TDC 9,- forbrugsafregnet fup
Fra : Michael Bach

Dato : 26-12-06 10:30

Nu har man jo ikke kunnet undgå at falde over tdc's reklame for
forbrugsafregnet brebånd til 9,-. Superbilligt men vi ved vidst alle at det
gårhen og bliver en dyr fornøjelse. Er det ikke bondefangeri og
vildledning - de "typer" som køber denne forbindelse har jo ingen anelse om
hvor hurtig en MegaByte bliver forbrugt.

Hvad siger i til TDC's produkt.

Michael

Fra : Stoffer

Dato : 26-12-06 11:21

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> om
> hvor hurtig en MegaByte bliver forbrugt.

Der er helt sikkert et marked for den type produkter.
Hverken du eller jeg kan nøjes med et forbrugsafregnet produkt, men der er
folk, som kun er på nettet i 4-6 timer om måneden.
Det bliver så typisk brugt til netbank og lignende.
Nu er forbindelsen jo også kun 160 kbit, men for dem der tidligere var på
56k, vil det jo stadig være en væsentlig hastighedsforøgelse.

Max pris vil være 299 (+40).
Alternativt kan der jo altid vælges en 160 kbit med fri forbrug til 139
(+40)

Mon ikke det kun er een månede, som man gider betale 299 for, hvis ens
forbrug stiger i forhold til dialup?

Fra : www.netink.dk

Dato : 26-12-06 11:44

En super ide for dem der kun bruger netbank og e-mail !

Fra : Frank Damgaard

Dato : 26-12-06 18:37

www.netink.dk skrev:
> En super ide for dem der kun bruger netbank og e-mail !

Og man husker at "disable" auto-opdateringer af windows og antivirus og hvad
der ellers måtte automatisk hente filer og lave trafik ... :)

om ikke andet skal dette også lægges til prisen per måned.

Egentlig bør man også sammenligne pris ved download på modem
og med 0,99 kr per Mbyte
Ummidelbart får jeg modem til ca. 1,0-1,5 kr/Mbyte med modem (Netbasis)
så prisen på 0,99kr/Mbyte kan til dels sammenlignes
med modemdownload i dagtimer.
Ved aften/nat takst er TDC med 17øre/min billigere, og
bruger man f.eks. cybercity er prisen hhv. 85 og 43 øre/Mbyte
( 20 og 10 øre/min)

PS.
Bruger man Skype eller SIP telefoni, så bliver man sikkert overrasket
over trafikmængden, specielt da Skype laver en del trafik blot
den er tændt og ellers ikke i brug....

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-12-06 21:21

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> skrev :

>Ummidelbart får jeg modem til ca. 1,0-1,5 kr/Mbyte med modem (Netbasis)
>så prisen på 0,99kr/Mbyte kan til dels sammenlignes
>med modemdownload i dagtimer.

Man er dog sikret en maxpris, man kan komme til at betale, det er
man ikke med en pstopkobling.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Frank Damgaard

Dato : 27-12-06 00:11

Kerim Ellentoft skrev:

> Man er dog sikret en maxpris, man kan komme til at betale, det er
> man ikke med en pstopkobling.

Ja, de sidste år med ISDN havde jeg en NetPlus til 899kr/kvartal
og det gav kun 80 timer per måned, kunne have været rart med maxpris....
men det var også til et meget større forbrug end TDC's eksempel på
http://tdc.dk/publish.php?id=6369
(og eksemplet mangler den download som opdtareringer
af windows + antivirus mv, skal bruge, det kan man næppe undværes).

Om ikke andet kan man vel skifte til højere hastighed/abonnement
hvis forbug kommer over fastprisen på mindste alternativ til
139kr/md ved laveste TDC 160/128.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 26-12-06 12:13

On Tue, 26 Dec 2006 10:29:59 +0100, Michael Bach wrote in
dk.edb.internet.udbydere
<1a217$4590eb8f$55185e3b$21917@news.arrownet.dk>:

>Hvad siger i til TDC's produkt.

Der står noget om det i Ekstrabladet:

http://se.ekstrabladet.dk/ego/C_11_1/http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article255103.ece
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-12-06 12:57

Michael Bach skriver:

> [...]
> vildledning - de "typer" som køber denne forbindelse har jo ingen anelse om
> hvor hurtig en MegaByte bliver forbrugt.

At de typer der har været vant til modem er det stadigvæk billigt for.

Alle andre er sku kloge nok til at kigge på deres
onlinespecifiktaion/regning, ellers er de da selv ude om at de betaler
for dyrt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Doe

Dato : 26-12-06 22:33

Michael Bach wrote:
> Er det ikke bondefangeri og vildledning
> Hvad siger i til TDC's produkt.

Selve reklamen er det rene bondefangeri. Men produktet er et glimrende
alternativ for dem som nu bruger dialup modem, fordelene er bl.a.:

* Telefonlinjen blokkeres ikke

* Man slipper for at vente 30 sekunder på opkobling

* Man slipper for at betale for tid hvor det ingen trafik er

* Hastigheden er betydeligt højere i sammenligning med dialup modems

Man skal huske at produktet primært er rettet mod dem med et lille forbrug,
altså dem som idag bruger dialup modem. Maksprisen beskytter også kunden
hvis han en enkelt måned har større trafik end normalt.

Så det er absolut ingen grund til at kritisere produktet. Men som sagt kan
man godt kritisere reklamen for produktet.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-12-06 00:20

On Tue, 26 Dec 2006 22:33:29 +0100, "John Doe" <spamfighter@boxbe.com>
wrote:

> Man skal huske at produktet primært er rettet mod dem med et lille
> forbrug, altså dem som idag bruger dialup modem. Maksprisen beskytter
> også kunden hvis han en enkelt måned har større trafik end normalt.

Der er den væsentlige forskel, at med et modem er brugeren bevidst om,
at der kaldes op og overføres data. Det er bestemt ikke givet, når det
er en DSL-forbindelse, der altid er der.. og hvor meget software laver
ikke automagisk 'call home'?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Guru

Dato : 27-12-06 11:17

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> at der kaldes op og overføres data. Det er bestemt ikke givet, når det
> er en DSL-forbindelse, der altid er der.. og hvor meget software laver

Netop ! Jeg har lige hjulpet en ældre herre i familien med sit ADSL. Han
havde dette produkt og har intet forstand på netværk.

Hans PC har trafik døgnet rundt til call home, opdateringer, trojaner
bagdøre, download af vildt meget virus via sin POP3 konto, osv.
Derudover har han sin netbank stående online. Andre websteder han
besøger har JavaScriptet opdateringer og cookies som måler hvor lang tid
han kikker på siderne, og hver gang skal siderne reloades. osv osv.

Hvis han slukker for lortet, så kan der gå et døgn før han får nyt IP
mummer i ADSL modemet, så det står tændt uafbrudt nu.

TDC´s produkt er fup og svindel. Dem med forstand på netværk ville
aldrig vælge det, og de gamle og uvidende når hurtigt max selvom de kun
henter mails, bruger webbank og surfer lidt.

Skam Jer TDC, især for Jeres reklamesvindel med urigtige og mangelfulde
oplysninger.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-12-06 11:31

Guru <.@.> crashed Echelon writing news:emthag$tuo$1@aioe.org:

> [...]
> henter mails, bruger webbank og surfer lidt.
>
> Skam Jer TDC, især for Jeres reklamesvindel med urigtige og mangelfulde

Hvordan var det lige at TDCs produkt blev fup og svindel. Produktet er jo
reelt nok.

Men er det TDCs job at skulle sammensætte deres produkter efter kunder, som
ikke kan sikre deres maskiner og mail mod spam, virus, trojaner osv.?

--
Bjarke Andersen

Fra : Guru

Dato : 27-12-06 11:42

Bjarke Andersen wrote:

> Hvordan var det lige at TDCs produkt blev fup og svindel. Produktet er jo
> reelt nok.

Fordi det reklamerer for urealistisk lavt megabyte forbrug.
Nu har jeg ikke testet deres lort (og gider heller ikke), men de ville
være interessant om om udefra kommende trafik tæller med, f.eks
portscanninger og andre forsøg på adgang. Har man f.eks lige brugt P2P
så vil der efter man har afsluttet stadig være hundredevis af andre
peers som forsøger tilgang. osv
I disse tilfælde vil trafikken jo stå og tælle op, selvom PC-en er slukket.

> Men er det TDCs job at skulle sammensætte deres produkter efter kunder, som
> ikke kan sikre deres maskiner og mail mod spam, virus, trojaner osv.?

Nej selvfølgelig ikke. Folk er ofte så dumme at de fortjener en
lærestreg, det kedelige er bare her, at det fylder TDC´s pengekasse.

Fra : John Doe

Dato : 27-12-06 14:53

Guru wrote:
> Har man f.eks lige brugt P2P

Folk som er så dumme at de bruger P2P med dette produkt fortjener at betale
fuld pris.

> Folk er ofte så dumme at de
> fortjener en lærestreg,

Enig, folk som er så dumme at de bruger P2P med dette produkt fortjener en
lærestreg.

Fra : Tim Christensen

Dato : 03-01-07 18:42

John Doe wrote:

> Folk som er så dumme at de bruger P2P med dette produkt fortjener at
> betale fuld pris.

Det samme gælder jo hvis at man har dynamisk IP og overtager adressen
fra en som har kørt p2p.

Mvh

Tim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-12-06 16:28

Guru skriver:

> Nu har jeg ikke testet deres lort (og gider heller ikke), men de ville
> være interessant om om udefra kommende trafik tæller med, f.eks
> portscanninger og andre forsøg på adgang.

Det gør det ikke

> Har man f.eks lige brugt P2P
> så vil der efter man har afsluttet stadig være hundredevis af andre
> peers som forsøger tilgang. osv
> I disse tilfælde vil trafikken jo stå og tælle op, selvom PC-en er slukket.

ROFL.

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-12-06 18:08

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Guru skriver:
>
> Det gør det ikke

> ROFL.

Det er faktisk ikke helt noget at grine ad!

Hvis man f.eks. forestiller sig at udbyderen anvender en form for
gateway, som kunden etablerer sin forbindelse igennem, og som styres af
IP adresse leaset, og udbyderen "har glemt" at lade leaset udløbe hvis
ikke der svares på indgående pakker, så vil indgående trafik faktisk
tælle videre, hvis der er indgående trafik til den pågældende IP adresse.

Men det er en hypotese...

> Klaus

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-12-06 19:08

Lars Jensen skriver:

> Men det er en hypotese...

Tro mig, "Drengene" inde hos TDC har lavet forbrugsafregnet traffik i
mange år - de har styr på det...

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-12-06 19:58

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Lars Jensen skriver:
>
> Tro mig, "Drengene" inde hos TDC har lavet forbrugsafregnet traffik i
> mange år - de har styr på det...

Det tror jeg gerne Klaus, mit indlæg var også blot for at illustrere at
så tåbeligt var John Doe's kommentar alligevel ikke...

> Klaus

Lars B

Fra : John Doe

Dato : 27-12-06 14:49

Guru wrote:
> Hvis han slukker for lortet, så kan der
> gå et døgn før han får nyt IP mummer
> i ADSL modemet, så det står tændt uafbrudt nu.

Han kan jo blot slukke for computeren og lade modemet stå tændt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-12-06 16:27

Guru skriver:

> Hans PC har trafik døgnet rundt til call home, opdateringer, trojaner
> bagdøre, download af vildt meget virus via sin POP3 konto, osv.

Så sluk da for den computer.

> Hvis han slukker for lortet, så kan der gå et døgn før han får nyt IP
> mummer i ADSL modemet, så det står tændt uafbrudt nu.

Hvis han slukker for computeren, eller modem'et ?

> TDC´s produkt er fup og svindel.

Næh.

> Dem med forstand på netværk ville aldrig vælge det,

Fordi ?

> og de gamle og uvidende når hurtigt max selvom de kun
> henter mails, bruger webbank og surfer lidt.

Sludder og vrøvl.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 28-12-06 00:33

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> wrote:

>de "typer" som køber denne forbindelse har jo ingen anelse om
>hvor hurtig en MegaByte bliver forbrugt.

Det er dig der ikke har nogen anelse om hvor lidt trafik en hel masse
mennesker har brug for.

Det er en fremragende produkt for folk der indimellem kigger på et par
websider og bruger lidt netbank og e-post - men sikkert ikke for dig.

Jeg har fx selv det produkt i sommerhuset - selvom jeg herhjemme bruger
alt for meget trafik til at det ville give mening her.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Michael Bach

Dato : 31-12-06 11:29

> Jeg har fx selv det produkt i sommerhuset - selvom jeg herhjemme bruger
> alt for meget trafik til at det ville give mening her.

Jamen, selvfølgelig er der da områder hvor produktet kan anvendes; men sådan
som vi er blevet bombet med reklamer for det ene produkt, der skulle man tro
at 90% at befolkningen havde brug for det - og det har de ikke.

Min tese er, at TDC prøver at få de folk med på vognen som endnu ikke har
fået bredbånd pga. pris, nærighed eller fordi de ikke tror de har brug for
det. De køber så dette produkt og ender med et relativt stort forbrug uden
at vide det. Det kan så godt være at de køber en billigere flatrate
forbindelse efterfølgende, men så har TDC jo tjent deres penge plus fået en
ny bredbåndskunde oven i købet. Perfekt.

Michael

Fra : Kasper Bergh

Dato : 31-12-06 12:52

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> ny bredbåndskunde oven i købet. Perfekt.

Jeg er helt sikker på du har ret i at reklamen er målrettet de som endnu
ikke har fået bredbånd - nok specielt dem der stadig bruge gammeldags modem.
men for netop denne gruppe ER det også et oplagt produkt. Deres forbrug er
lavt - det er ikke stort, så den sidste halvdel af din tese må du stå alene
med. Og så kan jeg i øvrigt anbefale en hat af sølvpapir :p

mvh
/Kasper

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-01-07 10:35

On Sun, 31 Dec 2006 11:29:00 +0100, "Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>forbindelse efterfølgende, men så har TDC jo tjent deres penge plus fået en
>ny bredbåndskunde oven i købet. Perfekt.

Og så glem ikke at de fastholder folk på et fastnetabb. som de udemærket ved
er på vej væk. TDC mister fasnetkunder i lind strøm. Og det fast abb. er
deres guldfugl.
De er jo smarte nok, men netop deres forretningsmetoder gør at jeg aldrig
ville tegne noget abb. hos dem. Der er vel ingen der har glemt hvordan de på
den mest skamfulde måde solgt ISDN selvom alle vidste at dette produkt var
på vej ud. De har altid malket deres produkter og aldrig været de første med
ny teknologi. Smart nok, men imo ikke et positivt træk.
Det kan jo sagtens hævde at være en virksomheds ret og det de lever af. Men
når et firma til enhver tid tænker penge før kunder så har jeg ingen
respekt. Dette rammer især mine forældres generation som har svært ved at
skifte. Og ja det er deres eget ansvar, men det spekuleres der rigtig meget
i, i TDC.
Tag derudover at TDC stadig slåsser med at det engang var en stor offentlig
virksomhed. Deres arbejdsgange og struktur i det hele taget skriger til
himlen. Lige nu har de personaleflugt i stor stil og det er vel og mærket de
mellem- og høje stillinger. Dyremose har nok kunnet lave penge, men har ikke
været i stand til at trimme virksomheden således den blev effektiv og klar
til at fremtiden.
TDC har en speciel stilling på det danske telemarked, men det bliver klart
svært for dem i fremtiden. Fordi de nu skal slanke virksomheden og omstille
i stor stil. Det kræver rigtig god ledelse, så det bliver interessant at
følge hvordan det går.

Fra : Lars [6710]

Dato : 28-12-06 22:44

Michael Bach skrev:

> Hvad siger i til TDC's produkt.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at køre forbrugsafregnet. Med
diverse VPN opkoblinger, IP telefoni og ungernes on-line spil, så ville
det hurtigt gå galt....

Men Svigermekanikken er vildt glade for netop det produkt.
De checker mail en gang om dagen og flytter lidt penge et par gange i
måneden via NetBank + surfer en smule, og nu kobler de hurtigere op
samtidigt med at telefonen ikke blokeres samtidigt, og de ligger nok
nogenlunde status quo mht omkostninger i forhold til deres gamle 56K
dial-up forbindelse....

Så produktet har sin berettigelse i de rette omgivelser

Lars

Fra : Jesper Brock

Dato : 29-12-06 00:22

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samtidigt med at telefonen ikke blokeres samtidigt, og de ligger nok
> nogenlunde status quo mht omkostninger i forhold til deres gamle 56K

Det lyder fuldstændig ligesom mine forældre. Her bruges pc'en primært til
emailing med familien og lidt surfen på nettet... men det er absolut i
småtingsafdelingen. Til gengæld passer det min mor glimrende at hendes
telefon ikke længere er blokeret, når hun har netforbindelse.

Bredbåndet (de spydige vil måske nærmere kalde det "smal-båndet") har til
gengæld en anden fordel. Når jeg som familiens supporter skal ud og rep'e på
maskinen, er det *klart* en fordel at ha en 160kbit-forbindelse at hente
opdateringer fra fremfor et 56k modem. At jeg herhjemme har en 2mbit-linie,
fordi 160kbit ikke er nok til mig, indikerer bare at jeg har et andet
forbrugsmønster - det gør ikke 160kbit'en ringere til dem med et minimalt
behov.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 31-12-06 03:50

Jesper Brock skrev:

> [...]
> det *klart* en fordel at ha en 160kbit-forbindelse at hente
> opdateringer fra fremfor et 56k modem. At jeg herhjemme har en

Hent månedens opdateringer fra Microsoft som en ISO-fil på din hurtige
forbindelse og slip for ventetiden med en langsom forbindelse og for-
brugsafregningen af overførslen af opdateringerne:

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/913086