Hjææælp
Fra : KE

Dato : 27-06-01 09:50

Hejsa NG

Systemet:
AX59 Aopen motherboard
AMD-K6 3 450 Mhz processor
320 MB PC100 Ram
Geforce 2 64 MB grafikkort

Dette skaber sig stadig..... den går i stå eller genstarter lige pludselig
også mens den booter! Jeg har prøvet følgende:
Hente nye / andre drivere til de forskellige ting
Formattere
Skifte styresystem (Win98, Wn2K)
Pille enkelt dele ud

Hvad skal jeg gøre?
Jeg overvejer at skifte bundkort og processor..... i tilfælde af det bliver
løsningen, hvilket skal jeg så overveje Så det fungerer 100% med
ovenstående?

Mvh
Kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-06-01 11:45

Hvis du ikke har prøvet det, så prøv med en anden processor, for der er
noget med at AMD havde en serie der var problemer med, jeg kan bare ikke
huske om det var 450 eller 350.

Kim Larsen

Fra : raven

Dato : 27-06-01 11:38

On Wed, 27 Jun 2001 10:50:08 +0200, "KE" <kimkoruperiksen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Jeg overvejer at skifte bundkort og processor..... i tilfælde af det bliver
>løsningen, hvilket skal jeg så overveje Så det fungerer 100% med

Er det en K6-3 450 til 2.4 volt ? eller er det en af de nye k6-3+ 450
(der ikke bruger så meget strøm og skal have 2.0 volt).

Cpu-spænding står i givet fald på cpu'en.

Jeg tror, at det er et strømproblem for bundkortet, med andre ord
kombinationen af k6-3 450 (den gamle type trækker 14 ampere) og
geforce2, samt meget ram.
I så fald: prøv om et mere alm. grafikkort løser problemet. Det skal
være et ældre ikke-spiller grafikkort, evt. pci eller isa.

Men det kan også være en syg ram blok. Prøv at undlade de dårligste
typer. Er det overclocked pc66 ram ?

Hvad kan det ellers være ? Du ved vel. at man skal patche windows 98
med via patches (ikke windows 2000). Dit bundkort har jo via mvp3
chipset.
http://www.viatech.com
egentlig er vist kun virq13 (altså pci miniport driveren) nødvendig.
4-in-1 kommer med det hele, også agp- og ide-drivere. Min erfaring er,
at det undertiden er bedst at undlade agp og ide-drivere, altså kun
installere virq13.

hilsen

John