Bredbånds-TV hvor ?
Fra : unknown

Dato : 30-12-06 02:14

Hvem leverer over en 2mbit linie ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-06 07:17

unknown skriver:

> Hvem leverer over en 2mbit linie ?

Mange.

Men der kan ikke leveres alle sterder i landet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-12-06 12:58

http://privat.tdc.dk/tv/

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-06 13:47

Jesper Skriver wrote:

> http://privat.tdc.dk/tv/

De leverer strengt taget ikke over en 2mbit linie, men en separat ATM
kanal. Af hensyn til kvaliteten vil jeg håbe at bitraten kan være højere
end 2mbit...

www.streamtv.dk leverer over en 2mbit linie, dog er 2mbit ADSL ikke nok.

--
Jesper Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-12-06 13:56

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> De leverer strengt taget ikke over en 2mbit linie, men en separat ATM
> kanal. Af hensyn til kvaliteten vil jeg håbe at bitraten kan være højere
> end 2mbit...

Men spørgsmålet er lidt upræsist synes jeg...

enten vil han have en bredbåndsforbindelse på over 2Mbit, som der jo er rig
mulighed for..

TDC´s webtv kører vist med en gennemsnits stream på 4-5Mbit synes jeg at
have hørt...

Men synes ikke rigtigt de har udbygget centralerne hvor der er mulighed for
at få det på.. Det er jo stortset kun på de store centraler hvor der i
byerne allerede er store muligheder for kabel-tv osv..
Parabol er vel stadigt bedre kvalitet og flere kanaler.. For med tdc´s webtv
for man jo ikke normal kabel-tv udbud, hvilket vil sige ikke både canal
digtials og Viasats programmer...

> www.streamtv.dk leverer over en 2mbit linie, dog er 2mbit ADSL ikke nok.

Ellers vil han have en tjeneste der kan tilbyde webtv med en stream på over
2Mbit...

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-06 14:18

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> mulighed for at få det på.. Det er jo stortset kun på de store
> centraler hvor der i byerne allerede er store muligheder for

Med forbehold for diverse reklame overdrivelser o.lign., så virker det
som om at TDC er ved at udbygge TV over ADSL kraftigt. Nu skriver de "op
mod 1,6 husstande".
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_tvny

Det betyder nok lavere bitrater, så TDC kan dække et større område fra
de enkelte centraler

> Parabol er vel stadigt bedre kvalitet og flere kanaler..

Så vidt jeg ved bliver signalerne på TDC TV re-encodet til MPEG-4,
typisk fra MPEG-2. Det er ikke ligefrem gavnligt for kvaliteten. Jeg vil
[også] til en hver tid foretrække parabol eller kabel-TV med DVB-C hvor
man får det digitale signal transparent.

--
Jesper Lund

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-12-06 14:22

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> writes:

> [...]
>[også] til en hver tid foretrække parabol eller kabel-TV med DVB-C hvor
>man får det digitale signal transparent.

Mange af DVB-C-kanalerne er også reencodet, fordi TDC selv sætter
undertekster på.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-06 14:34

Klaus Ellegaard wrote:

> Mange af DVB-C-kanalerne er også reencodet, fordi TDC selv sætter
> undertekster på.

OT: Gælder det stadigvæk? TV2 sendes med DVB subtitles (transparent fra
DVB-T), og der er et par kanaler bl.a. TCM hvor der er valgfrie teletext
subs. Jeg er ikke klar over om kanaler som Zulu, Charlie, TV2 Film, TV3,
3+ og Kanal 4+5 kommer med hardcoded subs fra satellitten?

--
Jesper Lund

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-12-06 14:39

>OT: Gælder det stadigvæk? TV2 sendes med DVB subtitles (transparent fra
>DVB-T),

Ja, men det kan den gamle Selector ikke, så det er stadig nødvendigt
for TDC.

>og der er et par kanaler bl.a. TCM hvor der er valgfrie teletext
>subs.

Jeg ser ikke TCM, men Animal Planet, National Geographic og hele
Discovery-pakken får tekster på af TDC. Faktisk er bouquet'en
"TDC" på 59 kanaler. Det er dog ikke ensbetydende med, at alle
59 har fået deres stream ændret, men nogle af dem gør.

Jeg er ikke klar over om kanaler som Zulu, Charlie, TV2 Film, TV3,
>3+ og Kanal 4+5 kommer med hardcoded subs fra satellitten?

Det gør de.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-06 15:57

On Sat, 30 Dec 2006 14:17:50 +0100, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

> Jeg vil [også] til en hver tid foretrække parabol eller kabel-TV
> med DVB-C hvor man får det digitale signal transparent.

Et andet godt alternativ er IPTV hos nogle af de nye udbydere, hvor
man også kan få et fremragende signal. Da de har båndbredde nok i
deres ETTx-net, er der ingen grund til at forringe kvaliteten...

De sender typisk også MPEG transport-strømmen 'lige igennem' (eller
evt. transrated / bitstuffed til CBR).

Faktisk er der en væsentlig rettighedshaver eller to, der direkte
forbyder transcoding eller -rating, og det må derfor undre, at TDC
tilsyneladende har fået lov til at transcode fra 2 til 4.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-06 18:37

Asbjorn Hojmark wrote:

> Faktisk er der en væsentlig rettighedshaver eller to, der direkte
> forbyder transcoding eller -rating, og det må derfor undre, at TDC
> tilsyneladende har fået lov til at transcode fra 2 til 4.

Ikke at det ændrer noget, men jeg er blevet i tvivl om det er MPEG-4
eller WMV.

--
Jesper Lund

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-12-06 19:29

> [...]
> om at TDC er ved at udbygge TV over ADSL kraftigt. Nu skriver de "op mod

Der er to generationer af TDC TV. Den gamle har begrænset udbredelse.
Den nye understøttes på alle nye DSLAM'er, som med tiden vil findes over
hele landet.

> Det betyder nok lavere bitrater, så TDC kan dække et større område fra de
> enkelte centraler

Der kræves selvfølgelig en vis hastighed for at få TV. Som tidligere
annonceret så udbygger TDC nettet så der kommer punkter længere ud i nettet.
Dette vil selvf. øge andelen af kunder med den nødvendige hastighed.

Mht kanaler, så er det annonceret at den nye generation af IP TV har samme
kanaler som Kabel TV.
Mht kvalitet, så er den efter min mening fuldt på højde med parabol, men jeg
har ikke selv parabol, så jeg kan ikke sige det klart.

Derudover kommer jo en række snedige features som komme via den Microsoft
platform der bruges. Herunder er fx virkelig god EPG, VoD, harddisk optager
og andet.

> [...]
> fra MPEG-2. Det er ikke ligefrem gavnligt for kvaliteten. Jeg vil [også]
> til en hver tid foretrække parabol eller kabel-TV med DVB-C hvor man får

Det faktum at man skal have en settop boks er helt klart en ulempe, og i
første omgang kan man kun have en. Men med den mængde logik der er i
produktet, herunder mulighed for VoD, så tror jeg ikke man slipper for at
have en boks til hvert tv.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-06 19:44

Martin Højriis Kristensen wrote:

> [...]
> Mht kvalitet, så er den efter min mening fuldt på højde med
> parabol, men jeg har ikke selv parabol, så jeg kan ikke sige det

Er der noget info om hvilke video codecs og bitrater som bruges? Min
pointe mht kvaliteten er at en re-encodning fra det oprindelige MPEG-2
(typisk) til "noget andet" (H.264, WMV, eller whatever) altid vil
forringe kvaliteten. Den kan per definition ikke blive bedre. Om det er
synligt for den enkelte kunde er selvfølgelig en anden sag; det kan jeg
naturligvis ikke udtale mig om.

> [...]
> mængde logik der er i produktet, herunder mulighed for VoD, så
> tror jeg ikke man slipper for at have en boks til hvert tv.

Kravet om en STB per TV gælder nu også DVB-C og DVB-S, så det vil jeg
ikke betragte som en ulempe.

--
Jesper Lund

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-06 19:51

Jesper Lund skriver:

> Kravet om en STB per TV gælder nu også DVB-C og DVB-S, så det vil jeg
> ikke betragte som en ulempe.

Det er da vidst en sandhed med modifikationer.

Der fås i dag tv med indbygget DVB-C tuner og CI slot.

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-06 20:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Der fås i dag tv med indbygget DVB-C tuner og CI slot.

Hvad nu hvis man ikke lige er til Loewe LCDs?

Jeg er helt med på at TV med DVB-C tuner og CI slots findes, men jeg vil
foretrække en ekstra box mod til gengæld at få et meget større udvalg af
TV. DVB-T er en anden sag; her findes der efterhånden varianter med
digital tuner af de fleste modeller (f.eks. de to plasma mærker, som det
er værd at kigge på).

--
Jesper Lund

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-12-06 20:38

> Er der noget info om hvilke video codecs og bitrater som bruges?

Jeg ved ikke om de er endeligt på plads endnu, der tweakes og finjusteres.

> [...]
> den enkelte kunde er selvfølgelig en anden sag; det kan jeg naturligvis

For mig at se er kvaliteten på højde med mit Stofanet, men ja, det vigtigste
er at kvaliteten er "god nok".

> Kravet om en STB per TV gælder nu også DVB-C og DVB-S, så det vil jeg ikke
> betragte som en ulempe.

Den STB der leveres er inklusiv harddisk, hvilket gør den lidt stor, og man
kan som sagt kun have 1.
For mig at se skal man ud i en løsning med en central enhed med harddisk og
nogle små enheder til hvert tv.

Eftersom det er Microsoft der leverer TV-platformen kan man nok vente en
integration med deres media center på et tidspunkt, men det er jo så heller
ikke server-client orienteret...

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-06 21:02

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Eftersom det er Microsoft der leverer TV-platformen kan man nok
> vente en integration med deres media center på et tidspunkt, men
> det er jo så heller ikke server-client orienteret...

Jeg læser Vista og DRM mellem linierne

Det er bestemt positivt at det bliver muligt at indbygge IPTV i et media
center, så man ikke skal lade STBen nedskalere til S-video og sende det
ind i et gammeldags analogt capture kort på computeren. Men den mulighed
har jeg allerede i dag med et DVB-C tunerkort og et Viaccess CAM hos TDC
Kabel TV, og her kan jeg selv vælge hvordan systemet skal opbygges mht
hardware og software (server-client eller standalone, om jeg absolut vil
have HDCP på DVI output fra mit grafikkort med de problemer som det kan
skabe på visse inkompatible "HD Ready" TV, om alt PC hardware skal være
certificeret til Vista, og om det i det hele taget er nødvendigt med alt
det DRM, som Vista mener at "man" ikke kan undvære....).

--
Jesper Lund

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 31-12-06 03:28

Martin Højriis Kristensen skrev:

> [...]

> vente en integration med deres media center på et tidspunkt, men
> det er jo så heller ikke server-client orienteret...

XBOX 360 virker som extender op imod en Media Center PC:

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/default.mspx

HP og Linksys skulle også lave extender-kompatible enheder så jeg i
FAQen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-12-06 11:21

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message
> XBOX 360 virker som extender op imod en Media Center PC:

Ja, det kender jeg godt til, men at omtale XBOX 360 som en client, synes jeg
nok er at strække begrebet.
Som jeg ser det så skal vi ud i noget meget mindre, der reelt kun indeholder
LAN, A/V output og evt et IT-øje og display.

De skal ned i en pris hvor det ikke er en hindring at skulle købe en til
hvert rum hvor man ønsker lyd eller billede.

> HP og Linksys skulle også lave extender-kompatible enheder så jeg i
> FAQen.

De er så lidt tættere på det jeg afventer.

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-12-06 11:32

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> XBOX 360 virker som extender op imod en Media Center PC:

Med et begrænset antal video og audio codecs (i hvert fald i forhold
dem, som jeg kunne tænke at benytte mig af, hvis jeg havde en HTPC...).

Det er selvfølgelig en begrænsning i alle hardware media players.

--
Jesper Lund

Fra : Morten Skriver

Dato : 31-12-06 12:52

On Sat, 30 Dec 2006 13:47:18 +0100, Jesper Lund wrote:

> De leverer strengt taget ikke over en 2mbit linie, men en separat ATM
> kanal. Af hensyn til kvaliteten vil jeg håbe at bitraten kan være
> højere end 2mbit...

Dette ændre sig i februar, hvor der bliver lanceret en ægte IP-TV
løsning.

Se eventuelt her:
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_tvny

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-12-06 13:42

Morten Skriver wrote:

> Dette ændre sig i februar, hvor der bliver lanceret en ægte IP-TV
> løsning.

Er TDCs nuværende løsning ("TDC TV") ikke ægte IPTV?

--
Jesper Lund

Fra : Morten Skriver

Dato : 31-12-06 17:03

On Sun, 31 Dec 2006 13:42:16 +0100, Jesper Lund wrote:

> Er TDCs nuværende løsning ("TDC TV") ikke ægte IPTV?

Jo, men benytter f.eks. ikke IP multicast, men derimod
punkt-til-multipunkt PVC'er i TDC's ATM net. Løsningen der med
andre ord meget afhængig af ATM nettet, og mindre af IP nettet.

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-12-06 21:21

30 Dec 2006 11:57:54 GMT, skrev Jesper Skriver, på 7 linier, i
<slrnepcl22.2fi4.harvest@freesbee.wheel.dk>, :

>http://privat.tdc.dk/tv/

Ja til mine naboer men ikke på mit nummer.
Det kan de ikke endnu skriver de

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jens Allerheinm

Dato : 30-12-06 17:07

TDC universal internet kan bruges mange steder. Se

http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_inf_ui

Hvis der er mobiltlf. dækning med f.eks. TDC GSM eller GPRS
så kan man få en internet forbindelse med op til 460 Kbps.
Om det er bredbånd ved jeg ikke, men det er da trådløst net.
til en billig pris. Måske har jeg overset noget prismæssigt,
men jeg agter selv at prøve abonnementet på mine
udlandsture.
Hastigheden er ikke til download af film og TV, men til alm.
brug (hvis ellers mit brug er alm.)

--
Hilsen Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-12-06 17:31

Jens Allerheinm" <jeg@vil_ikke_have.emails> wrote in message
> [...]
>
> Hvis der er mobiltlf. dækning med f.eks. TDC GSM eller GPRS
> så kan man få en internet forbindelse med op til 460 Kbps.

Hej Jens, jeg tror du svarede i den forkerte tråd...

--
Medielicens´en er uretfærdig
giv din stemme på

Fra : Jens Allerheinm

Dato : 30-12-06 17:38

Det ku' se sådant ud. Nå, du er nok også i denne gruppe.

--
Hilsen Jens