VPN og SP2 bag en router
Fra : Poul Max

Dato : 25-12-06 10:44

Jeg har længe haft et problem med at koble på VPN hvis jeg ikke koblede på
Interettet uden om min router - men de unge menesker i huset synes ikke det
er en god ide da der så ikke er Internet på deres maskiner.
Har reformateret HD på min maskine og etableret Windows XP / SP1 fra
recovery.
Installeret VPN clienten - og fedest det virker igennem router.
Installere SP2 - surt show samme problem igen, har deaktiveret alt hvad der
hedder firewall (såvidt jeg kan se) og igen kan jeg koble på uden om
routeren.
Det skal siges at jeg når igennem til VPN-serveren her er et klip fra loggen
:

Sun Dec 24 15:29:07 2006 | ConfMode | I | NAT Traversal invoked.
Sun Dec 24 15:29:07 2006 | ConfMode | I | Received NAT Keepalive value of 18
seconds from switch.
Sun Dec 24 15:29:07 2006 | ConfMode | I | Current time on switch is 12/24/06
16:34:56 GMT.
Sun Dec 24 15:29:10 2006 | NameSrvr | W | Adding DNS Servers "1.1.1.1
1.1.1.1".
Sun Dec 24 15:29:11 2006 | NameSrvr | W | Adding WINS Servers "1.1.1.1
*1.1.1.1".
Sun Dec 24 15:29:11 2006 | Failover | W | Failover list set to none.
Sun Dec 24 15:30:34 2006 | Isakmpd | F | The secure Contivity VPN connection
has been lost.
Click Connect to re-establish the connection.

Opsætning :
Win XP / SP2
Zyxel P335 router
Nortel Contivity VPN Client

Skal jeg nødvendigvis tilbage til SP1 og så håbe at opdateringer til denne
ikke giver det samme problem ???

Mvh
Poul Max

Fra : Poul Max

Dato : 25-12-06 22:41

"Poul Max" <nn@nn.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har længe haft et problem med at koble på VPN hvis jeg ikke koblede på

Har gravet lidt mere og her noget fra status når jeg er logget på uden om
routeren:

Security : ESP-Triple DES,MD5
IKE : Diffie-Hellman Group 2
Compresion : LZS
IPSEC NAt Traversal : Inactive

håber det kan bruges til noget fornuftigt.

Mvh
Poul Max