvh
Gert Chrillesen

Fra : Esben

Dato : 30-12-06 22:11

> [...]
>
> Jeg har set lidt på HP Color Laserjet 3800dn, som egentlig ser fornuftig
> ud på papiret, men er der nogen der kender den? Kan den printe på

Den kan ikke printe på fotopapir - det nærmeste er noget der hedder HP Photo
Laser Paper, som har en lidt blank overflade. Den reelle udskriftshastighed
vil her være ca. det halve af normalt, når man udskriver på dette papir med
printeren rigtigt indstillet.

> HP har også en Color Laserjet CP4005dn - er det en nyere eller ældre
> model?, og er det et bedre valg?

Jeg har ikke set CP4005dn endnu (den er helt ny), men den ligger tæt op ad
4700-serien, som printer noget pænere end 3600 og 3800.

--
Esben

Fra : Morten Olesen

Dato : 01-01-07 18:00

> Jeg har ikke set CP4005dn endnu (den er helt ny), men den ligger tæt op ad
> 4700-serien, som printer noget pænere end 3600 og 3800.

Så når prisen på 3800dn og 4005dn stort set er identisk, så ville det vel
være dumt ikke at vælge 4005?

Mvh
Morten

Fra : Esben

Dato : 01-01-07 18:34

> Så når prisen på 3800dn og 4005dn stort set er identisk, så ville det vel
> være dumt ikke at vælge 4005?

Det vil jeg mene - der følger også mere toner med 4005 (7.500 vs 6.000), og
det minimerer jo også prisforskellen. Ser man sådan på det, så er 4700dn
måske også interessant (tonerkapaciteten er 10.000 sider)

4005 og 4700 fylder dog noget mere end 3800 (521 x 598 x 628 mm vs 413 x 510
x 430 mm), men ingen af printerne er jo noget man flytter rundt på
alligevel.

--
Esben