Virker ikke i FF
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 10:01

--
Hej NG

Har en chatside, men den virker ikke i FireFox...
http://hoejbynet.dk/chat/logscreen.asp

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Thrane

Dato : 29-12-06 13:16

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote in message

> Hej NG
>
> Har en chatside, men den virker ikke i FireFox...
> [...]

Ok...

/Thrane

Fra : Knud

Dato : 29-12-06 17:45

Hej Bjarne.
"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> Hej NG
>
> Har en chatside, men den virker ikke i FireFox...
> http://hoejbynet.dk/chat/logscreen.asp
>
> Hilsen
> Bjarne

Ja, du har ganske ret.... Sikke noget møg du har lavet.
Men den virker nu heller ikke i IE.
Kan du ikke spørge, nu du er kommet lidt længere?
Men det er nu en pæn blå farve.
Mvh Knud
PS. Du er ret ferm til engelsk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 20:35

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev

> Ja, du har ganske ret.... Sikke noget møg du har lavet.
> Men den virker nu heller ikke i IE.

Den virker i IE her ved mig...

> Kan du ikke spørge, nu du er kommet lidt længere?

???

> Men det er nu en pæn blå farve.

Tak ska du ha...

> Mvh Knud
> PS. Du er ret ferm til engelsk

Kan ikke tåle flere roser nu...
???

Har i kloge hoveder måske et bud på hvorfor den ikke virker...)

Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-12-06 23:11

bsn skrev:

> Har i kloge hoveder måske et bud på hvorfor den ikke
> virker...)

Der er flere ting du kan tage fat på.

I functions.asp henviser du med javascript til Chat.Chat og
document.Chat - ingen af disse er gyldige måder at henvise til
formen med navnet Chat.
Brug document.forms["Chat"].elements["Chat"] - det burde virke i
alle browsere.

Du har flere (html-)kodefejl i dine filer. En del af dem har ikke
betydning for det aktuelle problem, men sådan noget som den skæve
kommentardeklaration (<!----- ... ------>) på logscreen.asp kan
godt give praktiske problemer.

Visse steder forsøger siden at åbne ikke-requestede pop op-vinduer.
Ud over at det er dårlig stil, vil det ikke virke i nogen moderne
browser - herunder IE6 fra og med XP SP2, IE + Google el. MSN
Toolbar og alle udgaver af FF og Opera.

Et par links vedr. valideringen: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>,
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 19:06

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Der er flere ting du kan tage fat på.

Det er et downloadet chat program, som jeg har rettet
lidt sprog til - men -
Jeg tager fat på det...tak og godt nytår.
Bjarne

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-01-07 22:09

bsn skrev:

> Har en chatside, men den virker ikke i FireFox...
> http://hoejbynet.dk/chat/logscreen.asp

Prøv at teste og validere hver underside for sig

http://hoejbynet.dk/chat/body.asp
http://hoejbynet.dk/chat/validatechat.asp
http://hoejbynet.dk/chat/header.asp
http://hoejbynet.dk/chat/user.asp
og
http://hoejbynet.dk/chat/functions.asp

Ret fejlene, så fungerer det måske alligevel. De enkelte
undersider vises da i Firefox, mens der er fejl på
http://hoejbynet.dk/chat/Chat.asp - den er du også nødt
til at fejlsøge på.

Jeg tror ikke at fejlen skyldes din asp-kode, så jeg sætter
opfølgning til html-gruppen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 23:28

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

"snip"

> Ret fejlene, så fungerer det måske alligevel. De enkelte
> undersider vises da i Firefox, mens der er fejl på
> http://hoejbynet.dk/chat/Chat.asp - den er du også nødt
> til at fejlsøge på.

Mener du W3C
Har du link til fejlsøgningsside...

> Jeg tror ikke at fejlen skyldes din asp-kode, så jeg sætter
> opfølgning til html-gruppen.

Tror jeg heller ikke...
Bjarne

Fra : jopa

Dato : 01-01-07 23:36

bsn skriblede bla:
> "Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

Virker heller ikke i IE 7

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 23:43

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

> Ret fejlene, så fungerer det måske alligevel. De enkelte
> undersider vises da i Firefox, mens der er fejl på
> [...]

Fejlen ligger vel i denne kode...

<% If Session("MyBrow")<> "IE" Then %>
<FRAMESET onUnload="unload()" ROWS="1%" Border="0" frameborder="0">
<% Else %>
<FRAMESET onUnload="unload()" ROWS="*,12%,61%,27%" Border="0">
<% End If %>

Bjarne

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-07 12:56

bsn skrev:

> Fejlen ligger vel i denne kode...

Ja, frames er ikke smart, og slet ikke når du bruger
procenter til størrelse, og heller ikke når du slukker
for scrollbaren, så brugeren ikke kan scroll hen til den
information der skal bruges.

Prøv at bygge en udgave uden frames, så kan der
sikkert komme noget funktionelt ud af det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk