PHP som Apache directoryhandler
Fra : Peer Klercke

Dato : 27-06-01 12:50

Hejsa,

Jeg har indtil videre brugt mod_perl når jeg har haft brug for en Apache
directory handler. Men af flere grunde vil jeg hellere bruge PHP - kan det
lade sig gøre? Hvordan?

Lidt nærmere forklaring - jeg vil have kaldt mit script for alle requests
under www.blablabla.dk/mitdir (ja, jeg kunne lavet link fra index.php til
mit script i alle subdirs, men det er knapt så kønt).

--
Peer Klercke <peer(a)klercke.dk>
I represent myself.

Fra : Martin

Dato : 27-06-01 14:48

On 27 Jun 2001 11:49:37 GMT, Peer Klercke <peer@no.such.thing> wrote:

> [...]
>under www.blablabla.dk/mitdir (ja, jeg kunne lavet link fra index.php til
>mit script i alle subdirs, men det er knapt så kønt).

Øhm.. fatter ikke lige spørgsmålet.. men prøv at kgge på variablen
$DOCUMENT_ROOT

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Thor Dreier

Dato : 27-06-01 15:23

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing> wrote in message
> Lidt nærmere forklaring - jeg vil have kaldt mit script for alle requests
> under www.blablabla.dk/mitdir (ja, jeg kunne lavet link fra index.php til
> mit script i alle subdirs, men det er knapt så kønt).

Hvad med at lave en .htaccess fil i roden med følgende indhold:

DirectoryIndex index.php /fil_der_staar_for_bib_index.php

Så vil den først kigge efter om der ligger en index.php i biblioteket. Hvis
der ikke gør det vil den tage den anden fil.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 27-06-01 22:21

> [...]
> directory handler. Men af flere grunde vil jeg hellere bruge PHP - kan det

Hej,

Det er ca. præcist ligesom perl, du laver et handler-script, piller i
..htaccess og så er du kørende, se mere her:
http://linux/eksempler/phpdirhandler/test.txt

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 27-06-01 22:23

*doh* http://linux.control.dk/eksempler/phpdirhandler/test.txt even :)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-06-01 22:24

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> wrote in message
> Det er ca. præcist ligesom perl, du laver et handler-script, piller i
> .htaccess og så er du kørende, se mere her:
> http://linux/eksempler/phpdirhandler/test.txt

Øhm.. se HVOR? :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peer Klercke

Dato : 28-06-01 09:30

> Det er ca. præcist ligesom perl, du laver et handler-script, piller i
> .htaccess og så er du kørende, se mere her:
> http://linux/eksempler/phpdirhandler/test.txt

Ahh.. Jeg skulle have studeret .htaccess lidt bedre. Tak for hjælpen!

Fra : Peer Klercke

Dato : 28-06-01 11:15

Peer Klercke <peer@no.such.thing> wrote:

> Ahh.. Jeg skulle have studeret .htaccess lidt bedre. Tak for hjælpen!

... og så alligevel. Det virker fint for subdirectories. Jeg har
/work/phpdirhandler/.htaccess efter din opskrift - kald til
/work/phpdirhandler/* virker fint (altså, bliver fanget af min
dirhandler.php).

Men hvis jeg rykker .htaccess til / med følgende indhold :

Action dirhandler /dirhandler.php
SetHandler dirhandler

og prøver at kalde / , så svarer Apache ikke (den er ikke braget i gulvet -
andre requests virker fint). Ændrer jeg "Action...." til ikke at have /
foran dirhandler får jeg en Bad Request (Invalid URI in request GET /
/HTTP1.1). Ligeledes virker det heller ikke at ligge dirhandler.php i et
subdir.

Jeg har også prøvet at sætte <Directory /> SetHandler dirhandler.php
</Directory> i min httpd.conf og så droppe .htaccess uden held (samme problem
med at Apache "hænger"). Samme sker (selvfølgelig) med <Location> .

Ideer?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 28-06-01 17:25

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Action dirhandler /dirhandler.php
> SetHandler dirhandler
>
> og prøver at kalde / , så svarer Apache ikke (den er ikke braget i

Ja, det er fordi selve handleren også bliver fanget af sig selv, og så
prøver den at parse med sig selv som parameter, med sig selv som parameter,
med sig selv som parameter (osv.)

Hvis du skal have en fil i samme bibliotek som der skal handles, til at
handle for dig, så skal du bruge en rewriterule i stedet, noget i stil med

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -F
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !dirhandler.php
RewriteRule ^(.+)$ dirhandler.php%{REQUEST_URI}

i din .htaccess, jeg har ændret i mit eksempel, så nu ligger handleren i den
handlede mappe:

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 29-06-01 00:41

> RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -F

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f

er bedre, så prøver den ikke at parse biblioteker.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/