Nemt netværk
Fra : Per H

Dato : 24-12-06 17:12

Jeg skal dele en mappe med min bror som bor i den anden ende af
landet.
Hvordan laver jeg det nemmeste netværk. så nemt, og primitivt , så vi
kan dele begge veje.

Ps. helst udskåret i pap.

winxp

God jul

Vh Per

På med Skype.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-12-06 18:12

Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Jeg skal dele en mappe med min bror som bor i den anden ende af
> landet.
> Hvordan laver jeg det nemmeste netværk. så nemt, og primitivt , så vi
> kan dele begge veje.

Sender mappen frem og tilbage som vedlagt en e-mail.

Fra : Per H

Dato : 24-12-06 18:24

On Sun, 24 Dec 2006 18:11:55 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) skrev:

>Sender mappen frem og tilbage som vedlagt en e-mail.

der er jo en begrænsning på 10 Mb

han skal selv vælge hvad han vil have.

så det er er noget med at han skal kunne se min HD.'

Jerg har norton comander, hvor jeg har adgang til en server, Jeg
havede tænkt mig noget i den retning.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-12-06 18:51

Per H skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jerg har norton comander, hvor jeg har adgang til en server,
> Jeg havede tænkt mig noget i den retning.
> Vh Per

Så kan I opsætte en FTP-server på den PC, der skal deles mapper
på.

Jeg kan ikke huske om Norton Commander kan koble op til en
FTPserver, men efterfølgeren Total Commander kan ihvertfald.

Jeg bruger programmet G6 til FTP-server - og det er ret nemt, at
have med at gøre.

Fortsat god jul

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Per H

Dato : 24-12-06 20:25

On Sun, 24 Dec 2006 18:51:12 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> skrev:

> [...]
>FTPserver, men efterfølgeren Total Commander kan ihvertfald.
>
>Jeg bruger programmet G6 til FTP-server - og det er ret nemt, at

Tak, det lyder som noget der dur til mit behov

Fortsat good jul

Vh Per

På med Skype.

Fra : Per H

Dato : 27-12-06 10:30

<jan@jve.invalid> skrev:

> [...]
>
>Jeg kan ikke huske om Norton Commander kan koble op til en
>FTPserver, men efterfølgeren Total Commander kan ihvertfald.

JJa det er oxo Total comander jeg m,ente, Jeg kalder det bare norton
comander, fra gammel tid.

jeg har hentet Cesar ftp, det virker visk helt fint

Vh Per

På med Skype.

Fra : Per H

Dato : 27-12-06 11:17

<jan@jve.invalid> skrev:

>Så kan I opsætte en FTP-server på den PC, der skal deles mapper
>på.

Hvorfor er det ikke samme IP man skal benytte for at logge på. dagen
efter?

Vh Per

På med Skype.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-12-06 19:10

Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> der er jo en begrænsning på 10 Mb
>
> han skal selv vælge hvad han vil have.
>
> så det er er noget med at han skal kunne se min HD.'

Mappen kan vel opdeles i 10 MB bidder?

Du skriver, at det skal være nemt og primitivt.

Fra : sjakalen

Dato : 25-12-06 10:14

Der er også dele mapper via windows live messenger.
Det bruger jeg .

Søren

Fra : Henning Fuchs

Dato : 25-12-06 22:38

Sharing Folder i MSN ;)

Fra : Klaus

Dato : 26-12-06 21:28

Måske
http://www.hamachi.cc/

Fra : Guru

Dato : 27-12-06 01:05

Klaus wrote:

> Måske
> http://www.hamachi.cc/

Er det sikkert at køre via en tredieparts server for at få forbindelse ?

Bruger du det selv og virker det bedre end hardware VPN mellem to routere ?