En lille update på collie hvalp
Fra : Kai Thomsen

Dato : 29-12-06 14:20

Hej, og glædelig jul !

Som nogen måske husker fik jeg jo anskaffet mig en collie.
De første 14 dage har både været en prøvelse for mig og hunden
men også en rigtig dejlig tid med hund igen.

Den første uge led han meget af hjemve, og ville ikke være alene i
bare 20 sekunder, og var han ikke beskæftiget med noget løb han
rundt og peb, og når han endelig faldt i søvn vågnede han ved den
mindste lyd.

Denne uge er til gengæld gået over al forventning, han er faldet helt til ro
og tøffer enten stille rundt og følger interreseret med i hvad jeg laver,
eller tager en ordentlig mosletur med sin bamse på stuegulvet.

Kommer der gæster, får de lige et VUF når de banker på døren, og så
logrer halen ellers deruda, og han er klar til at kæle/snakke.

Han er ikke helt renlig endnu, og det kan ske at han sætter sig på
gulvtæppet
men han er flink til at hoppe op og sætte poterne på min arm, hvis han
vågner
om natten og vil ud. Reagerer jeg ikke, gør han højt indtil jeg tager tøj på
og åbner
hoveddøren

Næste skridt bliver at lære ham at gå i snor, om dagen kan han godt, men er
det
mørkt vil han ikke. Måske fordi han ikke kan se det er snoren der holder ham
lidt
tilbage ?

Ellers elsker han at være ude i haven, og løber glad rundt, og henter både
pinde
og hvad ellers han kan finde, som han mener vi skal lege med udover bolde
og
hvad vi ellers leger med. Lidt tørfoder spredt på plænen er også et hit, og
han snuser
rundt til han har fundet det meste.

Det var lidt fra min hverdag med Bjørn som han nu hedder.
Fortsat god jul til alle, og ønsket om et godt nytår.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-12-06 14:29

Kai Thomsen wrote:

> Det var lidt fra min hverdag med Bjørn som han nu hedder.
> Fortsat god jul til alle, og ønsket om et godt nytår.

Det ser ud som om, at du har fået dig en skøn lille hvalp i Bjørn.
Endnu en gang hjerteligt til lykke med ham, han er en rigtig
ønskehund.

Også et godt og lykkeligt nytår til dig og din familie (+ et kram til
Bjørn).

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats