hvilken bil
Fra : SB

Dato : 29-12-06 17:18

Har hentet en CV i tyskland som sjovt nok må laste 200 kg. mere end de
danske modeller, så den har en totalvægt på 1500 kg
Min bil må desværre ikke trække så meget, og vil jo gerne udnytte det
maximalt.
Har kigget lidt på forsk. biltyper, men synes mange af dem har en max på
1300 kg på krogen
Hvilken bil skal man gå efter, som er egent til at slæbe en CV
krav:
stationcar, max 250.000 kr, diesel og ikke en million på klokken, og så
selvf. at den må trække 1500 kg

Søren

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 29-12-06 19:31

SB skrev:
> [...]
> krav:
> stationcar, max 250.000 kr, diesel og ikke en million på klokken, og så

Peugeot 406 kan vejes op til 1500 på krogen, kræver dog et syn, monter
ved samme lejlighed et sæt MAD fjedre og få dem synet med.

Køb en ST/TS/XS4 udgave fra 2001 og frem, den har klima anlæg, armlæn og
andre detaljer

Og hvis der skal være rigtig kraft overskud så find en 2.2 HDI , den har
kræfter i overflod, og en cruise fart med CV på op til 110 (i Frankrig)
er intet problem.

2.2 er dog mere tørstig, min kører 15 uden cv og 10 med.

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor, men jeg ville kigge på
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=274901746&page=4

Servicepriser er rimelige, men modeller med partikelfilter skal have nyt
filter med 80000 interval, (cirka 5000) og tandremmem skal skiftes ved
160000 (cirka 8000) så hvis den nærmer sig 160000 km så modregn et 17000
kroners service i prisen eller få det lavet inden levering.

--
Keld Rasmussen
Peugeot 406 ST 2.2 HDI og 1300 kg Adria

Fra : SB

Dato : 29-12-06 21:10

> [...]
> 160000 (cirka 8000) så hvis den nærmer sig 160000 km så modregn et 17000
> kroners service i prisen eller få det lavet inden levering.

har altid ladet mig fortælle at franske biler er 20% dyrer i reservedele end
mange andre.
vidste ikke den kunne vejes op, noget der er nemt at få gjort?

Søren

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 30-12-06 00:13

SB skrev:

> har altid ladet mig fortælle at franske biler er 20% dyrer i reservedele end
> mange andre.
> vidste ikke den kunne vejes op, noget der er nemt at få gjort?
>
> Søren

Kræver et dokument fra Peugeot, en tur til syn, og en omregistrering,
hvis du køber fra forhandler kan han ordne det, udgiften er kun synet,
det er vist 340 kroner.

Jeg har gennem årene haft 1 Opel, 2 Fiat 1 Honda, 2 Citroen, 14 Peugeot,
og en Morris Mascot, Peugeot'erne er ikke dyrere eller mere ustabile
end de andre jeg har haft, husstandens nuværende park består af den
førnævnte 406, en 306 1,4 og en Xantia 1,8 aut.

Mondeo er en fin bil, men jeg tror ikke den er billigere at
vedligeholde, når man ser bort fra partikkelfiltret

Prøv dem begge og se hvad der tiltaler dig.

Keld

Fra : Jens Allerheinm

Dato : 29-12-06 19:38

> [...]
> krav:
> stationcar, max 250.000 kr, diesel og ikke en million på klokken, og så

Hvis I blot er 2 personer, så er en 4-hjulstrækker på gule plader
måske sagen.

--
Hilsen Jens

Fra : SB

Dato : 29-12-06 21:08

"Jens Allerheinm" <jeg@vil_ikke_have.emails> skrev i en meddelelse

> Hvis I blot er 2 personer, så er en 4-hjulstrækker på gule plader
> måske sagen.
>
> --
> Hilsen Jens

Kunne sommetider ønske vi kun var to, især på de lange køreture, men det er
vist nødvendig med plads til 4

Søren

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 29-12-06 20:08

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> krav:
> stationcar, max 250.000 kr, diesel og ikke en million på klokken, og så

Kik efter en Ford Mondeo, der er masser af dem, inden for dine kriterier,
f.eks. denne
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=400600696&page=6

Mvh
Henning

Fra : SB

Dato : 29-12-06 21:10

"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kik efter en Ford Mondeo, der er masser af dem, inden for dine kriterier,
> [...]

Ser meget fornuftig ud, der er garanteret også en masse plads i den

Søren

Fra : SB

Dato : 29-12-06 21:12

> Kik efter en Ford Mondeo, der er masser af dem, inden for dine kriterier,
> [...]

Ser ud til de har problemer med at få forlyset til at virke som det skal på
mondeo'r

/S

Fra : Manhatten

Dato : 30-12-06 01:12

> Ser ud til de har problemer med at få forlyset til at virke som det skal
> på mondeo'r

Det vil jeg da gerne høre mere om. Det er ikke noget jeg har oplevet eller
min svigerfamilie som har kørt mondeo siden den kom frem.

De bruger den i øvrigt også til at trække CV dog kun op til 1300 kg. Men
f.eks. min Mondeo (som er en 2l. benzin) må gerne trække 1500 kg. men det
kræver B/E kørekort da egenvægten på bilen er for lille.

Men kan kun anbefale Mondeo.

/Manhatten

Fra : Manhatten

Dato : 30-12-06 01:17

"Manhatten" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Det vil jeg da gerne høre mere om. Det er ikke noget jeg har oplevet eller
> min svigerfamilie som har kørt mondeo siden den kom frem.
Hehe - got it. Glemte vist lige at trykke på linket :)

/Manhatten

Fra : SB

Dato : 30-12-06 11:12

"Manhatten" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Manhatten" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hehe - got it. Glemte vist lige at trykke på linket :)
>
> /Manhatten

Sjovt nok, kigger man på de mondeo'r der er på bilbasen, så må de trække
noget forskelligt, selv om det er samme model
er sikkert en logisk forklaring på det, kan bare ikke lige finde den

Søren

Fra : Manhatten

Dato : 30-12-06 16:12

> Sjovt nok, kigger man på de mondeo'r der er på bilbasen, så må de trække
> noget forskelligt, selv om det er samme model
> er sikkert en logisk forklaring på det, kan bare ikke lige finde den

Hænger sikkert sammen med B/E kortet. Min Mondeo må trække 1500 kg men er
kun indregistreret til 1300 da jeg med mere på krogen skal have B/E
kørekort.

Det er en 2 liters model fra 97 Hatchback. Egenvægten er 1275 kg.

/Manhatten

Fra : SB

Dato : 30-12-06 18:34

> [...]
> kørekort.
>
> Det er en 2 liters model fra 97 Hatchback. Egenvægten er 1275 kg.

Kan være en mulighed, men hvordan kan de vide om folk har kørekort til 48
tons eller ej
Synes da ikke man skal sætte bilens anhægervægt efter at folk sikkert ikke
må køre med mere alligevel

Det er da noget som folk selv må lære at finde ud af

Søren
(der har kørekort til 60 tons bæltekøretøj)

Fra : Søren

Dato : 09-01-07 09:04

> [...]
>
> Det er da noget som folk selv må lære at finde ud af
>
> Søren
> (der har kørekort til 60 tons bæltekøretøj)

De fleste mondeo st. car. kan få sat total vægten ned til 2 ton så må de
trække 1500 kg. Også uden BE kørekort.

Fra : Henrik

Dato : 09-01-07 11:19

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> De fleste mondeo st. car. kan få sat total vægten ned til 2 ton så må de
> trække 1500 kg. Også uden BE kørekort.

????
Du skriver noget om totalvægt...
Egenvægt + 50kg er grænsen (generelt) for B/E. Vil det sige at en Mondeo har
1450Kg egenvægt? Er det egenvægten der reguleres på?
Umiddelbart lyder det som noget vrøvl, men der er nok en forklaring
/Henrik

Fra : Søren

Dato : 09-01-07 12:37

> [...]
> har 1450Kg egenvægt? Er det egenvægten der reguleres på?
> Umiddelbart lyder det som noget vrøvl, men der er nok en forklaring

totalvægten er egenvægt plus lasteevne på bilen. Den skal helst ikke
overskride 2 ton, da du max må køre med 3500 kg. uden BE kørekort.
Og ja egenvægten på en mondeo st. er ca. 1450 kg., så der gælder den anden
regel med egenvægt plus 50 kg.
Det er lasteevnen på bilen der reguleres på. Du flytter kg. fra bilen ud på
trækket.

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 13:36

SB skriblede bla:
> Har kigget lidt på forsk. biltyper, men synes mange af dem har en max
> på 1300 kg på krogen
> Hvilken bil skal man gå efter, som er egent til at slæbe en CV
> krav:
Jeg har en Opel Vectra 2,2 16V Direct Comfort Ltd. st.car, den må have 1600
kg på krogen og så er den bygget til motorvejs kørsel.
Findes også i diesel men er så vist kun 1,9 og ved ikke hvad den må have på
krogen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-12-06 16:34

> stationcar, max 250.000 kr, diesel og ikke en million på klokken, og så
> selvf. at den må trække 1500 kg

Ja jeg ville kigge efter en toyota avensis, den må godt nok kun trække 1300,
men kan vejes op til min 1500 kg.
Men ok jeg er jo også 112 % Toyota fikseret

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 16:50

Jørgen L. skriblede bla:

> Ja jeg ville kigge efter en toyota avensis, den må godt nok kun
> trække 1300, men kan vejes op til min 1500 kg.
> Men ok jeg er jo også 112 % Toyota fikseret

Så skal det være en toyota avensis med stor motor.
Kørte sammen med et par til Gardasøen sidste år uden campingvogn og den
kunne dårligt klare bakkerne ved Kassel.
Tror det var en 1,6 eller 1,8. og den var ny.
Havde de haft campingvogn på var den vel brændt sammen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Manhatten

Dato : 30-12-06 17:14

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Kørte sammen med et par til Gardasøen sidste år uden campingvogn og den
> kunne dårligt klare bakkerne ved Kassel.
> Tror det var en 1,6 eller 1,8. og den var ny.
> Havde de haft campingvogn på var den vel brændt sammen

Så må der have været noget galt med den. Det er da sikkert og vist.

/Manhatten

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-12-06 17:21

> Så må der have været noget galt med den. Det er da sikkert og vist.

Ja eller de havde glemt at man godt kunne skifte ned i gear.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-12-06 17:29

Jørgen L. wrote:

> Ja eller de havde glemt at man godt kunne skifte ned i gear.

Deri har du givet ret.

Nyere motorer, specielt asiatiske benzinmotorer, er pfte stærkt
overkvadratiske - boring større end slaglængde - hvilket betyder at de har
ganske mange heste, men ved et hojt omdrejningstal, og også at maksimalt
moment først indtræder langt oppe på omdrejningsskalaen.

Der er intet, der giver trækkraft som menge kubik eller trykladning eller
lang slaglængde.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:26

Manhatten skriblede bla:

> Så må der have været noget galt med den. Det er da sikkert og vist.

De fortalte at de måtte have den ned i 3 for at følge mig i bakkerne.
Kom den i fjerde gik farten af den.
På hjemvejen foreslog jeg dem at slukke for aircon ved Kassel og det gav
ekstra fart.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-12-06 17:39

jopa wrote:
> [...]

> Kom den i fjerde gik farten af den.
> På hjemvejen foreslog jeg dem at slukke for aircon ved Kassel og det

Det gjorde det måske. Men jeg synes nu heller ikke at bakkerne er så slemme
når man kører nordpå som når man kører sydpå.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-12-06 17:24

> [...]
> kunne dårligt klare bakkerne ved Kassel.
> Tror det var en 1,6 eller 1,8. og den var ny.
> Havde de haft campingvogn på var den vel brændt sammen

Nu står der i det indledne, at det skulle være med diesel, den har nok ikke
de problemmer, samtidig var det nok mere fordi de ikke får skiftet ned i
gear før det er for sent.
Altså en chauffør fejl.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : jopa

Dato : 30-12-06 17:32

Jørgen L. skriblede bla:

> Nu står der i det indledne, at det skulle være med diesel, den har
> nok ikke de problemmer, samtidig var det nok mere fordi de ikke får
> skiftet ned i gear før det er for sent.
> Altså en chauffør fejl.

Ja ok du har nok ret jeg havde blot ikke behov for at køre i 3 gear og det
undrede os at en rimelig stor vogn som Avensissen ikke havde mere power.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-12-06 00:12

> Ja ok du har nok ret jeg havde blot ikke behov for at køre i 3 gear og det
> undrede os at en rimelig stor vogn som Avensissen ikke havde mere power.

Jeg klarer også kassel i 4 med 1800 kg cv på krogen og omkring de 80 kmt
(Målt m. GPS)

Nu er 1,8eren ret højt gearet så du kan ikke sammenligne gear imellem.

Hvad kørte du i ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 10:26

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg klarer også kassel i 4 med 1800 kg cv på krogen og omkring de 80 kmt
> (Målt m. GPS)
>
> Nu er 1,8eren ret højt gearet så du kan ikke sammenligne gear imellem.
>
> Hvad kørte du i ?

Opel Vectra 2,2 16V Direct Comfort Ltd. st.car, også ny.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-12-06 11:14

> Opel Vectra 2,2 16V Direct Comfort Ltd. st.car, også ny.

Når så forstår jeg det bedre, at sammenligne de 2 biler, er næsten som at
sammenligne din bil og min LC op ad kassel med en 1500 kg cv bag på, der
skal du nok også lige et gear ned.

Bare alene dit moment i lavere omdregninger er meget højere end i Toytaen.
Når men nok om det,
du og din familie ønskes et godt nytår.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 11:27

Jørgen L. skriblede bla:

> Når så forstår jeg det bedre, at sammenligne de 2 biler, er næsten
> som at sammenligne din bil og min LC op ad kassel med en 1500 kg cv
> bag på, der skal du nok også lige et gear ned.

Er da klar over forskellen men min anke ved toyotaen var også at jeg
måske fandt den for "svag" til at slæbe 1500 kg i Kassel, for ikke at tale
om den gamle vej gennem Brennerpasset som vi tog på hjemvejen.

Selv Godt Nytår til dig og dine.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-12-06 14:21

jopa wrote:
> [...]

> jeg måske fandt den for "svag" til at slæbe 1500 kg i Kassel, for
> ikke at tale om den gamle vej gennem Brennerpasset som vi tog på

Det er tilladt med cv på den vej?

Og vejen er gratis?

Er der plads nok?

Hvor lang tid ekstra tror du det tog?

Jeg formoder udsigt m.m. gør at det kan betale sig at prøve den vej engang?

--
Per, Esbjerg

Fra : jopa

Dato : 31-12-06 14:47

Per Henneberg Kristensen skriblede bla:

> Det er tilladt med cv på den vej?

Går jeg ud fra da der kørte flere lastbiler.
Men der er fartbegrænsning på 40 km nogen steder

> Og vejen er gratis?

Ja

> Er der plads nok?

Ikke alle steder kan du overhale, men lastbilerne er flinke til at køre ind
på holdepladser så du kan komme forbi

> Hvor lang tid ekstra tror du det tog?

Tog faktisk ikke længere tid, virker som en smutvej, og det er måske derfor
at flere lastbiler kører den vej ?
Vi tog ikke tid på det men gjorde det for oplevelsen

> Jeg formoder udsigt m.m. gør at det kan betale sig at prøve den vej
> engang?

Helt vildt flot tur med en forrygende udsigt ind i mellem men konen var ikke
så vild med at kigge ud hele tiden, da der jo er langt ned når man kigger ud

Turen kan anbefales og når man så er kommet over kører man paralelt med
motorvejen i gamle smukke byer i Tyskland.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 01-01-07 12:36

Hvorfor har ingen foreslået en C5 Stationcar som må køre med 1475 på krogen
uden B/E (de sidste 25 Kg kan snildt være i bilen også !)
Her er et udemærket bud på hvad der kan vælges:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/info.asp?id=1092789
Er selv ekstremt glad for min nye C5 med 136 Diesel Heste !
OG hvis du "popper " en Chipbox på den gamle model - så får du en leopard
med sofa komfort !

hvis du kan tyde lidt hollandsk er der en "kanonside" på "nettet" for
beregning af Bil / Campingvogn sammensætning på www.campingtrekker.nl
(Har tidligere været med engelsk tekst , men kunne ikke finde det)
Kim

Håber du finder den rigtige sammensætning

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 01-01-07 15:01

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beregning af Bil / Campingvogn sammensætning på www.campingtrekker.nl
> (Har tidligere været med engelsk tekst , men kunne ikke finde det)

Den engelsksprogede version http://www.whattowcar.com/

Henning

Fra : Søren

Dato : 09-01-07 09:13

> Ja jeg ville kigge efter en toyota avensis, den må godt nok kun trække
> 1300,
> men kan vejes op til min 1500 kg.
> Men ok jeg er jo også 112 % Toyota fikseret

Efter min mening er Avensis lidt for lille til at trække 1500 kg. For lille
totalvægt.
Og de 171 cm den er i bredden er ofte for lidt til en 1500 kg. campingvogn.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 01-01-07 13:14

> [...]
> krav:
> stationcar, max 250.000 kr, diesel og ikke en million på klokken, og så

Ja jeg ville helt klart vælge denne >>

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=546300784&page=1

Jeg vil så betvivle km-standen, men det kunne man jo høre til, om den kan
passe. Den må trække 1600 kg, og kan det sikkert også uden problemer, men
husk lige at tjekke, om du skal have B/E kort for at måtte.

Jesper

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : SB

Dato : 01-01-07 23:57

"Jesper Jacobsen" <Jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> passe. Den må trække 1600 kg, og kan det sikkert også uden problemer, men
> husk lige at tjekke, om du skal have B/E kort for at måtte.

Ja tror heller ikke lige på det km antal der, men kunne da lige slå på
tråden til dem for at høre hvad den har kørt
Hvad med en C5 i diesel, er det noget man kan købe med fornuft, mente min
næsten nabo, som selv kører Citroen
Men har ingen ide om hvordan den er med en CV bagefterm og for den sags
skyld heller ikke uden.
Gad vide om man rent faktsik kan tage sin vogn med ud til en forhandler og
så sætte den bagpå, for at se hvordan de kører sammen?
Tror nok de vil lure lidt hvis man gjorde

Søren

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 02-01-07 01:23

> [...]
> så sætte den bagpå, for at se hvordan de kører sammen?
> Tror nok de vil lure lidt hvis man gjorde

Der er mange der er glade for C5 som trækker, den hydraliske undervogn
er perfekt til formålet, de første årgange 2001-2003 havde mange små
irriterende elproblemer, men hvis bilen er serviceret hos autoriseret
forhandler burde de været lavet på garantien, den fås med samme
motorprogram som 406, 2,0 HDi 110 hk eller min favorit 2.2 hdi er
perfekt til CV træk, 2,0 benzin klar også opgaven fint, 1.8 er ikke god
til træk, dens moment ligger for højt (4000 omdrejninger) så der skal
skiftes meget gear

--
Keld

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-01-07 13:24

"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det tror jeg nu ikke nogen CV forhandler vil modsætte sig. Det er jo trods
alt en væsentlig ting at vide hvordan vognen vil passe til bilen, men
samtidig så skal man jo "bare" sørge for, at der er en rigtig god
slingrebremse på, så tror jeg ikke du vil kunne mærke den store forskel på,
hvilken CV der hænger bag på bilen.

> [...]
> dens moment ligger for højt (4000 omdrejninger) så der skal skiftes meget

Jeg kunne også godt se C5'eren som en god CV-trækker, men jeg ville dog
vælge den med en 2,0'er i stedet for den omtalte 2,2'er. Man må selvfølgelig
gøre op med sig selv, om det er nødvendigt med den lidt større motor, eller
om man vil nøjes med den mindre, og måske komme lidt senere til sit
bestemmelssted. I dagligdagen vil jeg sige at 2,0'eren er stor nok, men det
er selvfølgelig smag og behag.
Ulempen ved C5'eren er nok, den falder hurtigere i pris end Passat'en.
Passat'en har så en lidt stærkere motor, men i sidste ende er det jo en selv
der skal afgøre hvilken bil det bliver. Der er nok ikke nogen fabrikanter
der kan sige sig fri for fejl på bilerne, så om du vælger den ene eller den
anden er der nok ikke den store forskel på. Det er dog nok væsentligt at få
en god attest med på bilen, og det er helt klart hvad der er dækket ved evt.
reklamationer.

Held og lykke med jagten, hvad det så end bliver.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-01-07 14:16

Jesper Jacobsen wrote:

> Det tror jeg nu ikke nogen CV forhandler vil modsætte sig.

Jeg prøvede for 10 år siden i Sønderjylland - var ude for at købe min første
campingvogn. Sælgerens svar var at "jo .... det kunne jeg da godt ... men så
skulle han jo have støttebenene skruet op" !!

Det endte med at jeg ikke fik prøvet.

Senere fandt jeg ud af at samme campingvogn kunne købes til en billigere
pris hos forhandleren i Sønderlygum - de havde åbenbart et glimragende
samarbejde allerede dengang (i dag er det vist samme ejer).

Det var ved den lejlighed jeg opdagede hvor billige cv var i Tyskland, så
jeg endte med at købe en i Kiel.

> [...]
> rigtig god slingrebremse på, så tror jeg ikke du vil kunne mærke den
> store forskel på, hvilken CV der hænger bag på bilen.

Jeg har kørt med campingvogn efter en Mondeo. Det var det værste slinger -
og der _var_ slingrebremse på. I dag kører jeg med en Golf foran, og det er
"umuligt" at få den i slinger - og jeg har ingen slingerbremse på.

Årsagen vil jeg lægge i det korte udhæng på Golf´en samt de lave, brede hjul
(215/40).

Og en 300 kg mindre cv :)

> Den har indtil videre sparet mig for at få 250 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Det der er ren Spam. Find en der kender forskel på email og usenet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-01-07 14:43

> Det der er ren Spam. Find en der kender forskel på email og usenet.
>
> --
> Per, Esbjerg

Det er jeg virkelig ked af. Jeg har søgt og ledt, men kan ikke finde ud af
hvor jeg skal fjerne den signatur. Når jeg kigger i mine indstillinger med
signaturer, er der ingen, og jeg kan ikke finde noget i SPAM fighter
programmet, hvor jeg kan fjerne det. Har du en løs´ning vil jeg meget gerne
bede om den.

Mvh. Jesper

Der så undskylder for denne signatur --

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : jopa

Dato : 02-01-07 15:27

Jesper Jacobsen skriblede bla:
> [...]
> noget i SPAM fighter programmet, hvor jeg kan fjerne det. Har du en
> løs´ning vil jeg meget gerne bede om den.

Du kan kun fjerne Spamsignaturen ved at købe programmet.
Og da det er et lorteprogram der ikke fjerner Spam alligevel kan du med
fordel købe et program der fjerner spammen på serveren inden du henter det
hjem.

Jeg bruger MailWasher Pro og får aldrig spam i min postkasse.
Programmet koster et par hundrede ligesom det uduelige Spamfighter.
http://www.firetrust.com/
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 03-01-07 16:51

> [...]
> om man vil nøjes med den mindre, og måske komme lidt senere til sit
> bestemmelssted. I dagligdagen vil jeg sige at 2,0'eren er stor nok, men det

2.0 har rigeligt med kræfter til normalt brug, både md og uden CV, 2.2
har overskud i alle situationer, 2.2 med boks (som jeg kører med) er
legetøj og gti dræber i "blød hat" indpakning, absolut ikke nødvendigt
men sjovt at man kan komme først fra det grønne lys både med og uden
vognen på krogen.

> [...]
> en god attest med på bilen, og det er helt klart hvad der er dækket ved evt.
Det er sandt, men når man kigger på brugt er det til dels en fordel, da
man får en nyere bil med lavere km for de samme penge, at man sp skal
afskrive lidt mere end på Passaten er til at leve med, da det værste er
taget af 1 ejer

> Held og lykke med jagten, hvad det så end bliver.
>
> Jesper

også herfra

> Den har indtil videre sparet mig for at få 250 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Jeg bruger spamfiltret i Thunderbird, så spammer jeg ikke usenet med
ligegyldige reklamer, og der er lige så effektivt og gratis.

Keld

Fra : Henrik

Dato : 09-01-07 11:28

> [...]
>så sætte den bagpå, for at se hvordan de kører sammen?
> Tror nok de vil lure lidt hvis man gjorde

Sidst jeg købte brugt bil, lånte jeg den i ½ dag, så jeg kunne komme hjem og
hente CV'en, for at køre en rimelig tur med denne på slæb.

Ingen problemer, forhandleren gav mig 100,- til benzin på den lokale tank.
/Henrik

Fra : SB

Dato : 11-01-07 17:03

> [...]
> og hente CV'en, for at køre en rimelig tur med denne på slæb.
>
> Ingen problemer, forhandleren gav mig 100,- til benzin på den lokale tank.

Hvem var den forhandler, kunne være man skulle hilse på ham hvis det er her
i nærheden

Søren

Fra : Henrik

Dato : 12-01-07 22:08

> Hvem var den forhandler, kunne være man skulle hilse på ham hvis det er
> her i nærheden
>
> Søren

Adspurgt er det vel ikke reklame
Hinnerup/Østjylland - Junges Automobiler - Aut Hyundai.
/Henrik

Fra : SB

Dato : 12-01-07 23:37

"Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Adspurgt er det vel ikke reklame
> Hinnerup/Østjylland - Junges Automobiler - Aut Hyundai.
> /Henrik

Ja det er jo ikke langt fra Århus af, kunne være man lige skulle holde forbi
ham engang
takker

Søren

Fra : Søren

Dato : 09-01-07 09:26

> [...]
> passe. Den må trække 1600 kg, og kan det sikkert også uden problemer, men
> husk lige at tjekke, om du skal have B/E kort for at måtte.

Igen for lille egenvægt, totalvægt og bredde.
I skal en model størrelse op, kun den nye model mondeo st. car kan lige
akurat klare det. Men den er faktisk også på størrelse med en A6.
Gå efter en Audi A6 TDI, Volvo V70 D5, Opel Vectra st. car. (ny model) DT
eller Mondeo TDCI (eller HD TD).

Det er meget vigtigt at bilen vejer mere en campingvognen, så de det er
bilen der styrer campingvognen, og ikke omvendt. Det er især ned af bakke
det kan gå galt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 09:08

Søren wrote:

> [...]
>
> Det er meget vigtigt at bilen vejer mere en campingvognen, så de det
> er bilen der styrer campingvognen, og ikke omvendt. Det er især ned

En fuld læsset bil vejer i reglen mere end totalvægten på en campingvogn.
Der er vigtigere ting at bekymre sig om - også i forbindelse med kørsel ned
ad bakker - end vægten, f.eks. læsning, lufttryk, dækstørrelse, udhæng på
bilen m.m.m.

--
Per, Esbjerg

Fra : Campingstuff

Dato : 10-01-07 13:16

> En fuld læsset bil vejer i reglen mere end totalvægten på en campingvogn.
> Per, Esbjerg
Ingen regler uden undtagelser, min bil har en totalvægt på 2500 kg, men må
trække 2800 kg.
Hvad jeg godt nok ikke kunne drømme om at hægte på.
vh
Hans Jørgen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 17:10

Campingstuff wrote:
> Ingen regler uden undtagelser, min bil har en totalvægt på 2500 kg,
> men må trække 2800 kg.
> Hvad jeg godt nok ikke kunne drømme om at hægte på.

Hvad point får den på whichcartotow (eller hvad den side nu hedder) :)?

Fra : Campingstuff

Dato : 11-01-07 15:22

> Hvad point får den på whichcartotow (eller hvad den side nu hedder) :)?

http://www.whattowcar.com
Ja det nærmeste jeg ku komme var
------------
The towing performances of this Toyota with your Cabby are perfect
(performance index = 119 km/u or 74 mph).

You may expect excellent performances from this outfit. On flat roads it's
easy to come along, in which case top gear is applicable under favourable
circumstances.

On motorway inclines you will be able not only to come along, but be the
first at the top. On most steep roads you have sufficient power to keep
going. On hill starts there will be more than enough power to get going,
provided the wheels have traction.
--------------------------
Og fem grønne stjerner.

Og de har ret, den er en drøm at trække CV med, Østrig og Italien gik som en
drøm, Kasselbakkerne er den stort set lideglad med.
Bortset fra bensinforbruget som på ferien lå på ca 7 km pr l på ligeud veje,
i bjerge osv gik den næppe over 4 km.

Det er en Landcruiser 3,4 L. cv er en Cabby på 1700 kg.
Moment på 303 ved 3400 omdrejninger.

vh
Hans Jørgen

Fra : Søren

Dato : 10-01-07 15:15

> [...]
> ned ad bakker - end vægten, f.eks. læsning, lufttryk, dækstørrelse, udhæng

Enig men nu er campingvognen købt og det er bilen der skal vælges. Og så
siger min erfaring mig at det er med at vælge en så tung bil som muligt.
Derefter kan man så optimere med varevognsdæk, dæktryk, læsning,
slingertræk, fartpilot osv.