ssl cert til vsftpd?
Fra : Jacob

Dato : 29-12-06 10:02

Hej

Nogen der ved hvor man kan få/købe et rigtigt ssl certifikat til vsftpd, og
ikke et self signed et ?

Jeg har allerede et alm ssl certifikat til min webserver, men det kan vel
ikke bruges?

Mvh Jacob

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-12-06 10:15

Jacob <jacob@REMOVEnetworkz.dk> skrev 2006-12-29:
> Hej
>
> Nogen der ved hvor man kan få/købe et rigtigt ssl certifikat til vsftpd, og
> ikke et self signed et ?

jeg bruger CA Cert som cert authorithy hos mig. Fin service.

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-12-06 11:44

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> writes:

> jeg bruger CA Cert som cert authorithy hos mig. Fin service.

Jeg kan forstå du ikke har rodcertifikatproblemer?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-12-06 13:58

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> skrev 2006-12-29:

> Jeg kan forstå du ikke har rodcertifikatproblemer?

He. Jeg må manuelt tilføje dem eller bede andre tilføje CA Cert som
trusted cert auth.

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-12-06 16:41

> He. Jeg må manuelt tilføje dem eller bede andre tilføje CA Cert som
> trusted cert auth.

Om de andre tilføjer CA Cert eller dig som betroet, er vel
ligegyldigt, og så kan man ligesågodt lave dem selv
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-12-06 16:52

> Om de andre tilføjer CA Cert eller dig som betroet, er vel
> ligegyldigt, og så kan man ligesågodt lave dem selv

Tja, tjo.

Thomas

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-12-06 14:17

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Om de andre tilføjer CA Cert eller dig som betroet, er vel
> ligegyldigt, og så kan man ligesågodt lave dem selv

Er det ikke nemmere at faa folk til at stole paa et enkelt certifikat,
end at stole paa at alle certifikater CA cert udsteder er grundigt nok
undersoegt.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info