Snack til dronningens nytårstale
Fra : carsten

Dato : 28-12-06 16:37

Er der nogle af jer som har nogle forslag til subject. Planen er at der skal
drikkes champagne til!

Mvh.
Carsten

Fra : LarsJ

Dato : 28-12-06 17:48

carsten skrev:
> Er der nogle af jer som har nogle forslag til subject. Planen er at der skal
> drikkes champagne til!

En lille lækker anretning af Rôti de Peau du Bacon (som det muligvis
hedder i prinsegemalens hjemland) er godt til alle læskende drikkevarer
- skal det være lidt finere, kan nogle kanapeer med Beluga-kaviar (eller
den billige Baeeri fra ISO) nok få de tørre ord fra majestæten til at
glide nemmere ned

Godt Nytår

Fra : anders

Dato : 28-12-06 21:30

hvad med karelia

Fra : Inger

Dato : 28-12-06 22:23

carsten skrev:
> Er der nogle af jer som har nogle forslag til subject. Planen er at der skal
> drikkes champagne til!
>
> Mvh.
> Carsten

Pas ihvertfald at det du serverer ikke knaser
Sidste år serverede jeg brusquetta (eller hvordan de nu staves - de små
brød med pesto/ost/tomat osv. på og så ind i ovnen), og man kunne slet
ikke høre fjernsynet når man tyggede

Mvh. Inger

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-12-06 22:32

On Thu, 28 Dec 2006 22:22:32 +0100
Inger <nomail@me.com> wrote:

> [...]
> små brød med pesto/ost/tomat osv. på og så ind i ovnen), og man kunne
> slet ikke høre fjernsynet når man tyggede

Det må da have været en fryd for øret...

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 29-12-06 01:25

carsten skrev:
> Er der nogle af jer som har nogle forslag til subject. Planen er at der skal
> drikkes champagne til!
>
> Mvh.
> Carsten

Jeg har en nem en som vi også selv laver til dronningens tale.

Du køber butterdej som rulles ud tyndt. Det skal være et rektangel
(30x23cm). Vi plejer at købe de ruller de har i Føtex/Bilka.

På dette store rektangel smøres moset gorgonzolaost udover 3/4. Dernæst
drysses med løs hånd hakkede valnødder over. Pladen rulles sammen til en
pølse (spiral) og i sammenføjningen smøres æggehvide. Køles i køleskab
en time.

Dejen skæres nu i 4mm tykke skiver der lægges på en bageplade med bagepapir.

Bages ved 225 grader i ca 10-12 min, hvorefter de afkøles på rist.

De er sprøde og smager superlækkert til champagne. Vi har testet det
mange gange :)

Hilsen Jesper