Apache Proxy videre
Fra : Per Jørgensen

Dato : 28-12-06 10:48

Hej Gruppe!

Jeg er rendt ind i et sjovt problem.
Jeg har fået en maskine, der skal modtage mine request på diverse
subdomæner/virtuelle host. Men når jeg vil proxy videre til en anden
maskine - får jeg en fejl i loggen optil flere steder:
[debug] proxy_util.c(1610): proxy: worker proxy:forward already initialized
(dette er også på sider der ligger på samme maskine - lokalt)

Derefter får jeg en fejl 403 på et subdomæne der bliver proxy videre:
You don't have permission to access / on this server.
(Men det er på den maskine der skal videre sende requesten)

I en anden log finder jeg følgende:
[client 192.168.1.1] client denied by server configuration:
proxy:http://192.168.1.30/nagioserror/HTTP_FORBIDDEN.html.var

På Dette system er den en Mandriva server der håndterer de request der
kommer - og det virker som et underligt problem - da jeg har de rigtige
moduler mm

Derhjemme har jeg en ArchLinux - hvilket selve http-opsætningen ligne
rextremt meget i forhold til hvordan og hvorledes de forskellige filer
ligger - Men nu har jeg studeret filer så det batter og kan ikke se
nogen forskel der burde have noget at sige her.
Derhjemme proxyer jeg samme requests videre - absolut uden problemer -
men kan ikek få lov til det på denne mandriva - Selv om jeg ikke kan se
en forskel i /etc/httpd/conf/httpd

Dog har jeg ikek prøvet mandriva før - men det burde jo vel ikke have
noget at sige her.

Er der nogen der har den perfekte løsning til dette ???

--
Med Venlig Hilsen

Pe® Jørgense/\/
Operations

www.mobilepeople.com

Fra : Per Jørgensen

Dato : 28-12-06 11:01

Hov ja selvfølgelig skal i lige have den conf fil der bestemmer hvordan
den sender videre:
Den Virtuelle fil
<VirtualHost *:80>
ProxyPreserveHost On
ProxyPass / http://192.168.1.30/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.30/
ServerName nagios.xxxxx.dk
ErrorLog /var/log/httpd/nagios.log

</VirtualHost>

Derfor undrer det mig hvor det er jeg bliver blokeret - da min derhjemme
ja er totalt magen til efterhånden ???

--
Med Venlig Hilsen

Pe® Jørgense/\/