Laktoseintolerans/mavesmerter
Fra : Jette

Dato : 28-12-06 09:34

Hej.

Vores datter på 15 har 1,5 år haft stærke mavesmerter, nærmest kramper. Vi
går nu på en børneafd. for at hun kan blive "udredt". Lægen focuserer
primært på hendes afføring, som er hård. En bekendt nævnte allergi og efter
hun er holdt op med at drikke alm. mælk er det blevet bedre. De voldsomme
kramper er væk, dog har hun stadig ondt i maven. Lægen ordinerede Medilax,
men det droppede vi da det indeholder laktose. Så skulle hun tage Muvicol,
men det kan hun ikke få ned. Nu er hun så begyndt på Magnesia.

Hun er blevet undersøgt for nyre- og galdesten, det er det ikke.

Lægen afviser det med laktoseintolerans, mener at tarmen er overbelastet og
hvis afføringen kommer i orden, vil det andet også ordne sig.

Mine spørgsmål går på om laktoseintolerans kun kan give diarre og ikke
forstoppelse? Bør lægen focusere på stærkt på afføring, eller er der noget
hun overser? Vi har nu kommet der 4 gange og jeg synes ikke vi er så meget
nærmere en forklaring. Er der nogle, der har nogen forslag?

Vores praktiserende læge er sygemeldt, så vi kommer kun ind til
praktikanter, der ikke har nogen erfaring.

På forhånd tak for indput. Har googlet en del :)

Venlig hilsen

Jette den rådvilde.

Fra : Workingmom

Dato : 28-12-06 11:34

Jette skrev:
> [...]
> men det droppede vi da det indeholder laktose. Så skulle hun tage Muvicol,
> men det kan hun ikke få ned. Nu er hun så begyndt på Magnesia.

Får hun nok at drikke?

Sveskejuice er stadig enormt virkningsfuldt, men også noget
vanedannende, men kan give - om jeg så må sige - hul igennem.

Trives hun? Vores datters mavepiner forsvandt ret hurtigt efter et
skoleskift.

Tine Ditmar

Fra : Basil

Dato : 30-12-06 09:40

Jette har bragt dette til verden:
> [...]
> der ikke har nogen erfaring.
>

> På forhånd tak for indput. Har googlet en del :)

Jeg har selv samme problem.
Mælk giver skiftevis hård mave, hjertebanken og tyndskid.
Mit bedste råd er at holde hende fra mælk, yougurt og lign. ting.
Det er meget svært i starten, men jeg har vænnet mig til det.
Utallige undersøgelser har heller ikke kunnet finde noget ved mig.
Kai

Fra : Jette

Dato : 30-12-06 20:39

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er meget svært i starten, men jeg har vænnet mig til det.
> Utallige undersøgelser har heller ikke kunnet finde noget ved mig.

Du er ikke blevet undersøgt for laktoseintolerans? Så vidt jeg har set, er
det kun en blodprøve, der skal til. Er dine smerter forsvundet efter du
holder dig fra mælken?
vh. Jette

Fra : Basil

Dato : 02-01-07 19:53

Efter mange tanker skrev Jette:
> [...]
> det kun en blodprøve, der skal til. Er dine smerter forsvundet efter du

Hej Jette.
Jo, jeg er vist blevet undersøgt for alt, men med negativt svar.
Jeps, det meste er forsvundet, men bliver der serveret is....
Kai