graterinerede østers - opskrift søges
Fra : TK

Dato : 29-12-06 20:07

For et par år siden lavede jeg til en nytårsmiddag gratinerede østers -
efter en opskrift. De blev vellykkede, og jeg ville gerne gentage successen,
men jeg kan ikke huske, hvilken opskrift vi brugte, eller præcis hvordan vi
gjorde.
Blot forekommer det mig, at østers blev overhældt med en dej, der i hvert
fald indeholdt æg og fløde (eller måske creme fraiche). De kom i ovnen og
blev ganske lidt brune. Og meget lækre.
Kan nogen identificere en tilberedning, der ligner, er jeg parat til at
prøve den af...
vh. Tommy

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 30-12-06 00:00

TK wrote:
> [...]
> blev ganske lidt brune. Og meget lækre.
> Kan nogen identificere en tilberedning, der ligner, er jeg parat til at

Hej Tommy.
Du finder en opskrift hér:
http://www.kongekrabben.dk/index.php?page=opskrifter/gratinerede-oesters.php

Det er ihvertfald på gratineret østers.

Godt nytår.
Hilsen Jørgen

Fra : Jette

Dato : 31-12-06 12:04

"TK" <nogen@noget.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev ganske lidt brune. Og meget lækre.
> Kan nogen identificere en tilberedning, der ligner, er jeg parat til at

Her er en fra skagenfood. Den er dejlig enkel

Naturel: Spises rå kun tilsat lidt citronsaft eller en olie/eddike dressing
med finthakket skalotteløg. Gratineret: Lav en blanding af smør, hakkede
krydderurter, lidt hvidløg - ikke for meget da det tager hele smagen fra
østersen, rasp, salt og peber. Kom en tsk. i hver østers og bag dem under
gril i 3-5 min. indtil de er gyldne. Server brød til.

Hilsen Jette, en østersspiser want to be