kan TDC webmail bare lukke ?
Fra : HPA3

Dato : 26-12-06 23:47

Ingen adgang fra 85.xx.xx.xx !
I en periode har vi oplevet, at vores webmail-tjeneste er blevet
misbrugt til at udsende større mængder spam.
Misbruget har gjort, at vi har set os nødsaget til at lukke for
adgangen til webmail fra fx udvalgte områder og bestemte netcaféer
uden for Danmarks grænser - steder som vi ved misbruget stammer fra.
Tiltaget har været nødvendigt for at sikre en fortsat stabil drift af
vores mailsystem.

Jeg ved godt at der tilsendes SPAM, men hvad skal jeg gøre - jeg har
både Firewall - og SuperAntiSpyware samt AVG og Spamfighter
installeret ?

vh HPA3

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-06 00:15

HPA3 skrev:

> Jeg ved godt at der tilsendes SPAM, men hvad skal jeg gøre -

Stoppe spammen eller acceptere at andre gør det.

Troede du at du havde en grundlovssikret ret til at sende spam på
grund af manglende teknisk indsigt?

--
Bertel

Fra : Guru

Dato : 31-12-06 02:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> Troede du at du havde en grundlovssikret ret til at sende spam på
> grund af manglende teknisk indsigt?

LOL

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-12-06 04:29

HPA3 skrev i news:1167173191.528181.232600@73g2000cwn.googlegroups.com

> Ingen adgang fra 85.xx.xx.xx !

Netop fra det IP-segment er mine hjemmesider forsøgt hacket og defacet, mine
gæstebøger voldspammet, så alle seriøse ISP'er burde totalt spærre af for
brugere der benytter otenet.gr. Og deres abuseafdeling er totalt værdiløs.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-12-06 11:29

Andreas Falck skrev:

> [...]
> defacet, mine gæstebøger voldspammet, så alle seriøse ISP'er burde
> totalt spærre af for brugere der benytter otenet.gr. Og deres

Så du tror at 85/8 er et net samlet under samme administration og abuse ?

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : NoOne

Dato : 27-12-06 14:59

On Wed, 27 Dec 2006 11:28:47 +0100, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.invaliDK> wrote:

> [...]

jeg sidder på 85.x.x.x på CanalDigital's kabelinternet (odense) ....
;) .....

..... min router log er også fyldt med portscanninger fra det segment
.... port 1433 og 5900 ... SQL og VNC porte .... pisse irriterende ...
har også meldt det til min ISP'er (CanalDigital) ....

RaZoR :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-12-06 11:43

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> defacet, mine gæstebøger voldspammet, så alle seriøse ISP'er burde
> totalt spærre af for brugere der benytter otenet.gr. Og deres

Hvem siger otenet er synderen i HPA3s indlæg?

I 85/8 ligger osse firmaer i Sverige, Tyskland, Schweis osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 27-12-06 12:43

Bjarke Andersen skrev:
> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> crashed Echelon writing

> Hvem siger otenet er synderen i HPA3s indlæg?
>
> I 85/8 ligger osse firmaer i Sverige, Tyskland, Schweis osv.

inkl. TDC.
85.129.1.x er noget *.terminal.tdcmobil.dk ....

så 85.x.x.x er vist at skyde med spredehagl på lang afstand

Fra : Sune Christesen

Dato : 27-12-06 13:19

> I 85/8 ligger osse firmaer i Sverige, Tyskland, Schweis osv.
Og danske for den sags skyld :)
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-12-06 15:35

Sune Christesen <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> crashed Echelon writing

> Og danske for den sags skyld :)

Jaja, gad bare ikke lige kigge alle segmenter igennem :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 31-12-06 09:46

On Wed, 27 Dec 2006 12:18:48 +0000 (UTC), Sune Christesen
<dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> wrote:

>Og danske for den sags skyld :)

72 forskellige lande faktisk:

jarlskov@irq$ whois -rMT inetnum 85.0.0.0/8 | awk '/country/ {print
$2}' | sort | uniq -ciw2 | sort -nr
64382 It
7817 at
5338 cz
3964 ru
2532 de
1589 no
1255 gb
1230 ro
1073 pl
858 se
637 tr
477 kg
442 fr
432 dk
371 UA
310 nl
301 IR
274 ES
254 HU
247 bg
240 FI
205 be
156 LV
139 CH
117 sk
74 SI
72 hr
53 lt
50 KZ
48 GE
46 EE
41 BA
39 GR
38 AZ
30 il
21 IS
20 OM
20 LU
20 LB
18 GI
17 ME
17 IE
14 sa
14 PT
14 cs
7 PS
6 US
6 CY
6 AD
5 MT
5 ET
5 AM
5 AE
4 UZ
3 SO
3 KW
3 EU
3 AQ
2 TJ
2 pa
2 BR
1 SG
1 PH
1 MO
1 MK
1 LI
1 JP
1 JO
1 IQ
1 BH
1 AN
1 AL
jarlskov@irq$

/Jarlskov

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-12-06 22:48

> Hvem siger otenet er synderen i HPA3s indlæg?

HPA3 er opkoblet gennem Otenet, så er det vel ret sandsynligt at formode
at beskeden han fik på TDC's side også er modtaget på den opkobling..

> I 85/8 ligger osse firmaer i Sverige, Tyskland, Schweis osv.

CC i Danmark har vist også nogen i det segment svjh.

--
Michael

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-12-06 22:48

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> CC i Danmark har vist også nogen i det segment svjh.

Melder mig til tjeneste. :)

- Martin

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-12-06 06:57

Bjarke Andersen wrote:

> Hvem siger otenet er synderen i HPA3s indlæg?

Prøv at kigge på subj + mailadressen i OP's indlæg.

Stig Johansen

Fra : John Doe

Dato : 27-12-06 14:55

HPA3 wrote:
> Jeg ved godt at der tilsendes SPAM,
> men hvad skal jeg gøre

Sørg for at ansætte en kompetent person.

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-12-06 23:49

HPA3 skrev:
> [...]
> uden for Danmarks grænser - steder som vi ved misbruget stammer fra.
> Tiltaget har været nødvendigt for at sikre en fortsat stabil drift af

Hvilken URL er det du ikke har adgang til?
Så vidt jeg kan se er jeg ikke spærret på de webmails hos tdc jeg lige
kunne finde, og jeg kommer fra en 85.xx.xx.xx host hos cc.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-12-06 00:14

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> crashed Echelon writing

> Hvilken URL er det du ikke har adgang til?
> Så vidt jeg kan se er jeg ikke spærret på de webmails hos tdc jeg lige
> kunne finde, og jeg kommer fra en 85.xx.xx.xx host hos cc.

Det er nok ikke hele segmentet TDC har blokeret

--
Bjarke Andersen