fatal error incomplete class
Fra : Martin

Dato : 29-12-06 11:23

Hej!

Jeg har oplevet et problem som kun opstår engang imellem, jeg har ingen
anelse om hvornår, eller hvordan.

Fejlen lyder:
Fatal error: Cannot use object of type __PHP_Incomplete_Class as array
in /xxxxx/includes/login.class.php on line 38

Konstruktøren i klassen (hvor linje 38 befinder sig) ser således ud

function __construct($login=false,$password=false,$encrypted=true) {
if($login) $this->login=$login;
elseif($this->cookieExists()) $this->login=$this->getCookie("name");
else $this->login = $_SESSION[LOGIN_SESSION_NAME][LOGIN_SESSION_NAME];

if($password) $this->password=( $encrypted ? $password :
md5($password) );
elseif($this->cookieExists()) $this->password = $this->getCookie("pass");
else $this->password =
$_SESSION[LOGIN_SESSION_NAME][LOGIN_SESSION_PASSWORD];
}

Hele klassen kan ses på <http://nopaste.php-q.net/264508>
Nederst på samme side, er også den kode fra den side hvor fejlen sker.

Fra : Dan Storm

Dato : 29-12-06 12:22

Martin skrev:
> Fejlen lyder:
> Fatal error: Cannot use object of type __PHP_Incomplete_Class as array
> in /xxxxx/includes/login.class.php on line 38

Problemet ligger i dine sessions.
En mulig løsning på problemet kan være at sikre dig at
session.auto_start er sat til OFF.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Martin

Dato : 29-12-06 12:48

Dan Storm wrote:

> Problemet ligger i dine sessions.

Hvor henne i dem? :)

> En mulig løsning på problemet kan være at sikre dig at
> session.auto_start er sat til OFF.

Det er den med garanti - iflg config filen ihvertfald :)

Fra : Dan Storm

Dato : 29-12-06 13:17

Martin skrev:

> Hvor henne i dem? :)

Prøv at kigge her <url: http://bugs.php.net/bug.php?id=24202>
Det kan muligvis kaste lidt mere lys over problemet.

> Det er den med garanti - iflg config filen ihvertfald :)

Ja, så er jeg blank! ;)

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Martin

Dato : 29-12-06 16:29

Dan Storm wrote:

> Prøv at kigge her <url: http://bugs.php.net/bug.php?id=24202>
> Det kan muligvis kaste lidt mere lys over problemet.

Nu er det ikke et objekt jeg prøver at smide ned i sessionen, men en
ganske alm. tekststreng hentet fra databasen.

Og det ser ud som om at den bug kun er med objekter i sessionen, og kun
med session.auto_start = 1 - men jeg har den til 0 i min config, så den
er der ikke problemer med.

Så desværre er jeg ikke blevet klogere af den bug report.

Fra : Dan Storm

Dato : 29-12-06 16:48

Martin skrev:

> også mig, og har været det lige siden jeg genskrev koden :/

Og en hurtig søgning på google efter fejlmeddelelsen giver kun en masse
franske sider som svar...

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-06 17:29