Lopper/æg stadig en plage
Fra : rno@not-in-use.dk

Dato : 29-12-06 18:00

Hej Ng..

Vi mistede for godt en halvanden måned siden ... vores kat i trafikken...
(ønsker ikke husdyr igen)
og tilsyneladende har mis haft lidt lopper inden dan forlod os for sidste
gang...
Det eneste rum vi har gulvtæppe er på det ene børneværelse...hvor mis
opholdt sig en del inde...
og her får mit barn (6 år) konstant loppebid når han opholder sig...

Jeg har støvsuget masser af gange...for at minimere eventuelle loppeæg....
men han skal bare gå derind og ud igen..
så sidder der 2-3 stykker på hans bare ben.... De er jo efterhånden nok
temmelig sultne... og paniske.. nor der ikke kommer en mis og "samler dem op
mere" .... hvad dælen gør jeg.... Har hørt at loppeæg kan overleve i over
et år...
Det er synd for han klør i dem og er irreteret og kan have 30-40 loppebid i
bukse lindingen...

Please... hjælp...
Er der ikke nogle der har nogle gode løsningsideer....
Alt fre gamle husråd til nye stalptips modtages med kyshånd........

Mhv
René

Fra : Kai Thomsen

Dato : 29-12-06 18:23

Hej

<rno@not-in-use.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke nogle der har nogle gode løsningsideer....
> Alt fre gamle husråd til nye stalptips modtages med kyshånd........

Jeg havde samme problem for et års tid siden, efter at genboens
norske skovkat flyttede ind her på deltid.

Jeg sprayede gulvtæppet og lign. med "Absolut loppespray" og det hjalp
da også en del, men der blev ved med at dukke en loppe op.

Jeg fik så den ide at rense gulvtæppet med sådan en "gør-det-selv"
tæpperenser, og hældte loppeshampoo i vandet i maskinen.
Det skummede lidt kraftigt , men tæppet lignede et nyt bagefter, og lopperne
forsvandt.

Fra : HSLK

Dato : 30-12-06 13:16

Hejsa

Du kan afhjælpe din søns plage ved at give han en antihistamin måske når han
kun er 6 år du skal konsultere din læge om hvad han må få først.

Jeg har selv 2 børn der reagere kraftigt på loppe bid og endnu voldsommer på
myg men sjovt nok reagere ingen af dem på hvipse stik.
Jeg har altid antihistaminer i huset.
Lopper har vi heldigvis ikke haft i mange år men myg kan vi desværre ikke
slippe helt for

Jeg brugte absolut D til huset lukker alle dyr og mennekser ud af huset
sprøjter og efter ½ time bliver der luftet godt ud så kan dyr og familie
komme ind igen.

knus Henriette.

Fra : rno@not-in-use.dk

Dato : 30-12-06 14:19

Hej Igen...

Henriette og Kai..
Tak for hjælpen... Har været ude for at købe den absolut spray... men den
forhandles ikke mere.. men fik et andet præp... så nu er der sprøjtet... nu
må vi se om det virker... og evt supplere med antihistamin... hvad det end
er..

Mvh
René

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 14:33

rno@not-in-use.dk wrote:
> [...]
> men den forhandles ikke mere.. men fik et andet præp... så nu er
> der sprøjtet... nu må vi se om det virker... og evt supplere med

Det kan du læse her:

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=507

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-06 15:59

> mere" .... hvad dælen gør jeg.... Har hørt at loppeæg kan overleve i over
> et år...

8-10 år et ikke noget problem, men frost hjælper.

> Det er synd for han klør i dem og er irreteret og kan have 30-40 loppebid
> i bukse lindingen...

Pas på at han ikke får udviklet allergi, og husk at han til sommer skal
passe på med andre insektbid. Han kan reagere ret voldsomt på dem, når han
er så plaget af lopperne.

Få det sprøjtet igennem af nogle gange, tæpperne i fryseren og ud at hænge
mens sengetøjet ryger samme vej. Du skal nok igennem det nogle gange med et
par ugers mellemrum før de er helt væk.

Mvh Maria

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:07

Maria Frederiksen skriblede bla:

> Få det sprøjtet igennem af nogle gange, tæpperne i fryseren og ud at
> hænge mens sengetøjet ryger samme vej. Du skal nok igennem det nogle
> gange med et par ugers mellemrum før de er helt væk.

Og lad så historien være en skræk og advarsel til dem der er så tovlige at
de kunne finde på at anskaffe sig en kat
Katte er hundeføde intet andet.
Sådan nogen forbandede lusedede loppede satanner.
Det må jeg gerne skrive i en hundegruppe

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ulrik Smed

Dato : 30-12-06 16:50

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Katte er hundeføde intet andet.
> Sådan nogen forbandede lusedede loppede satanner.
> Det må jeg gerne skrive i en hundegruppe

Orv, du har lige skrevet det samme til (bl.a!) dk.fritid.dyr.kat også. Duk
dig! LOL!

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:57

Ulrik Smed skriblede bla:

> Orv, du har lige skrevet det samme til (bl.a!) dk.fritid.dyr.kat
> også. Duk dig! LOL!

Næ da jeg har bemærket at vedkommende har krydspostet til
dk.fritid.dyr,dk.fritid.dyr.hund,dk.fritid.dyr.kat
Men jeg skriver i hundegruppen, og ser kun svarene herinde
Katte interesserer mig ikke de er kun mad for min hund
Vedkommende burde i øvrigt efter god skik gøre opmærksom på når han
krydsposter

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:29

jopa, skrev:
> Ulrik Smed skriblede bla:

> Næ da jeg har bemærket at vedkommende har krydspostet til
> dk.fritid.dyr,dk.fritid.dyr.hund,dk.fritid.dyr.kat

Det er for sent med undskyldninger John,
forvent en krysantimumsbombe fra de katteglade i morgen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:40

pwh skriblede bla:

> Det er for sent med undskyldninger John,
> forvent en krysantimumsbombe fra de katteglade i morgen

Ha ha nu læser jeg jo ikke hvad de skriver i kattegruppen men de skal da nok
hidse sig op
Man er vel en provo eller hva.
Er det dig der har fjernet krydspostningen ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 17:46

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Ha ha nu læser jeg jo ikke hvad de skriver i kattegruppen men de skal
> da nok hidse sig op

Ingen tvivl om det

> Man er vel en provo eller hva.

Du er, ikke jeg.

> Er det dig der har fjernet krydspostningen ?

Jeps, jeg skal ikke lægge mig ud med madammerne i kattegruppen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:51

pwh skriblede bla:

> Jeps, jeg skal ikke lægge mig ud med madammerne i kattegruppen

Tøsedreng
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 18:44

pwh wrote:

> Jeps, jeg skal ikke lægge mig ud med madammerne i kattegruppen
>
> /Jens

Nå nå Jens, jeg spø'r lige. Hvem er det der iflg. dit eget udsagn
bestemmer i dit hus ? Må vi så lige få sandheden - tak

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 18:57

> Nå nå Jens, jeg spø'r lige. Hvem er det der iflg. dit eget udsagn
> bestemmer i dit hus ? Må vi så lige få sandheden - tak

Jamen det er da en offentlig hemmelighed at det er katten
der styrer racet her i huset, jeg er bare lufte/kæle/skaffedyr

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-06 18:48

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Ha ha nu læser jeg jo ikke hvad de skriver i kattegruppen men de
> skal da nok hidse sig op

Nej det tror jeg dog ikke Med tanke på *hvor* meget Milo (den
stakkels hund) er blevet mobbet i årets løb, så er det jo indlysende
at det skal gå ud over nogen - og altså i dette tilfælde de små
uskyldige misser, så det var faktisk forventet.

Fra : pwh

Dato : 30-12-06 18:59

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> at det skal gå ud over nogen - og altså i dette tilfælde de små
> uskyldige misser, så det var faktisk forventet.

Jeg har da også en kat, men den er hverken lille eller uskyldig

/Jens (som så den æde en sød lille mus igår)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-06 19:14

> Katte interesserer mig ikke de er kun mad for min hund

Så længe det ikke er din hund, der var efter mine høns, så der du tilgivet

> Vedkommende burde i øvrigt efter god skik gøre opmærksom på når han
> krydsposter

Ja. Jeg opdagede det heller ikke - ikke at det gør nogen forskel.

Mvh Maria

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 19:52

Maria Frederiksen skriblede bla:

> Så længe det ikke er din hund, der var efter mine høns, så der du
> tilgivet

> Ja. Jeg opdagede det heller ikke - ikke at det gør nogen forskel.

Nej men det er god skik på usenet
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-01-07 00:39

> [...]
> Katte interesserer mig ikke de er kun mad for min hund
> Vedkommende burde i øvrigt efter god skik gøre opmærksom på når han

Kan du i det hele taget lide dyr ?

Kim Larsen (som kan lide både hunde, katte og de fleste andre dyr)

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : jopa

Dato : 02-01-07 00:49

Kim Larsen skriblede bla:

> Kan du i det hele taget lide dyr ?

Ja da bare ikke katte de har lopper.

Undskyld Tove

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-01-07 06:17

jopa, skrev:
> Kim Larsen skriblede bla:

> Ja da bare ikke katte de har lopper.
>
> Undskyld Tove

Har Tove også lopper :-?

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-01-07 14:46

pwh wrote:

> Har Tove også lopper :-?
>
> /Jens

ROFL Ja for pokker. Mini og jeg er så befængte at det klør over
det hele

Fra : Siri

Dato : 02-01-07 16:41

> Tove Krieger skrev:

> ROFL Ja for pokker. Mini og jeg er så befængte at det klør over
> [...]

Hir, hir - var der ikke fornylig en ret ophedet debat med bl a en
deltager, der har høns - måske er her også hønselopper
Herligt med et godt grin - go for it, venner...
Når man ser vittighedstegninger af katte og af hunde, hvem er det så
forresten typisk, der klør sig helt vildt og hopper af lopper - ikke
katten
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-01-07 17:14

Siri wrote:

> Når man ser vittighedstegninger af katte og af hunde, hvem er det så
> forresten typisk, der klør sig helt vildt og hopper af lopper - ikke
> [...]

Det har du faktisk ret i Siri, men desværre ligger sagen sådan, at
hundelopper er meget sjældne, så det er for det meste kattelopper der
hopper på hundene.

Det var nu også min spøg med Mini's og mine lopper. Rent faktisk sagde
dyrlægen, da jeg var til hendes årlige vaccination for et par måneder
siden, at jeg behøvede ikke at give hende en kur, for hun havde ingen
lopper. Jeg har så en pipette med loppemiddel liggende fremme på mit
sybord, så det kan jo være at lopperne ikke skal nyde noget og
"stæser" ud af huset når de får øje på den *GG*

Fra : Siri

Dato : 03-01-07 11:40

> [...]
> lopper. Jeg har så en pipette med loppemiddel liggende fremme på mit
> sybord, så det kan jo være at lopperne ikke skal nyde noget og

hir, hir, kære Tove, jeg var nu helt med på, at det var en spøg, og
grinede meget - ROTFLOL....
Jeg er sikker på, at lopperne er flygtet skrigende af skræk ved synet af
pipetten - nogenlunde som når Gia kan fornemme, at jeg har tuben med
hendes nye øjenkur i lommen (ikke i hånden - så er hun da først stukket
ind under sengen)... Nå, hun tager det nu pænt, og det virker, som
flinke Jørgen dyrlæge sagde, godt mod 'øjenfnadder'. Heldigvis har hun
som indekat ikke den store risiko for at hive sig dit og dat, men hun er
selvfølgelig vaccineret.
I forlængelse af en tråd, vi deltog ivrigt i, om råt foder: Skal man mon
bekymre sig om salmonella, hvis man byder sin kat råt kyllingekød - der
har været frosset ned?

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-01-07 14:21

Siri wrote:
> [...]
> man mon bekymre sig om salmonella, hvis man byder sin kat råt
> kyllingekød - der har været frosset ned?

Katte kan altså godt blive syge af salmonella, men de har en langt
større immunitet end vi mennesker. Det er derfor yderst sjældent at
kattene bliver syge. Hvis kyllingekødet ydermere har været frosset ned
skulle faren være elimineret. Det samme gælder for campylobacter
bakterier. Man skal være lidt mere forsigtig med at give sin kat fersk
fisk, da de kan indeholde mange parasitter, som så kan formere sig
videre i kattens tarme.

Fra : Siri

Dato : 03-01-07 18:37

> [...]
> bakterier. Man skal være lidt mere forsigtig med at give sin kat fersk
> fisk, da de kan indeholde mange parasitter, som så kan formere sig

Tak Tove
Uha ja, de der fiskeparasitter - en af mine venner blev så hammer-syg,
komplet med tur på hospitalet, af noget sushi, hvor fisken ikke havde
været nedfrosset.... Det var faktisk halvfarligt.
Men det er nu længe siden, at min salig far tog på lystfiskeri og kom
hjem med både fersk- og saltvandsfisk af alle slagse....
Så i givet fald bliver det Faktas eller Føtex men når Gia nu
hverken gider torskerogn eller rejer, af bedste kvalitet, så er hun nok
ikke fiskespiser.
Godt, at du kan berolige med, at jeg roligt kan give hende noget fugl
Lige p t er hun ellevild med 'flyvende' legetøj, fjer på pind, så hopper
hun - højt