haleknæk
Fra : Dorthe Jensen

Dato : 23-12-06 23:01

hej gruppe

har nogen herinde erfaring med haleknæk eller kender nogle sider med hunde
med haleknæk. jeg leder efter noget der kan forklare hvordan det ser ud
inde i knoglerne evt røntgen billeder.
så vidt jeg har kunnet læse mig frem til er det vel to led der er vokset
sammen, og så kan man vel ikke gøre noget ved det uanset hvordan det ser ud.
har nogen viden om om man kan gøre noget ved et haleknæk eller er det bare
ærgeligt, vi har nemlig en hvalp med et lille haleknæk som man ikke altid
lægger mærke til men som godt kan mærkes og ses hvis han holder halen
bestemt.
jeg har tænkt på kiropraktor eller lignende men de kan jo nok intet gøre
hvis halen er vokset sammen forkert. så jeg tænkte at jeg lige ville høre
herinde om nogen ved mere end jeg gør.

hilsen dorthe

Fra : charlotte

Dato : 02-01-07 14:19

Dorthe Jensen skrev:
> [...]
> ærgeligt, vi har nemlig en hvalp med et lille haleknæk som man ikke altid
> lægger mærke til men som godt kan mærkes og ses hvis han holder halen

Så vidt jeg er orienteret så har du fat i det rigtige der.

> jeg har tænkt på kiropraktor eller lignende men de kan jo nok intet gøre
> hvis halen er vokset sammen forkert. så jeg tænkte at jeg lige ville høre
> herinde om nogen ved mere end jeg gør.

Der er desværre ikke nogen løsning på haleknæk, udover den meget
drastiske med at brække fejlvoksningen op og så sørge for at den
kommer til at sidde rigtig i næste omgang, men det er jo en lidt
voldsom omgang. Personlig ville jeg aldrig gøre det, og jeg har hunde
som jeg udstiller.

hilsen Charlotte