Gravid pga voldtægt
Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 10:20

Gravid pga voldtægt

Når et par, der ikke kan opnå graviditet selv, får lov at adoptere,
sker det bemærkelsesværdigt ofte at de sidenhen kan opnå graviditet
selv.

At opnå selvtillid som forælder, gør kvinden mindre fremmedgjort og
hun får en kontinuitet ind i sit liv, så de psykiske barrierer for
befrugtning af hendes ægceller forsvinder

Måske dette også har øget hyppighed efter voldtægt.

Da jeg i 1980erne tyrede gennem alt på Universitetsbiblioteket med
betydning for donorinsemination, fandt jeg en del artikler om særlig
ægløsning pga voldtægt.

Handyr og hundyr har ofte vild slåskamp, før hannen slipper af med at
lette sit sædblæretryk op i hunnen - løvehunnen bides altid til
blods. Selvom hannen ellers er tøffelhelt.

Måske en særlig ophidselse ved dyrisk voldtægt hjælper visse
menneske-hunner ud af deres mindreværdskomplekser, der ellers gør
hende infertil.

Abort-debat i USA har gjort meget ud af de mange kvinder, der bliver
gravide efter voldtægt, og som snerperne mener, at hun skal have lov
at slippe for at føde efter.

Kan et begavet og kærligt voksent, moderne menneske ikke holde lige
så meget af et barn med samme genetiske fødselsmærke i ansigtet, som
voldtægtsforbryderen havde?

Bør socialfar ikke blæse på genetik-ligegyldigheder og holde af
barnet, som uvægerlig vil holde af sin socialfar, hvis han rummer
kærlighed?

Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 20:04

Bo Warming wrote:

> Kan et begavet og kærligt voksent, moderne menneske ikke holde lige så
> meget af et barn med samme genetiske fødselsmærke i ansigtet, som
> voldtægtsforbryderen havde?

ehrm... hvad nu hvis den kærlige, modne, voksne og begavede kvinde selv
ønsker at bestemme hvornår og med hvem hun skal have børn, og hendes
ønsker ikke falder sammen med en voldtægtforbryders?

Hun har vel for pokker retten til selv at bestemme hvornår og med hvem
hun vil have børn?

Bortset fra det, ville jeg ærlig talt ikke ønske at sætte børn i verden
(antager at jeg kunne), hvis jeg vidste at dele af deres genetiske
aftryk stammede fra en person jeg kun kendte i forbindelse med personens
voldtægt af mig selv.

- cep

Fra : nusle nuslesen

Dato : 27-12-06 20:15

"Snurrberget <"snurrberget"@" <"REMOVE_THIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> stammede fra en person jeg kun kendte i forbindelse med personens voldtægt

Undersøgelser har antydet, at voldelig adfærd, herunder voldtægt - kan
skyldes medfødte fejl i bl.a. pandelappen (tror jeg det var), disse fejl er
i visse tilfælde genetisk bestemt.

Med andre ord - ofret risikerer også at blive mor til en voldelig mand.

Enhver med lidt fornuft ville vælge dette fra.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 23:45

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> [...]
> mand.
>
> Enhver med lidt fornuft ville vælge dette fra.

Det kan ikke udelukkes, men det er ikke bevist at nogen hjernedefekt
af den art er genetisk overført.

JEg tror opvækstmiljøet er altafgørende når mænd (eller kvinder) er
afstumpede, følelseskolde, samvittighedsløse psykopatiske og at kun
sociale tabere blir voldtægtsmænd i stor stil.
Men da jeg var ung og liderlig vil jeg ikke udelukke at en attraktiv
pige der lagde op til det hele og pludselig sagde nej, kunne have fået
mig til de bagatelforbrydelser som date rape er og ofte justitsmyrdes
på af danske domstole

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 23:36

"Snurrberget <"snurrberget"@" <"REMOVE_THIS> wrote in message

> ehrm... hvad nu hvis den kærlige, modne, voksne og begavede kvinde
> selv ønsker at bestemme hvornår og med hvem hun skal have børn, og
> hendes ønsker ikke falder sammen med en voldtægtforbryders?

Selvfølgelig skal voldtægt straffes - men ikke så hårdt som varig
lemlestelse skal straffes

> Hun har vel for pokker retten til selv at bestemme hvornår og med
> hvem hun vil have børn?

Enig

> [...]
> verden (antager at jeg kunne), hvis jeg vidste at dele af deres
> genetiske aftryk stammede fra en person jeg kun kendte i forbindelse

Det er fornuftigt at kvinder oftest er meget grundigt med
partnerudvælgelse og får en sund sæddonor til også at være aktiv
socialfar
DEnne banalitet berørtes ikke i min trådstart - det er banalt

Fra : Martin Bak

Dato : 27-12-06 20:24

> [...]

> Bør socialfar ikke blæse på genetik-ligegyldigheder og holde af barnet,
> som uvægerlig vil holde af sin socialfar, hvis han rummer kærlighed?

Du blander, som så ofte, tingene gevaldigt sammen. Når du på den ene side
accepterer visse dyriske træk hos mennesket, men på den anden side fornægter
andre, så vidner det om en manglende tilbundsgående reflektion over emnet.

Muligt, at du har ret i, at det at "blive taget" kan have fysisk indvirkning
på kvindens evne til frugtsommelighed. (også muligt at du ikke har ret, vel
at mærke)
Man kunne godt forestille sig, at kvindens frugtsommelighed blev tricket af
fornemmelsen af, at "her er et stærkt eksemplar, hans gener må være værd at
videreføre".

Men du overser helt mandens motivation for, overhovedet at ville have børn,
sådan instinktivt talt. Det handler naturligvis for ham om, at sikre sine
egne geners videreførelse. Derfor har en socialfar ikke pr. automatik samme
kærlighed til et barn der ikke genetisk er hans eget.

Hvis vi skal videreføre dine sammenligninger med løverne, så går hanløven
endda så vidt, at han, hvis han kan slippe afsted med det, dræber unger der
ikke er hans egne.

Dine teoretiseringer trænger til, at du nærmere analyserer alle aspekter
inden du poster dem.

Martin

Fra : Peter

Dato : 27-12-06 21:54

> [...]
fornægter
> andre, så vidner det om en manglende tilbundsgående reflektion over emnet.

Der er formodentlig tale om endnu en provokation fra Bæ´s side.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-06 00:13

"Peter" <megas@lan.com> wrote in message
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> fornægter
>>

> Der er formodentlig tale om endnu en provokation fra Bæ´s side.

Nærlæs og indse at jeg skriver aldrig blot for at provokere. Men at
skrive uinteressant og kedeligt er heller ikke målet.

Fra : Bænni

Dato : 28-12-06 09:44

Peter wrote:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> fornægter
>>

> Der er formodentlig tale om endnu en provokation fra Bæ´s side.

HUH?

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-06 00:02

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis vi skal videreføre dine sammenligninger med løverne, så går
> hanløven endda så vidt, at han, hvis han kan slippe afsted med det,

DEt har ingen relation til min trådstart - men er sandt

> Dine teoretiseringer trænger til, at du nærmere analyserer alle
> aspekter inden du poster dem.

JEg genfortæller noget lægevidenskab men jeg tror ikke at tendenserne
som de beskriver er generelt gældende

Masser af kvinder er blevet gravide efter kunstig insemination, så det
er banalt at fornøjelsessex og formeringssex ikke behøver have overlap

Min interesse for mine børn ville ikke ændres hvis de fik DNA-test der
viste at en konkurrent havde leveret sædcellen

Fra : Martin Bak

Dato : 28-12-06 01:37

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> DEt har ingen relation til min trådstart - men er sandt

Jo, det har netop relation til din trådstart. Du skriver:

[...]

Hvortil jeg stilfærdigt fremfører, at det ikke er i dyreverdenens natur, at
hanner drager omsorg for andet afkom end deres eget. (der er sikkert
undtagelser, men nu brugte du selv løver som eksempel.)

> JEg genfortæller noget lægevidenskab men jeg tror ikke at tendenserne som
> de beskriver er generelt gældende

hmm. Så glemte du vist kildehenvisningen.

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-06 08:26

> [...]
> natur, at hanner drager omsorg for andet afkom end deres eget. (der
> er sikkert undtagelser, men nu brugte du selv løver som eksempel.)

Hvis en enlig han møder en enlig unge af samme art , som har mistet
sin mor, vil den ofte vise så god omsorg for overlevelse som hvis det
var dens mor Adoption er nem når ikke amning.
New Scientist 1975-85

Men i det Løve-case du nævner er hanneni konkurrence med en sæddonor
der har skabt barn og så skal ungen dræbes så ny graviditet kan opnås

> hmm. Så glemte du vist kildehenvisningen.

DEn var ikke præcis i trådstartens start men hvis nogen gad væddemål,
ville jeg vende tilbage til tidsskrifterne

Internatonal Journal of Fertility 1975-85 er et sted at starte - men
du kan nok google dig frem til noget bedre - det var ikke opfundet da
jeg gik i dybden med denne forskning , som ikke har fornyet sig meget
sidenhen