På nettet
Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 27-06-01 11:03

hej,

Jeg har tænkt på om der ikke er nogle køler tests på nettet med en
nogenlunde normal testmaskine. Enten testes der på en Duron 800@800
eller også gøres det på en T-Bird 1400@1600! Og i mange af tilfældene
er kabinettet udstyret med adskillige blæsere, hvilket mit kabinet
ikke er.

Venlig hilsen
Johnny Lorentzen

Fra : Anders Riis

Dato : 27-06-01 01:35

Hej.
Jeg tror for at være ærlig at de tester udenfor kabinetter. Altså liger
bundkortet på en træ-plade og kobter de nødvendige ting til og så kører
deres benchmarks, så det er nemt for dem at skifte køler.
for det andet er det jo lige meget hvilken maskine de tester på fordi den
bedste ved dem vil jo også være den bedste ved dig. den eneste forskeld er
bare at du ikke kan regne med de grader de opnår, hvis du ser i tests så får
de klart lavere temp. end hvad menig-mand gør, så hvis du ingen x-tra
blæsere har så bliver din cpu jo bare lidt varmere, hvilket ikke gør så
meget hvis du ikke OC. Jeg tror at normal. max. temp. ligger på ca. 55
grader for en cpu der er normalt kølet, og ikke OC.
her kan du finde køler tests :
http://www.athlonoc.com/
http://www.fast-mhz.com/
http://www.ocshoot.com/
http://www.overclockershideout.com/
http://www.tweaktown.com/
Jeg håber du har nok links her, hvis du vil have flere så skriv det.

Hilsen Anders.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-06-01 11:57

"Anders Riis" <riis-moebel@foni.net> wrote in

> Jeg tror for at være ærlig at de tester udenfor kabinetter.

Metoden benyttes af mange, netop for at opnå sammenlignlige resultater.
Ulempen er at resultaterne ikke altid afspejler virkeligheden.

Metoden favoriserer køleprofiler med mindre god evne til at afgive varme til
omgivelserne. En evne der får større betydning jo højere lufttemperaturen er
omkring køleprofilen. Mindre gode køleprofiler opnår derfor bedre resultater
ved en sådan test udført ved stuetemperatur. Forskellen op til de gode
køleprofiler bliver mindre end ved en test udført under mere realistiske
forhold, hvor den omgivne luft oftest har en temperatur på 30 grader eller
mere.

Nogle testere forsøger at finde de dårlige køleprofiler ved at montere
forskellige blæsere med forskellig ydelse på køleprofilerne. En god
køleprofil vil opnå en større temperaturforskel med en bedre blæser, end en
dårlig køleprofil.

Altsammen noget man skal være opmærksom på når man læser tests af
køleprofiler.

> for det andet er det jo lige meget hvilken maskine de tester på fordi
> den bedste ved dem vil jo også være den bedste ved dig.

Forudsat at man altid går efter testvinderen. Gør man ikke det, skal man
være opmærksom på ovennævnte forhold.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm