Send email når fil downloades
Fra : Ukendt

Dato : 25-12-06 21:23

Når man klikker på et link til en 19 Mb exe-fil, så skal der samtidig sendes
en mail til en bestemt mailadresse (så man kan tælle hvor mange personer der
downloader filen).

Hvordan gøres dette nemmest?

MVH Ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-12-06 22:39

Ole Sørensen wrote:

> Hvordan gøres dette nemmest?

Det gør man slet ikke clientside. Du skal have fat i noget serverside - asp,
php eller asp.net - spørg i relevante gruppe:

--
Fortsat god jul
Erik Ginnerskov

Fra : find clausen

Dato : 26-12-06 17:00

On Mon, 25 Dec 2006 21:22:44 +0100, "Ole Sørensen" <-> wrote:

> Når man klikker på et link til en 19 Mb exe-fil, så skal der samtidig sendes
> en mail til en bestemt mailadresse (så man kan tælle hvor mange personer der
> downloader filen).

Det gør du med en FORMMAIL .......
--
find clausen
press photos from denmark

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-06 20:14

find clausen wrote:
> Det gør du med en FORMMAIL .......

Ja, men så skal brugeren indtaste sin email før han får lov at hente filen.
Sådan er det sat op på serveren.

MVH Ole

Fra : Thrane

Dato : 27-12-06 07:47

"Ole Sørensen" <-> wrote in message

> Ja, men så skal brugeren indtaste sin email før han får lov at hente
> filen. Sådan er det sat op på serveren.
>
> MVH Ole

Kan du så ikke bare lave dette felt hidden og udfyldt med din egen mail?

/Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 21:57

Thrane wrote:
> Kan du så ikke bare lave dette felt hidden og udfyldt med din egen
> mail?

Hmm, måske. Hvor skal min egen mail-addy sættes ind?

<FORM METHOD="POST" ACTION="http://mail.blabla.dk/cgi-bin/FormMail.cgi">
<input type="hidden" name="recipient" value="modtager@mail.dk">
<input type="hidden" name="required" value="email">
<input type="hidden" name="subject" value="Filen er blevet downloadet">

<input type="hidden" input name="email" id="email">

</form>

Fra : Thrane

Dato : 30-12-06 07:56

> [...]
> <input type="hidden" name="subject" value="Filen er blevet downloadet">
>
> <input type="hidden" input name="email" id="email">

Her:

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 21:03

Thrane wrote:
> Her:
> <input type="hidden" name="recipient" value="modtager@mail.dk">

Jeg har prøvet. Det virker desværre ikke (er det forøvrigt ikke det samme
som jeg skriver i linie 2?)
MVH Ole

Fra : find clausen

Dato : 31-12-06 15:13

Det plejer at virke sådan her:

<FORM METHOD="POST"
ACTION="http://mail.blabla.dk/cgi-bin/FormMail.cgi">"
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="realname" VALUE="filnavn på download">
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="subject" VALUE="filnavn på download">
<input type="hidden" name="recipient" value="***@***.dk">
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="redirect" VALUE="http://www.domane.dk/sti og
filnavn på download">
<input type="Submit" value="download">