/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
webmail for lidt med 10MB
Fra : Kasper Mohn


Dato : 25-12-06 12:27

Hej gruppe.

Er det muligt at få et slat mere i sin webmail. Man må jo sige at 10
MB er utrolig oldnordisk lidt hvad angår plads på en server.

Jeg modtgaer tit store filer, så jeg har problemer med at jeg ikke når
at hente mine mails, før serveren er fuldt, og lukker af for nye
mails.

Kan jeg - og hvorhenne i TDC skal jeg henvend emig - få flere MB til
min konto?

mvh

Kasper


 
 
Janner (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 25-12-06 12:34


"Kasper Mohn (slet 3C9QC)" <mohnsletaltdether@3C9QCmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11670463320.36675252233513@dtext.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> Er det muligt at få et slat mere i sin webmail. Man må jo sige at 10
> MB er utrolig oldnordisk lidt hvad angår plads på en server.
>
> Jeg modtgaer tit store filer, så jeg har problemer med at jeg ikke når
> at hente mine mails, før serveren er fuldt, og lukker af for nye
> mails.
>
> Kan jeg - og hvorhenne i TDC skal jeg henvend emig - få flere MB til
> min konto?
>
> mvh
>
> Kasper
>

Skal det være tdc ?

Ellers er der jo www.gmail.com




Kasper Mohn (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Mohn


Dato : 25-12-06 12:35


>Skal det være tdc ?
>
>Ellers er der jo www.gmail.com

Ja, det skal være TDC.
Jeg har min email adresse (som jeg har haft i maaange år) og
gerne vil beholde.

Så ja, det skal være TDC


Michael Kjærsgård (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 25-12-06 12:41

> Ja, det skal være TDC.
> Jeg har min email adresse (som jeg har haft i maaange år) og
> gerne vil beholde.
>
> Så ja, det skal være TDC

Jeg tror desværre ikke det er muligt, men du kan da prøve at kontakte
TDC, på http://tdconline.dk/publish.php?id=113&dogtag=ngto_om står du
skal ringe til omstillingen på 80 80 80 80.

Hvis de ikke er samarbejdsvillige, kunne det så evt. være en ide at
oprette en e-mail andetsteds med mere plads (det være f.eks. Gmail som
før nævnt eller f.eks. http://gratisemail.dk ) og så blot sætte din
gamle adresse til at videresende al post til den nye adresse?

Hermed opnår du at din postkasse ikke bliver fyldt hvis du får tilsendt
en fil på f.eks. 10 MB, men naturligvis, skal du have sendte enkelte
mails der i sig selv fylder over 10 MB er du nødt til at give afsenderen
den nye adresse..

Optimalt er måske at købe dit eget domæne hvorved du sikrer dig at du
frit kan skifte blandt udbydere af mailhoteller med den e-mailadresse du
nu så får oprettet - til "evig tid"..

--
Michael


Kasper Mohn (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Mohn


Dato : 25-12-06 12:49

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> skrev:
>> Ja, det skal være TDC.
>> Jeg har min email adresse (som jeg
>>har haft i maaange år) og
>> gerne vil beholde.
>>
>> Så ja, det skal være TDC
>
>Jeg tror desværre ikke det er
>muligt, men du kan da prøve at kontakte
>TDC, på
>http://tdconline.dk/publish.php?id=1
>13&dogtag=ngto_om står du
>skal ringe til omstillingen på 80 80 80 80.
>
>Hvis de ikke er samarbejdsvillige,
>kunne det så evt. være en ide at
>oprette en e-mail andetsteds med
>mere plads (det være f.eks. Gmail som
>før nævnt eller f.eks.
>http://gratisemail.dk ) og så blot sætte din
>gamle adresse til at videresende al
>post til den nye adresse?
>
>Hermed opnår du at din postkasse
>ikke bliver fyldt hvis du får tilsendt
>en fil på f.eks. 10 MB, men
>naturligvis, skal du have sendte enkelte
>mails der i sig selv fylder over 10
>MB er du nødt til at give afsenderen
>den nye adresse..
>
>Optimalt er måske at købe dit eget
>domæne hvorved du sikrer dig at du
>frit kan skifte blandt udbydere af
>mailhoteller med den e-mailadresse du
>nu så får oprettet - til "evig tid"..
>
>--
>Michael


ØV, troede det var et spørgsmål om bare at ændre en værdi for
TDC.

Men jeg har skrevet til dem... Ellers må man jo måske skulle
skifte emailadresse... det er lidt skidt


BJ (25-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-12-06 12:52


"Kasper Mohn (slet YWHQY)" <mohnsletaltdether@YWHQYmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11670476400.91542011009296@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> ØV, troede det var et spørgsmål om bare at ændre en værdi for
> TDC.

http://www.tdcwebmore.dk/456/Produktinformation

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Bjarke Hansen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 26-12-06 00:27

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
news:458fbb61$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kasper Mohn (slet YWHQY)" <mohnsletaltdether@YWHQYmail.dk> skrev i en
> meddelelse news:11670476400.91542011009296@dtext.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> ØV, troede det var et spørgsmål om bare at ændre en værdi for
>> TDC.
>
> http://www.tdcwebmore.dk/456/Produktinformation

Hehe, 20kr pr måned for 20Mb.. Okay så er det i hvertfald langt billigere
med et rigtigt webhotel


BJ (26-12-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-06 00:57



"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:07Zjh.63$wW2.22@news.get2net.dk...

KLIP

>> http://www.tdcwebmore.dk/456/Produktinformation
>
> Hehe, 20kr pr måned for 20Mb.. Okay så er det i hvertfald langt billigere
> med et rigtigt webhotel

Sikkert, men var det spørgsmålet?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Rønne (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 25-12-06 15:04

Kasper Mohn <mohnsletaltdether@YWHQYmail.dk> wrote:

> Ellers må man jo måske skulle skifte emailadresse... det er lidt skidt

Du burde da ellers synes om e-mail adressen kasper @ mohn.dk ?

Ejes dog p.t. af en Kenneth Mohn, og det er tilsyneladende ikke det
eneste mohn-domæne der er optaget ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kasper Mohn (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Mohn


Dato : 26-12-06 22:43


>Du burde da ellers synes om e-mail
>adressen kasper @ mohn.dk ?
>
>Ejes dog p.t. af en Kenneth Mohn,
>og det er tilsyneladende ikke det
>eneste mohn-domæne der er optaget ...
>--
>Per Erik Rønne
>http://www.RQNNE.dk

Ja, jeg har tjekket det - har sågar skrevet til manden på
forskellige admin adresser... men intet held.

og 20 kr pr måned - aldrig i livet!


Per Rønne (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-12-06 05:40

Kasper Mohn <mohnsletaltdether@52AYSmail.dk> wrote:

> >Du burde da ellers synes om e-mail adressen kasper @ mohn.dk ?
> >
> >Ejes dog p.t. af en Kenneth Mohn, og det er tilsyneladende ikke det
> >eneste mohn-domæne der er optaget ...

> Ja, jeg har tjekket det - har sågar skrevet til manden på forskellige
> admin adresser... men intet held.
>
> og 20 kr pr måned - aldrig i livet!

Betaler man for et år ad gangen bliver det såmænd kun til 18 kroner. Ja,
jeg opgiver ikke mit domæne .

Endnu en fordel. Har du eget domæne kan du også have hjemmeside placeret
privat hos dig, eventuelt på en netværksharddisk:

<http://www.synology.com>

Folk der vil sende dig store filer kan så bare gøre det over eksempelvis
ftp. Direkte fra computer til computer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bertel Lund Hansen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-12-06 19:50

Michael Kjærsgård skrev:

> Hermed opnår du at din postkasse ikke bliver fyldt hvis du får tilsendt
> en fil på f.eks. 10 MB

Bemærk at grænsen er 6 MB. Filer i mail kodes så de fylder 33%
mere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Henning Wangerin (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Henning Wangerin


Dato : 26-12-06 13:31

On Mon, 25 Dec 2006 11:35:24 +0000, Kasper Mohn wrote:

>
>>Skal det være tdc ?
>>
>>Ellers er der jo www.gmail.com
>
> Ja, det skal være TDC.
> Jeg har min email adresse (som jeg har haft i maaange år) og gerne vil
> beholde.

Se det er jo en meget god grund, men du kan sætte tdcs mailserver til at
videresende post til en anden adresse. Fx gmail eller et vilgårligt andet
sted.

Hvis du vil ha fuld valghfrihed opretter du dit eget domæne, og begynder
at bruge post der, men beholder din "gamle" tdc-adresse med en
viderestilling til den nye. Kan kan du gøre i årevis.

Hvis du så engang skulle gå hen og flytte eller skifte til en anden
udbyder har du stadig dit eget domæne som du kan placere lige hvor du har
lyst / råd til.

> Så ja, det skal være TDC

Ikke nødvendigvis. Bare tdc- sender din post videre til dig er det
ligegyldigt hvor selv din postkasse ligger

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Bertel Lund Hansen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 26-12-06 23:32

Henning Wangerin skrev:

> Se det er jo en meget god grund, men du kan sætte tdcs mailserver til at
> videresende post til en anden adresse.

Den kan jo ikke sende posten videre hvis den fylder mere end 10
MB. Så det hjælper fedt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Henning Wangerin (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Henning Wangerin


Dato : 27-12-06 21:36

On Tue, 26 Dec 2006 23:31:38 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Henning Wangerin skrev:
>
>> Se det er jo en meget god grund, men du kan sætte tdcs mailserver til at
>> videresende post til en anden adresse.
>
> Den kan jo ikke sende posten videre hvis den fylder mere end 10 MB. Så det
> hjælper fedt.

Enig, men så løber man også let ind i at mange mailserevere slet ikke vil
akseptere mails i de størrelser

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln


Per Rønne (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 25-12-06 15:04

Kasper Mohn <mohnsletaltdether@3C9QCmail.dk> wrote:

> Er det muligt at få et slat mere i sin webmail. Man må jo sige at 10
> MB er utrolig oldnordisk lidt hvad angår plads på en server.
>
> Jeg modtgaer tit store filer, så jeg har problemer med at jeg ikke når
> at hente mine mails, før serveren er fuldt, og lukker af for nye
> mails.
>
> Kan jeg - og hvorhenne i TDC skal jeg henvend emig - få flere MB til
> min konto?

Få dit eget domæne, og dit eget mailhotel. Jeg bruger
<http://www.dandomain.dk>, hvor man som minimum får 20 M stillet til
rådighed, men kan betale sig til mere.

Også som webmail, endda med en Exchange Server som option. 'Hoasted
Exchange'.

Du kan også have dine mails liggende på din egen netværksserver, altså
på et netværksdrev der altid er tændt. Her bruger jeg synology 101g+
<http://www.synology.com>. Men så skal du selv vedligeholde en
Linux-baseret løsning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste