Erfaringer med TDCs universal internet eft~
Fra : Jens Allerheinm

Dato : 29-12-06 20:01

I en 3 - 4 måneder om året camperer jeg i sydeuropa. Hjemme
har jeg TDC bredbånd. I 2006 brugte jeg TDC netplus når
jeg skulle på nettet (med min mobil og GRICdail) for at opdatere
min hjemmeside (så børnene og kreditorerne ved hvor jeg er)
og glo på mails.
Bredbånds abonnement nummeret kan jo ikke bruges andre
steder end i min hjemmeinstallation.
Nu studerer jeg TDCs universal internet abonnement.
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_inf_ui_abb
Om jeg kan bruge det, når vi er på farten?
Har nogen erfaringer med det?

--
Hilsen Jens

Fra : Echelon eliminator

Dato : 31-12-06 03:12

Ja lad os høre lidt om det her. Jeg orker IKKE at ringe til TDC´s
inkompetente kontordamer.

Hvad koster det pr måned hvis Laptoppen er på 24x7x365 i DK ?

Er der frit skiftende valg mellem analog dial-in, mobil dial-in, GPRS og
WiFi hotspot ? (de skriver ikke noget brugbart de inkompetente fjolser
hos TDC)

Hvad er max up/down båndbredde på de forskellige net ?

Er klienten som skal installeres reel spyware ?

Kan der køres VPN til hjemmenetværket ?

Kan der installeres andre netværksservices (på laptoppen), som sikrer
mod aflytning fra trediemand og logning hos ISP-eren. Her tænker jeg på
SSH og proxy gateways ?

Hvis man kører en motorvejstur fra Rødby til Malmø, kan man så have en
vedvarende remoteforbindelse (VNC, NetOp, pcAnywhere osv) ?

///

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-12-06 12:26

"Echelon eliminator" <Echeloneliminator@invalid.org> wrote in message
> Hvis man kører en motorvejstur fra Rødby til Malmø, kan man så have en
> vedvarende remoteforbindelse (VNC, NetOp, pcAnywhere osv) ?

Nej

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Benny Amorsen

Dato : 31-12-06 15:34

MHK> "Echelon eliminator" <Echeloneliminator@invalid.org> wrote in
MHK> message news:en76ch$tvl$1@aioe.org...

MHK> Nej

Det er nok kun 3, der kommer tæt på at kunne det. De andre udbyderes
UMTS-net er knap nok startet, og UMTS er den eneste nogenlunde
landsdækkende mobile internetservice, der kører mere end
dialup-hastighed.

Jeg er selv nogenlunde tilfreds fri-på-3-kunde, med GSM slået helt fra
på telefonen (det kan man ikke på alle telefoner, og 3 vil ikke selv slå
roaming til Sonofon fra). Det virker faktisk stort set overalt,
bortset fra i metroen. Men pas på, hvis roaming er slået til, så kan
regningen pludseligt blive ekstremt høj!

På et tidspunkt kommer der mobilt Wimax. Det glæder jeg mig til.

/Benny

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 02-01-07 23:10

On 31 Dec 2006 15:34:27 +0100, Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk>
wrote:

> [...]
>UMTS-net er knap nok startet, og UMTS er den eneste nogenlunde
>landsdækkende mobile internetservice, der kører mere end

Hvad med EDGE?
Jeg ved ikke så meget om det, men den side her siger 120 kbit/s
http://www.mobilsiden.dk/?aId=2533

/Jarlskov

Fra : Benny Amorsen

Dato : 03-01-07 09:11

LJ> Hvad med EDGE? Jeg ved ikke så meget om det, men den side her
LJ> siger 120 kbit/s http://www.mobilsiden.dk/?aId=2533

Nu må jeg indrømme, at jeg ikke ligefrem har prøvet. Efter sigende
afsætter udbyderne kun ganske få timeslots til EDGE-trafik, og derfor
bliver det ikke specielt hurtigt. Teknologien er der, men der er ikke
båndbredde nok før man sætter flere sendere op. Og så kan man jo lige
så godt sætte UMTS-master eller Wimax op...

/Benny

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 04-01-07 09:12

On 03 Jan 2007 09:11:28 +0100, Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk>
wrote:

>Nu må jeg indrømme, at jeg ikke ligefrem har prøvet. Efter sigende
>afsætter udbyderne kun ganske få timeslots til EDGE-trafik, og derfor
>bliver det ikke specielt hurtigt.

Jeg ved det ikke, men anmeldelsen siger 120 kbit/s

> Teknologien er der, men der er ikke
>båndbredde nok før man sætter flere sendere op.

Er det noget du ved?

>Og så kan man jo lige
>så godt sætte UMTS-master eller Wimax op...

Jeg kan forestille mig at det er nemmere at tilføje kapacitet end at
bygge et nyt net.

/Jarlskov

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-01-07 09:39

LJ> On 03 Jan 2007 09:11:28 +0100, Benny Amorsen
LJ> <benny+usenet@amorsen.dk>

LJ> Er det noget du ved?

Det er hvad jeg har hørt, fra dem der har prøvet det. Hvis der er
glade EDGE-brugere, så må de meget gerne sige til. Så vidt jeg ved er
det kun Telia, der for alvor har forsøgt sig med EDGE.

LJ> Jeg kan forestille mig at det er nemmere at tilføje kapacitet end
LJ> at bygge et nyt net.

UMTS skal alligevel op, det har teleselskaberne lovet.

/Benny

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-01-07 10:59

On 04 Jan 2007 09:38:49 +0100, Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk>
wrote:

>Det er hvad jeg har hørt, fra dem der har prøvet det. Hvis der er
>glade EDGE-brugere, så må de meget gerne sige til. Så vidt jeg ved er
>det kun Telia, der for alvor har forsøgt sig med EDGE.

Faldt lige over denne for et par dage siden

EDGE : Dét er noget der virker
http://www.mobilsiden.dk/?aId=2533
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-01-07 13:44

JN> Faldt lige over denne for et par dage siden

JN> EDGE : Dét er noget der virker http://www.mobilsiden.dk/?aId=2533

Det er da interessant. Lidt skidt at han tit ryger over på GPRS, og
det er en skam han sammenligner med UMTS fra TDC -- det skal jo gå
galt.

/Benny

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-01-07 14:32

On 2007-01-04, Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk> wrote:

> Det er da interessant. Lidt skidt at han tit ryger over på GPRS, og
> det er en skam han sammenligner med UMTS fra TDC -- det skal jo gå
> galt.

Det er også værd at bemærke at artiklen er over et år gammel, så
dækningen er helt sikker ikke den samme i dag.

--
Andreas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-07 09:44

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message
> Jeg kan forestille mig at det er nemmere at tilføje kapacitet end at
> bygge et nyt net.

Den eneste måde du for alvor kan øge kapaciteten er at opdele cellerne, dvs
opsætte flere master/basestationer.

Og så kan man selvfølgelig ligeså godt opsætte 3G udstyr.