Schæfer-han søges til parring
Fra : hunni

Dato : 27-12-06 20:03

hunni som er ½ schæfer og ½ labrador søger en schæfer-han til
parring.
Vi bor på Tåsinge og det er nok aktuelt omkring 1.februar 2007

Se mere på hunnis hjemmeside: www.hunni.dk

Fra : hunni

Dato : 03-01-07 23:38

PANIK !

Hunni har ombestemt sig og er i løbetid NU !
Hvis nogen vil og kan hjælpe så kontakt os venligst straks !

Fra : hunni

Dato : 06-01-07 18:37

PAnikken afblæst

Efter en masse søgen og besvær er det lykkedes at få Hunni parret
med en schæfer-han.

Men det undrer lidt hvor fanatiske klubberne er mht at lade en
schæfer-han parre med en hun-hund uden stamtavle ???

Fra : Hm

Dato : 06-01-07 18:53

>Men det undrer lidt hvor fanatiske klubberne er mht at >lade en schæfer-han
>parre med en hun-hund uden >stamtavle ???
Hej
Håber ikke du tager dette ilde op, men mener du dit spørgsmål helt
alvorligt??
Man køber jo en schæferhund med stamtavle fordi, det er en schæferhund man
vil have.
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe en schæferhund uden DKK
stamtavle, lideledes heller ikke lade denne parre med en tilfældig hund;
hverken en anden schæfer eller en anden race.
hilsen
Hanne

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-01-07 23:38

hunni skrev:
> [...]
>
> Men det undrer lidt hvor fanatiske klubberne er mht at lade en
> schæfer-han parre med en hun-hund uden stamtavle ???

Jeg har en Schæfer han på 5½år og gik længe og tænkte om jeg skulle
svare, da han jo er langhåret kan han jo alligevel ikke bruge til "ren"
avl, så det ville jo passe meget godt da jeres jo heller ikke er "ren",
men han lider desværre af spoondylose og ville ikke risikerer at det
kunne bringes videre til hvalpene.
Du kan ellers se ham her, en flot fyr det er han sgu.
http://vollert.dk/noah.htm

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 09:59

Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:
> Du kan ellers se ham her, en flot fyr det er han sgu.
> http://vollert.dk/noah.htm

Ja han er lækker

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 07-01-07 11:02

> [...]
> lider desværre af spoondylose og ville ikke risikerer at det kunne bringes

hej Martin
jeg har også haft en stokhåret schæferhan, men igen syntes jeg ikke at man
skal blande racer uanset om en schæfer kan avlsgodkendes eller ikke, jeg
ser hellere at man parre en stokhåret og en alm. schæfer hvis de begge har
stamtavle og man undersøger om linierne passer sammen, så er det trods alt
en schæferhund der kommer ud af det.
Jeg syntes dit synspunkt omkring sygdom er prisværdig, bare der var flere af
din slags.
hilsen
Hanne

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 12:45

Hm skriblede bla:
> [...]
> ikke, jeg ser hellere at man parre en stokhåret og en alm. schæfer
> hvis de begge har stamtavle og man undersøger om linierne passer

Hanne du er forkert på den.
En ægte schæfer ER en stockhår
Standarden siger, at schæferhundens korrekte hårlag er "Stockhår" med
underuld.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 07-01-07 17:33

> Hanne du er forkert på den.
> En ægte schæfer ER en stockhår
> Standarden siger, at schæferhundens korrekte hårlag er "Stockhår" med
> underuld.

Hej John
det er nu ikke helt rigtigt for min han blev dømt stockhåret da han havde
lidt længere og bløde hår ved ørene, kunne han ikke avlskåres han havde
masser af underuld og blev aldrig våd ud over dækhårene.
Men det skal vi nu ikke være uenige om for jeg syntes nu de er de flotteste.
Hilsen
Hanne

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 17:39

Hm skriblede bla:
> det er nu ikke helt rigtigt for min han blev dømt stockhåret da han
> havde lidt længere og bløde hår ved ørene, kunne han ikke avlskåres
> han havde masser af underuld og blev aldrig våd ud over dækhårene.

Hej Hanne jo jeg har ret en schæfer SKAL have stockhår
Den må ikke være langhåret ej heller kun ved ørene.

Langhårede schæfere er kønne men problemet med dem er holdbarheden.
De kan som regel ikke tåle at blive våde de vandet går direkte på kroppen så
det at have hunden liggende ude i al slags vejr dutter ikke med de
langhårede.

> Men det skal vi nu ikke være uenige om for jeg syntes nu de er de
> flotteste.

A så se da lige min "lille" ven over 50 kg og 74 cm i højden
http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=50

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 07-01-07 18:15

> [...]
> De kan som regel ikke tåle at blive våde de vandet går direkte på kroppen
> så det at have hunden liggende ude i al slags vejr dutter ikke med de

Nej derfor var min heller ikke langhåret, da den havde masser af underuld og
ikke blev våd inden ved kroppen heller ikke når han gik i vandet og kunne
sagtens være ude om vinteren, kunne faktisk godt lide det.

> A så se da lige min "lille" ven over 50 kg og 74 cm i højden
> http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=50

det kan du tro jeg har gjort flere gange, da jeg syntes at en flot
schæferhan har det dejligste hoved en hund kan have, jeg tænker tit på min,
som naturligvis var lidt flottere end din -:)
hilsen
Hanne

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 18:17

Hm skriblede bla:

> det kan du tro jeg har gjort flere gange, da jeg syntes at en flot
> schæferhan har det dejligste hoved en hund kan have, jeg tænker tit
> på min, som naturligvis var lidt flottere end din -:)

Ha ha det er helt ok
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 10:03

hunni skriblede bla:

> Men det undrer lidt hvor fanatiske klubberne er mht at lade en
> schæfer-han parre med en hun-hund uden stamtavle ???

Der er flere ting i det.
For mit eget vedkommende vil jeg ikke give min hund "smag" for det, med
mindre jeg kan tjene en god skilling på det.
Det er som med os mænd har vi først prøvet det osv
Desuden er jeg personligt i mod ukontroleret køkkenavl og salg af uægte
hunde hvor du ikke kender evt arvelige skavanker.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 07-01-07 11:06

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:45a0b741$0$49202>

Desuden er jeg personligt i mod ukontroleret køkkenavl og salg af uægte
> hunde hvor du ikke kender evt arvelige skavanker.

Det er jeg også enig i. Desuden er der masser af blandingshunde til salg,
mere end der er aftagere til.

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 13:14

Winther skriblede bla:

> Det er jeg også enig i. Desuden er der masser af blandingshunde til
> salg, mere end der er aftagere til.

Det er som regel misforstået opfattelse af hvad der er godt for tævehunden,
eller fordi familien tror den kan tjene en skilling
Der henrettes op i mod 15000 uønskede hunde i DK om året så hvorfor bidrage
til den statistik.
Er der en tæve med papirene i orden kunne Milo da godt få et knald.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 07-01-07 22:53

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse
..
> Er der en tæve med papirene i orden kunne Milo da godt få et knald.

Det sker næppe, med mindre Milo også har papirene i orden...

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 23:13

Winther skriblede bla:

> Det sker næppe, med mindre Milo også har papirene i orden...

Nu skal han hverken avlskåres endsige testes for HD DNA osv men bedække en
uægte nej fy da
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 23:29

jopa skriblede bla:

> Nu skal han hverken avlskåres endsige testes for HD DNA osv men
> bedække en uægte nej fy da

Glemte lige at nu er jeg den type der ubetinget går ind for dyresex så det
er ikke fordi jeg er sart på Milo's vegne
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 08-01-07 13:31

> jopa skriblede bla:

> Glemte lige at nu er jeg den type der ubetinget går ind for dyresex så det
> er ikke fordi jeg er sart på Milo's vegne

Tja, godt nok er Milo flot, men har tæven det der kræves til avl, ville det
være logisk at vælge en avlsgodkendt hanhund, DKK selvfølgelig, så hvalpene
får stambog.

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 14:52

Winther skriblede bla:

> Tja, godt nok er Milo flot, men har tæven det der kræves til avl,
> ville det være logisk at vælge en avlsgodkendt hanhund, DKK
> selvfølgelig, så hvalpene får stambog.

Hvis Milo skulle avlsgodkendes krævedes der helt nye standarter for højde og
vægt.
Med 74 cm i højden kunne det nok ikke lade sig gøre
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-01-07 16:18

jopa skrev:
> Winther skriblede bla:

> Hvis Milo skulle avlsgodkendes krævedes der helt nye standarter for højde og
> vægt.
> Med 74 cm i højden kunne det nok ikke lade sig gøre

Ja han er godt nok høj, er det ikke maks 70cm de må være Iflg. Std.?

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 16:21

Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Ja han er godt nok høj, er det ikke maks 70cm de må være Iflg. Std.?

Nej 65 cm for hanhunde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 09-01-07 08:51

> Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Nej 65 cm for hanhunde

Der er meget opmærksomhed på størrelsen nu, da mange er blevet for store i
forhold til standarden. Men overstørrelse kan godt både præmieres og gå på
fløjen selv om den er ved at flæske handleren,
http://www.schaeferhunddebat.dk/ læs om Karats Ulko

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 12:04

Winther skriblede bla:

> [...]
> store i forhold til standarden. Men overstørrelse kan godt både
> præmieres og gå på fløjen selv om den er ved at flæske handleren,

Kan ikke finde det punkt der beskriver størrelsen på ham ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 09-01-07 15:29

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Winther skriblede bla:

> Kan ikke finde det punkt der beskriver størrelsen på ham ?

Det har du ret i, men han er over 65, og overstørrelse kan ikke kåres i kl.
1, men det kunne han altså...

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 16:22

On Mon, 8 Jan 2007 14:51:36 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

>Winther skriblede bla:

>Hvis Milo skulle avlsgodkendes krævedes der helt nye standarter for højde og
>vægt.
>Med 74 cm i højden kunne det nok ikke lade sig gøre

Hov! er der noget jeg har misforstået? Har Milo slet ikke stamtavle?
Så er han måske alligevel en hyænekamel?

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 16:25

Leyna skriblede bla:

> Hov! er der noget jeg har misforstået? Har Milo slet ikke stamtavle?
> Så er han måske alligevel en hyænekamel?

Selfølgelig har han stamtavle, men som med mennesker er der nogen der
udskiller sig fra det gængse.
Som brugshund ville han kunne kåres men ikke på udstilling.
and who cares
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 20:27

On Mon, 8 Jan 2007 16:25:21 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

> [...]
>udskiller sig fra det gængse.
>Som brugshund ville han kunne kåres men ikke på udstilling.

Vil det så sige at hvis han bliver far, så kan hvalpene ikke få
stamtavle? Ja, jeg spørger måske dumt, men hvis ikke jeg spørger får
jeg ikke noget at vide.

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 20:50

Leyna skriblede bla:

> Vil det så sige at hvis han bliver far, så kan hvalpene ikke få
> stamtavle?

Du kan få registreret hvalpe i Dansk Kennel Klub,
hvis forældredyrene er HD fotograferet med status minimum C og er
avlsgodkendt.

En godkendelse til avl kan opnås på tre måder:
1) Minimumskravet er minimum en 2. præmie på en DKK udstilling,
eller det Schæferhundeklubben anbefaler:
2) At hunden er avlskåret og DNA testet.
Kravene for at kunne stille til en avlskåring er at hunden er HD
fotograferet
med minimum C, AA fotograferet (albuer), er DNA testet,
har en brugsprøve (BHP1 eller IPO1)
og har været fremstillet på et skue eller en udstilling.

Hans højde ville nok diskvalificere ham om han kunne få en 2 præmie på
udstilling skal jeg ikke kunne sige.

Kravene er høje og det er godt det samme.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-01-07 00:08

On Mon, 8 Jan 2007 20:50:28 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

> [...]
>udstilling skal jeg ikke kunne sige.
>
>Kravene er høje og det er godt det samme.

Og den 3. måde er så?
1. Minimum 2. præmie
2. Avlskåret og DNA testet
3. ???

Nu kender jeg jo ikke en dyt til alt det dér racehunde halløj, men kan
de ikke avlgodkendes hvis de ikke overholder standarden?
Jeg kan forstå det hvis de har arvelige sygdomme, eller udskiller sig
væsentlig fra standarden, men fordi de er for høje eller for små kan
jeg ikke se har den helt store betydning... men som sagt ved jeg
heller ikke så meget om det.

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 12:03

Leyna skriblede bla:

> [...]
> væsentlig fra standarden, men fordi de er for høje eller for små kan
> jeg ikke se har den helt store betydning... men som sagt ved jeg

Leyna jeg følger ikke med mere så evt ? må andre der beskæftiger sig med
schæfere på klubplan svare på.
Men der skal da være standarter så vi får udryddet skravlet.

Jeg kunne måske nok få ham avlskåret på den ene eller anden måde men det har
ikke min interesse.
Desuden har jeg købt ham med forbehold for ikke at gå på udstilling.

Ved ikke om andre avlere bruger den slags kontrakter men i min kontrakt har
jeg bla skrevet under på ikke at bruge ham som andet end familiehund.
Fik ham så til diskountpris minus 2000,- kr. af det normale beløb.

I gamle dage kunne man købe en han og en tæve og så avle løs.
Desuden findes der jo andre klubber end DKK hvor man kan få stamtavle.
Kender ikke meget til det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-01-07 16:48

On Tue, 9 Jan 2007 12:02:37 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna jeg følger ikke med mere så evt ? må andre der beskæftiger sig med
>schæfere på klubplan svare på.
>Men der skal da være standarter så vi får udryddet skravlet.

Ok, men Milo kan vel næppe kaldes for et "skravl"... selvom han
mangler det halve af begbenene?

>Fik ham så til diskountpris minus 2000,- kr. af det normale beløb.

En discounthund? DET havde jeg ikke troet om dig, John!

Nu kender du jo min indstillimg til hunde, og ALLE hunde er ÆGTE, så
om de er større eller mindre, mere langhåret eller korthåret end
standarden er jeg jo fløjtende ligeglad med.

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 17:15

Leyna skriblede bla:

> En discounthund? DET havde jeg ikke troet om dig, John!

Nå men 8000 er vel også en slat

> Nu kender du jo min indstillimg til hunde, og ALLE hunde er ÆGTE, så
> om de er større eller mindre, mere langhåret eller korthåret end
> standarden er jeg jo fløjtende ligeglad med.

Som sagt jeg kunne nok få ham avlskåret hvis det havde min interesse.
Ville så gå anden vej en udstilling primært.

Jeg har ham jo primært som potensforlænger og tyveriforsikring hvilket han
er suveræn til

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-01-07 17:36

On Tue, 9 Jan 2007 17:15:04 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Nå men 8000 er vel også en slat

Som sagt...en discounthund!

>Jeg har ham jo primært som potensforlænger og tyveriforsikring hvilket han
>er suveræn til

Potensforlænger? En hanhund der tisser som en tøs? Naaaaah!

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 17:40

Leyna skriblede bla:

> Potensforlænger? En hanhund der tisser som en tøs? Naaaaah!

Tisser som en tøs og bider som en krokodille
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 09-01-07 18:12

"> Tisser som en tøs og bider som en krokodille

Rigtig skrevet John og I andre -tag ikke fejl- en selvsikker schæferhan står
næsten altid på alle fire ben og tisser -:)
Hanne

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 18:18

Hm skriblede bla:

> Rigtig skrevet John og I andre -tag ikke fejl- en selvsikker
> schæferhan står næsten altid på alle fire ben og tisser -:)

Jeg regner med at han ikke har grund til at være territoial da han jo har et
par hektar at boltre sig på og stort set ikke ser andre hunde på vores
område.
Ellers ved jeg ikke hvorfor han gør det.
Måske han er homoseksuel

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 09-01-07 18:47

">
> [...]
> område.
> Ellers ved jeg ikke hvorfor han gør det.

Min hanhund stod altid sådan uanset om han var hjemme eller vi gik tur,
måske gad han bare ikke lette ben -:)
Hilsen
Hanne

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 19:09

Hm skriblede bla:

> Min hanhund stod altid sådan uanset om han var hjemme eller vi gik
> tur, måske gad han bare ikke lette ben -:)

Han kan nu godt lette ben.
Han er frygteligt dominerende og møder han en person der ryster i bukserne
af skræk har han pisset op af benene på vedkommende
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 09-01-07 19:19

> Hm skriblede bla:

> Han kan nu godt lette ben.
> Han er frygteligt dominerende og møder han en person der ryster i bukserne
> af skræk har han pisset op af benene på vedkommende

Min kunne nu også godt, som unghund tissede han op af en så det løb ned i
gummistøvlerne, vedkommende havde også en ung hanhund -:)
Hilsen
Hanne

Fra : Kai Thomsen

Dato : 08-01-07 17:25

Hej

"jopa" skrev:

> Hvis Milo skulle avlsgodkendes krævedes der helt nye standarter for højde
> og vægt.
> Med 74 cm i højden kunne det nok ikke lade sig gøre

Undskyld jeg lige bryder ind med et spørgsmål.
Min bror havde også en kæmpe Schæfer for nogle år siden, han var ca 78cm
høj og vejede ca det samme, og den største schæfer jeg nogensinde har set.

Er det en speciel linje indenfor den race der bliver så store, eller er det
bare
et tilfælde at nogen af dem bliver så store ?

Mvh
Kai

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 17:33

Kai Thomsen skriblede bla:

> Er det en speciel linje indenfor den race der bliver så store, eller
> er det bare
> et tilfælde at nogen af dem bliver så store ?

Hvor jeg har købt min avler de store hunde.
Min er dog for stor.
Hans far og mor er begge rimeligt store.
Her er faren
http://www.elverhoj.com/rudolf.htm

Det er nok ligesom med mennesker
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 17:42

jopa wrote:
> [...]
>>
> Hvor jeg har købt min avler de store hunde.
> Min er dog for stor.
> Hans far og mor er begge rimeligt store.

Der er i hvert fald ingen tvivl om, hvem Milo er så smuk efter.
Han ligner faktisk sin far utroligt meget.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 17:47

Tove Krieger skriblede bla:

> Der er i hvert fald ingen tvivl om, hvem Milo er så smuk efter.
> Han ligner faktisk sin far utroligt meget.

Ja han er som snydt ud af næsen.
Her et billede hvor man fornemmer størrelsen
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/433509.html
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : makkerlone

Dato : 06-01-07 22:13

> [...]
> stamtavle, lideledes heller ikke lade denne parre med en tilfældig hund;
> hverken en anden schæfer eller en anden race.

Hej Hanne

Jeg forstår dig godt, og er enig i dine synspunkter.

Og måske kunne en anden grund være, at folk rent faktisk ikke må
lade deres stamtavlehund (DKK) parre en hund uden papirer. Det står i
vedtægterne/reglerne.

K.h. Lone
Border collie opdrætter

Fra : hunni

Dato : 09-01-07 01:51

Sikke langt tråden kom fra emnet ......
Efter at have læst tråden er jeg blevet meget klogere.
Har kigget på nogle af Jeres hjemmesider og set mange flotte hunde !
Jeg anede ikke at klubberne har forbud mod at hanhunde parres med
bastarder som Hunni ...
det ved jeg så nu - selvom jeg ikke helt forstår grundene hertil.
Når jeg ønskede Hunni parret med en ren schæferhund var det fordi
jeg synes schæferhunden er en smuk hund - med hyrdehundens gode
egenskaber. Men jeg har indtryk af at racen er temmelig indavlet og
bryder mig ikke om de der bagben der skal stritte skråt bagud.
Hunni er ½ schæfer og ½ labrador, kommer af et kuld på syv hvalpe
og jeg betalte en professionel hundekonsulent 800 kr for at matche
hunden og mig, ligesom jeg bekostede en grundig dyrlægeundersøgelse
af kræet. Hun har alle vaccinationer og har været til
dyrlægeeftersyn hvert år .Har altid været sund og rask og ikke
kostet en krone i dyrlægeregninger. Har gået til grundlæggende
træning og såmænd også rendt med et par præmier.
At Hunni er en bastard er et helt bevidst valg fra min side, jeg havde
søgt efter sådan en blanding i ca ½ år inden det lykkedes. I
forhold til hvad det koster at holde hund er det ret underordnet om en
hvalp koster 1000 eller 10.000 kr.
Når Hunni skal have hvalpe nu, er det fordi jeg gerne vil have to
hunde. Nu ved jeg ikke hvormange hvalpe der kommer (hvis altså .....)
men min plan er at min tre og max fire af dem skal have lov at leve.
Hvis jeg var ude på at score kassen ville jeg vel lade dem alle leve
.....ikke ?
Hvad andre gør ved jeg meget lidt om.
Hunni er nu 5½ år og så er det efter min mening aller-allersidste
udkald at føde første gang - hun snød mig og gik i løbetid 3-4 uger
før beregnet - derfor gik jeg så meget i panik at jeg annoncerede
vidt og bredt - også her - hvilket jeg på det allerunderdanigste
undskylder.

Hunnis overhund

Fra : Winther

Dato : 09-01-07 08:44

"hunni" <hunni@hunni.dk> skrev i en meddelelse Når Hunni skal have hvalpe
[...]

Jamen, det er da også at tage ansvar, altså at aflive overskuddet. kenneler
afliver også somme tider tævehvalpene hvis der er for mange. Held og lykke
med projektet, også selv om vi ikke vil lægge hanhund til

Fra : Leyna

Dato : 09-01-07 10:19

On 8 Jan 2007 16:51:18 -0800, "hunni" <hunni@hunni.dk> wrote:

> [...]
>men min plan er at min tre og max fire af dem skal have lov at leve.
>Hvis jeg var ude på at score kassen ville jeg vel lade dem alle leve

Og hvad sker der så med resten?
Skal de bare slås ihjel?
Det synes jeg er en temmelig barsk indstilling...