Hike hundefoder
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 17:38

Nogen der har prøvet det ?
Eller kan i kigge lidt på deres side og fortælle ud fra ingredienser om det
er godt / skidt ift. Olivers.
Har selv prøvet, at sammenligne, men aner jo ikke, hvad der er godt eller
dårligt og hvad jeg skal kigge efter.

http://www.hike.dk/

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : C.H

Dato : 27-12-06 21:24

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er godt / skidt ift. Olivers.
> Har selv prøvet, at sammenligne, men aner jo ikke, hvad der er godt eller

Hvis du følger dette link til Schæferhundeklubbens hjemmeside, så kan du se,
hvad et godt foder kræver. Herefter er det bare at sammeligne med din
varedeklaration

http://www.schaeferhund.dk/Avl%20og%20hvalpe/fodring.htm

CH

Fra : pwh

Dato : 28-12-06 16:42

C.H, skrev:
> Hvis du følger dette link til Schæferhundeklubbens hjemmeside, så kan
> du se, hvad et godt foder kræver. Herefter er det bare at sammeligne
> [...]

Jeg savner en der lægger navn til den artikel.
Den virker udelukkende som en rekvalme for tørfoder.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 28-12-06 17:27

> Jeg savner en der lægger navn til den artikel.
> Den virker udelukkende som en rekvalme for tørfoder.

Nu var det jo rent faktisk tørkost, der blev spurgt om. Her er så et bud på,
hvad tørkost skal indeholde før det kan kaldes sundt for en hund.....
I øvrigt kan det da næppe kaldes reklame at man har den overbevisning - og
udtrykker den - at tørkost er godt foder til hunde.

Da der ikke står nogen forfatter på artiklen, kan du jo gå ud fra, at det er
schæferhundeklubben generelt, der lægger navn til.

CH

Fra : pwh

Dato : 28-12-06 17:50

C.H, skrev:

> Nu var det jo rent faktisk tørkost, der blev spurgt om. Her er så et
> bud på, hvad tørkost skal indeholde før det kan kaldes sundt for en
> hund.....

Det ville da stadig klæde en artikel med et navn og evnt en profession,
så man havde en mulighed for at bedømme den som saglig eller ej.

> I øvrigt kan det da næppe kaldes reklame at man har den overbevisning
> - og udtrykker den - at tørkost er godt foder til hunde.

Det der self slog mig for brystet, var at personen skriver at det er så
godt som umuligt at fodrer sin hund korrekt med andet end tørkost.
Det er en lodret løgn, hvor stor værdi skal man så tillægge resten af teksten.

> Da der ikke står nogen forfatter på artiklen, kan du jo gå ud fra, at
> det er schæferhundeklubben generelt, der lægger navn til.

De har vel ikke sat sig ned og skrevet den i fællesskab,
ellers kunne de have gjort opmærksom på det.
Det er en fulstændig anonym fodreingsvejledning uden referencer,
det ville jeg ikke turde fodrer mine hunde ud fra.

Jeg tror det er et foderfirma der har skrevet artiklen,
udelukkende som rekvalme for de dyre tørfodermærker.
Det har schæferhundeklubben måske fået en pengebeløb
for at lægge ud på deres hjemmeside, det er mit gæt.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 18:06

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:OASkh.62

> Jeg tror det er et foderfirma der har skrevet artiklen,
> udelukkende som rekvalme for de dyre tørfodermærker.
> Det har schæferhundeklubben måske fået en pengebeløb
> for at lægge ud på deres hjemmeside, det er mit gæt.

Der er jo ikke nævnt navne på noget foder, så det lyder vel lidt tvivlsomt,
at de skulle betale penge for det og så ikke få nævnt navnet på evt.
fodermærke.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 28-12-06 18:25

Buffy, skrev:

> Der er jo ikke nævnt navne på noget foder, så det lyder vel lidt
> tvivlsomt, at de skulle betale penge for det og så ikke få nævnt
> navnet på evt. fodermærke.

Spørg mig ikke, der gik klubbens grænse måske alligevel.
Men der bliver da tydeligt slået på at man skal holde sig
til tørfoder, og at man får hvad man betaler for,
altså jo dyrere des bedre, så begynder det vel at snerpe ind
hvem der kan værer tale om.

Men det er også i princippet ligegyldigt,
jeg savner stadig noget bagrund for den artikel.
Hjemmesider er taknemmelige, man kan skrive lige
hvad det passer en, det bliver det ikke sanhed af.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 17:38

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:emukp4

> Herefter er det bare at sammeligne med din varedeklaration
>
> http://www.schaeferhund.dk/Avl%20og%20hvalpe/fodring.htm

Har kigget, men synes ikke, at jeg blev meget klogere.
Der står heller ikke noget på siden om, om de ting den nævner er indhold pr.
100 gram, pr. kg. eller ??
--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : C.H

Dato : 28-12-06 17:41

> Har kigget, men synes ikke, at jeg blev meget klogere.
> Der står heller ikke noget på siden om, om de ting den nævner er indhold
> pr. 100 gram, pr. kg. eller ??

Det er i procent

Personligt synes jeg den er god, da en angiver værdierne for de væsentligste
indholdsstoffer. Herudover tjekker jeg selv mængden af animalske og
vegetabilske biprodukter, tilsat farvestof, tilsat korn - og andre ting, som
ikke just højner kvaliteten af produktet.

CH

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 18:03

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er i procent

Ok, det kræver jo, at man kan regne.
Det forklare dog bedre, hvorfor værdierne så helt forkerte ud, på både
Olivers og Hike ift. siden....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 28-12-06 18:32

Buffy, skrev:

> Ok, det kræver jo, at man kan regne.
> Det forklare dog bedre, hvorfor værdierne så helt forkerte ud, på både
> Olivers og Hike ift. siden....

Ellers er der den gode gamle fra Tænk
http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440
Der står måske noget du kan bruge